Mijn eerste Warung ervaring! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste Warung ervaring! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste Warung ervaring!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen! Ik heb vannacht voor het eerst niet zo lekker geslapen. Ik was vaak wakker vannacht dus werd vanmorgen niet helemaal fijn wakker. Mijn kamergenootje daarentegen heeft vannacht echt super diep geslapen haha! We gaan ons nu weer eventjes klaarmaken voor een dagje school. Het echte school leven is nu echt weer begonnen.

Na een lang dagje school zijn we weer terug in het hotel. We begonnen de dag met twee gast colleges. Er was een Nederlandse spreker die echt super mooi kon vertellen over zijn ervaringen in de evenementen branche. Hij is hier een evenementen bureau gestart en heeft dus een paar vette festivals georganiseerd in verschillende delen van Indonesië. Het was echt super interessant om te horen wat er allemaal bij komt kijken als je een evenement organiseert. Na dit gast college kregen we nog een college over de Balinese cultuur. Tijdens dit college werden een paar studenten gevraagd of ze de traditionele kleding aan wilden van Indonesië. Dit was echt super leuk (en stiekem ook grappig) om te zien! Na deze colleges kregen we onze PBL klas te zien. Mijn eerste indruk van de klas waar ik de komende tijd in zit is gelukkig goed. Ik heb ook echt een super leuke tutor. Ze is van Nederlandse afkomst en is nog lekker jong en vlot! We hebben allemaal alleen nog niet zoveel zin om echt weer druk met school bezig te zijn. Het klinkt misschien erg verwend, maar als je in zo’n prachtig land zit is het lastig om je zinnen te verzetten en je op school te focussen. We hebben maar besloten dat we door de week zorgen dat ons school werk af komt zodat we in de weekend leuke dingen kunnen doen. Een erg goed idee dacht ik zo ;). Jullie denken natuurlijk dat wij hier elke dag liggen te bakken in de zon, maar aangezien we best lange school dagen hebben kunnen we niet echt vaak naar het strand door de week. Gelukkig hebben we nog genoeg weken om te genieten van de parel witte stranden. Wat hebben we het hier toch mooi! Vanavond gaan we bij een Warung eten. Gisteren durfde ik het nog niet aan om mee te gaan, maar aangezien er niemand ziek is geworden van het eten van de Warung, ga ik het er vanavond ook maar op wagen. Ik moet toch een beetje Indonesisch gaan eten hier haha. Je kunt daar eten voor iets meer dan een euro. Pfoe dat is toch niet normaal?! Nu ik dit verhaal aan het typen ben zit er trouwens een hele grote gekko op de muur boven mijn hoofd. Ik weet niet zeker of ik dit nou schattig vind of eng haha. Ik denk dat ik die kleine spinnetjes in Nederland straks totaal niet meer eng ga vinden als ik terug ben!! :P

We hebben super lekker gegeten bij de Warung. Het viel me eigenlijk 100% mee! Ik heb Foe Yong Hai besteld. We kregen een super grote portie en uiteindelijk heb ik 3 euro in totaal voor het eten en drinken betaald. Super cheap!! We waren echt met een super gezellige groep. Na het eten zijn we weer naar het hotel gegaan. Daar hebben we bij het zwembad een spelletje kaarten gedaan: Ezelen! We hebben echt gegierd, want degene die uiteindelijk de ezel had moest met kleren en al in het zwembad springen. Dit leverde weer een hilarisch filmpje op van mijn twee vriendinnetjes Nienke en Lorien die uiteindelijk de bok waren. (in dit geval de ezel ;) ) We wilden er vanavond eigenlijk geen nachtwerk van maken aangezien we morgen weer een lange schooldag hebben, maar ik moet zeggen dat het hier wel erg lastig is om vroeg naar bed te gaan. We hebben het elke avond zo gezellig met elkaar! Straks duiken we lekker ons bedje weer in. Morgen weer een nieuwe dag. Pfoe de tijd gaat hier wel ontzettend snel. Ik ben al bijna een hele week van huis. Ik mis jullie allemaal wel hoor, maar ben wel erg blij dat ik me hier goed voel en lieve mensen om mij heen heb.
Sweetdreams everybody xx




  • 01 September 2015 - 18:37

    Mam:

    Dag lieve Jessica,
    Je hebt er weer een heerlijk verhaal van gemaakt! En fijn dat het allemaal zo goed gaat. Geniet van al die mooie ervaringen en tussendoor niet je studie vergeten hoor!
    Dikke kusssss

  • 01 September 2015 - 18:45

    Wesley Van Der Veen:

    Weer een super leuk reisverslag schat, ga vooral zo door en plaats ook lekker veel foto's :D

    xxx

    Je vriendje!

  • 01 September 2015 - 20:51

    Papa:

    Hè mooie dochter,
    Ik geniet elke dag van je mooie verhalen en belevenissen.
    Ga zo Door meid, ik ben ontzettend trots op jouw.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 25524

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: