Apen, apen en nog eens apen! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Apen, apen en nog eens apen! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Apen, apen en nog eens apen!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen lieve mensen!
Ik heb vannacht echt heerlijk geslapen. Ik heb eventjes lekker 10 uur slaap gepakt, dus ik voel me stukken beter dan gisteren. Ik denk dat ik er goed aan heb gedaan door het gisteravond even lekker rustig aan te doen. Het is vandaag zaterdag en dat betekent dat we er lekker op uit gaan met een groepje. Ze hebben gisteravond besloten dat het misschien wel leuk zou zijn om naar een monkey forest te gaan. Ik ben heel erg benieuwd hoe brutaal de apen hier in Bali zijn. Ik ben laatst toen ik nog thuis was met mijn familie naar de apenheul geweest dus ik weet hoe leuk het is! We hebben een taxi chauffeur geregeld die ons de hele dag overal heen brengt. Super handig! Er zitten twee monkey forests in Bali, maar we hoorden van het receptie personeel dat het apen woud in Ubud het leukste is. Ubud schijnt van zichzelf ook een super gezellig plaatsje te zijn om heen te gaan dus ik ben erg benieuwd. Aangezien mijn voet nog wel zeer doet heb ik van mijn vriendinnetje Nienke een zwachteltje gekregen voor mijn voet. Dit geeft net even wat meer stevigheid aangezien we ver moeten lopen vandaag. Ik ben heel benieuwd wat voor leuke avonturen we vandaag allemaal gaan beleven. Let’s go!
Het was echt een geweldige dag vandaag! We waren met een super leuk groepje en hebben erg genoten. Onze taxi chauffeur bracht ons eerst naar een koffie en thee plantage. Er was een gids die ons een kleine rondleiding gaf. We kregen verschillende soorten koffie en thee dus dat was wel erg leuk om te proeven. De thee is hier echt mierzoet, maar best wel lekker! Dit was overigens allemaal gratis dus dat vonden we echt wel goede service. Later gingen we nog in een soort van chocolaterie. Wauw die chocolade die daar te koop was, was echt heerlijk. Ik als chocolade liefhebber keek mijn ogen uit haha. We hebben in dat winkeltje niks gekocht, maar we wilden de gids toch wel eventjes iets geven dus we gaven hem een fooi. Hij was er echt super blij mee dus dat was wel leuk om te zien!
Na de koffie en thee plantage was het tijd voor het monkey forest. Rebecca houdt absoluut niet van dieren dus die vond het nog wel een beetje spannend om naar al die apen te gaan. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel een beetje spannend vond, aangezien je natuurlijk niet weet hoe die apen hier in Indonesië zijn. Na een uurtje rijden waren we op de plek van bestemming. Het was echt een super mooi woud met allerlei mooie bomen en lianen. De apen liepen echt overal. Ze liepen allemaal los en je kon zien dat elke aap een ander karakter had. Tijdens het lopen moest je heel erg uitkijken dat ze niet bovenop je gingen springen, aangezien deze apen erop getraind waren om je te bestelen. Ik had al mijn sieraden van te voren al af gedaan dus dat scheelde een hoop. Op een gegeven moment wilden een paar van de groep met een aap op de foto dus ze kregen wat zaadjes van zo’n werknemer. De apen kwamen op deze zaadjes af en klommen zo op hun arm. Rebecca had er niets mee om een aap op haar te krijgen dus zij bleef op veilige afstand. Ik denk dat apen angst kunnen voelen, want in een keer sprong er een dikke aap op Rebecca’s rugzak. Ze schrok zich letterlijk dood en was helemaal aan het trillen en huilen. Ze zat een beetje in shock want ze kon niet veel meer uitbrengen. Op een gegeven moment ging de aap gelukkig weer van haar schouder af. Achteraf was het echt super hilarisch en konden we er wel om lachen. Ik heb dus nu super veel foto’s van apen op mijn camera haha. Nadat we het hele park hadden gezien gingen we even lekker winkelen. Ubud is echt een super gezellig plaatsje met allerlei “marktjes” met goedkope kleren en andere souvenirs. Wij hebben alvast even een sarong gekocht aangezien we die vast snel nodig zijn als we een tempel gaan bezoeken. Het was nog wel even een heel gedoe om een goede prijs af te spreken met de verkoopster. Ze kleedde ons eerst helemaal aan met zo’n sarong (wat overigens best leuk stond), maar uiteindelijk hebben we toch een sarong voor 2 euro kunnen kopen. Dat valt best wel mee dacht ik zo! De verkopers hier in Bali zijn allemaal wel heel erg opdringerig dus dat is soms wel even vervelend. Je hoeft maar ergens naar te kijken of ze komen meteen al bij je.
Nadat we de marktjes wel zo’n beetje hadden gezien gingen we verder met de taxi. We hadden echt een ontzettend lieve taxi chauffeur die ons elke keer alweer zwaaiend stond op te wachten. Haha het was echt een cutie. We gingen met de taxi naar Tanah lot. Hier staat een mooie tempel aan het water. Onze chauffeur moest nog wel even hard rijden, aangezien we de zonsondergang niet wilden missen. Gelukkig hebben we alles op tijd gered en we hebben nog een paar leuke foto’s kunnen schieten. Erg mooi om de zon te zien ondergaan. Ook best wel apart, omdat het echt heel snel gaat. Je ziet hem gewoon letterlijk ondergaan. Het was ook wel heel gek om te zien dat op precies het moment dat de zon onderging er allerlei vleermuizen kwamen vliegen uit de grotten. De hele lucht zat er vol mee! Na de zonsondergang was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. We wilden eigenlijk vanavond wel op stap. Het is immers zaterdagavond!

We hebben net eventjes een wrap gehaald bij zo’n straat tentje. Mmm wat was hij weer lekker! Er ging alleen wel iets mis bij bestellen. We wilden eigenlijk twee wraps per persoon bestellen, maar toen Lorien en ik onze bestelling door gaven, begreep hij ons waarschijnlijk niet dus we kregen een dubbele bestelling. Van alles het dubbele! Oeps hahaha, dit is echt weer een actie voor ons. We konden echt niet meer dan twee wraps op dus die anderen hebben we maar weggegeven aan een klasgenootje van ons. Hij was er erg blij mee dus dat voelde ook wel goed. We gaan vanavond stappen in Kuta. We wilden eigenlijk naar Skygarden (een erg grote discotheek met verschillende stages), maar dat ligt er een beetje aan hoe laat wij aankomen, aangezien we wel entree moeten betalen en de club al om 4 uur dicht gaat. Nu gaan we ons even lekker optutten en dan partyyyyy!

Het was echt een gezellige avond in Kuta. We zijn uiteindelijk niet naar Skygarden geweest aangezien de taxi vanaf het hotel eerst niet kwam opdagen. We waren toen later in Kuta dan gepland dus het zou een beetje zonde zijn als we dan ook heel veel entree moesten betalen voor maar een paar uurtjes. Als alternatief zijn we weer naar de club Engine gegaan, waar we ons op de eerste stapavond ook prima hebben vermaakt. Het was weer een gek avondje en we hebben heerlijk gedanst! Toen we weer terug naar het hotel wilden hadden we alleen wel wat problemen met het vinden van een taxi naar huis. Het was ineens super druk en een deel van onze groep stapte al in een voorbijgaande taxi. Op een gegeven moment werden we helemaal omringt met allerlei Balinezen. Mijn vriendinnetje Lorien schreeuwde nog: “Kijk uit voor je tas, hou hem dicht bij je!”. Lorien en ik hadden onze tassen allebei stevig vast. Daarentegen had onze vriend Chris zijn mobiel en portemonnee in zijn broekzak. Hij probeerde hem vast te pakken, maar voelde net op dat moment zijn mobiel uit zijn zak verdwijnen. Hij was beroofd. Op dat moment ging alles zo snel. We probeerden nog achter een Balinees op een scooter aan te rennen, maar het was al te laat. De mobiel was weg. In de taxi heeft Chris met een andere telefoon alles laten blokkeren. Pfoe dit was toch wel even een naar einde van een leuke avond! Nu gaan we maar eens lekker slapen, want we zijn helemaal gesloopt.
Sleepwell everybody xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 25518

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: