Kuta wat ben je leuk!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Kuta wat ben je leuk!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Kuta wat ben je leuk!!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

30 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen allemaal. Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen! Ik had niet verwacht dat ik zo snel in slaap zou vallen, maar het is me toch gelukt. Gelukkig hebben we allemaal niet zo’n last van een jetleg. We gaan straks eerst maar eens even kijken of je hier een beetje goed kan ontbijten. Ik verlang ’s morgens namelijk toch wel erg naar een broodje met kaas, maar ik ben bang dat ze dat hier niet hebben. We shall see!
Het ontbijt viel alles behalve tegen! Er waren wat opgebakken eitjes die gevuld waren met groenten en er waren ook enkele broodjes. Het beleg viel een beetje tegen, aangezien er alleen jam was om op brood te doen. Ik heb ook echt genoten van de watermeloen. Mmm die zijn toch altijd lekkerder in het buitenland dan thuis. We gaan vandaag de stad maar eens verkennen met een groepje. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal zullen zien, aangezien we gisteren in het pikkedonker aankwamen.
Wat een super leuke dag was het vandaag! We hebben van alles beleefd. Het is hier in Bali zo, dat er bijna geen goede en veilige voetpaden zijn, dus we liepen met zijn allen vlak langs de drukke straat. Dat was wel even eng, aangezien je steeds het gevoel had dat je bijna omver werd gereden door het verkeer. Op een gegeven moment hadden we dus toch maar besloten om een taxi naar Kuta te nemen. We kwamen uit bij een soort van pick-up truck die ons wel even voor een prikkie naar Kuta wilde brengen. Dit was echt hilarisch! Met 9 personen achterin de pick-up truck! Iedereen zat ons aan te staren alsof we een attractie waren. De wind gierde ons om de oren, dus het was ook nog eens lekker koel! Ik had nog wel even een momentje dat ik twijfelde of we wel veilig zouden aankomen, maar gelukkig heeft deze aardige man ons gewoon op de plek van bestemming gebracht. Dit zou je in Nederland echt nooit zien haha. Eenmaal in Kuta aangekomen zijn we lekker naar het strand gegaan. De golven waren echt super hoog! Zo heb ik ze nog niet zo vaak gezien. We werden wel zo ongeveer gezandstraald, aangezien de wind erg sterk was. Nadat we waren uitgezwommen, hebben we even lekker op een beach terrasje gezeten. Daar waren heerlijke zitzakken waar je zo lekker in kon weg zakken. Goede muziek, lekkere drankjes en lekker eten: kortom een heerlijke chill middag. Toen we terug naar het hotel wilden, was het nog wel even lastig om net zo’n goedkope “taxi” als de oude pick-up truck te vinden. Op een gegeven moment hadden we toch een busje gevonden die ons wel even wilde wegbrengen. Eigenlijk pasten we niet in de bus met 9 personen, maar in Bali kan alles. 1 persoon kon wel in de kofferbak en de rest zat opgepropt in de bus. De chauffeur zei dat hij dit nog nooit had gedaan en hij moest hard lachen. Andere mensen moesten ook lachen. Het zal er wel heel komisch uit hebben gezien. Al die gekke Nederlands opgepropt in een busje :P. Nu zijn we lekker in het hotel om ons klaar te maken voor een leuke avond stappen! Ik ben heel benieuwd of je een beetje kunt uitgaan in Bali.
We zijn net terug van een geweldig avondje stappen in Kuta. Wat een gave plek om uit te gaan. We hebben eerst met een paar mensen een paar drankjes gedaan in een gezellig barretje. Er waren leuke mensen, lekkere drankjes en goede muziek. Er was zelfs een Indonesische vrouw die echt letterlijk helemaal uit haar plaat ging. Wij hebben ons dood gegierd met zijn allen. Wat zag dat er komisch uit! Later zijn we naar een erg gezellige club gegaan. Ze draaiden echt geweldige muziek. Ook heel veel old-school nummers dus dat vond ik echt helemaal leuk! Nu ga ik maar snel slapen, want de vogeltjes fluiten alweer buiten. Slaap lekker iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 25547

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: