Creating memories. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Creating memories. - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Creating memories.

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen allemaal! Het is weekend !!! Woehoeee! Vandaag gaan we weer op avontuur in Bali. We hebben weer een chauffeur geregeld die ons de hele dag overal heen brengt. Ideaal! We wilden eerst even naar de Buddha to buddha fabriek, daarna gaan we naar de Elephants cave, daarna naar een Temple complex en als laatste naar de Tegenungang waterfalls. Ik ben echt super benieuwd en heb er echt super veel zin in. De zaterdag is hier altijd de leukste dag van de week, omdat we dan echt een volle dag hebben om Bali te verkennen. Eerst maar weer even een stevig ontbijtje om ons energie level op peil te houden!

Wat was het een geweldige dag vandaag! We waren met een super gezellige groep en we hebben weer veel mooie dingen gezien. We gingen als eerste naar de buddha to buddha fabriek. We hadden best hoge verwachtingen toen we daar aankwamen, aangezien het er allemaal super mooi uit zag. De fabriek lag helemaal omringd met mooie tempeltjes, veel bloemen en heel veel groen. Het was echt prachtig! Hoewel de buitenkant er echt geweldig mooi uit zag, waren de sieraden van buddha to buddha niet zo bijzonder. We kwamen er ook later achter dat onze chauffeur ons niet naar de echte buddha to buddha fabriek had gebracht. Hij krijgt commissie van deze “neppe” fabrieken (om het zo maar even te noemen) om toeristen daarheen te brengen. De sieraden waren best mooi, maar er stond overal best of buddha op in plaats van buddha to buddha. Ik ben natuurlijk niet echt van de merken, maar als ik al zo’n duur sieraad zou kopen wil ik ook dat de juiste naam er op staat ;)
Nadat we waren uitgekeken gingen we naar de Elephants cave. Van te voren had ik eigenlijk gedacht dat er echt olifanten zouden zijn, maar dit was dus niet het geval. De Elephants cave bestond eigenlijk gewoon uit een kleine grot met buiten een aantal mooie tempels en prachtige omgeving. Ondanks dat er geen olifanten waren, keken we onze ogen weer uit en hebben we een aantal mooie plaatjes kunnen schieten. Soms is het best lastig om alles wat ik hier zie goed op beeld te krijgen. Op foto’s lijkt het toch altijd weer anders dan in het echt. Ik kijk elke keer mijn ogen weer uit. Bali heeft zo’n prachtige natuur waar je elke keer weer versteld van staat! Het was wel grappig, want toen we daar binnen kwamen stond er op zo’n bordje dat vrouwen die in hun menstruatie periode zaten niet naar binnen mochten, omdat ze dan onrein zijn. Op zulke momenten merk je wel echt dat er veel contrast bestaat tussen Europa en hoe ze hier over bepaalde dingen denken. We moesten onze Sarong ook weer om. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet zo heel lelijk vind, alleen een beetje warm met dit warme weer, maar voor de rest lijkt het best leuk ghehe.
Nadat we onze camera’s allemaal weer goed hadden opgevuld met nieuwe foto’s gingen we verder met onze trip. De derde bestemming wat het Temple complex. Ook hier was de omgeving echt prachtig. We moesten ontzettend veel trappen om laag lopen dus jullie raden al wel weer hoe we erbij liepen: sweating all over the place! Tijdens onze trip omlaag werden we constant benaderd door verschillende verkopers die souvenirs verkochten. Pfoe ze zijn hier wel ontzettend opdringerig hoor. Tot nu toe ben ik altijd nog aardig gebleven, maar als ik thuis ben zal ik dat opdringerige echt niet gaan missen haha. Toen we eindelijk beneden waren zagen we een prachtige natuur. Ook hier hebben we veel foto’s kunnen maken. We zijn ook nog een stukje door de jungle gelopen. We liepen op erg smalle paadjes en je moest goed uitkijken dat je je niet verstapte aangezien je anders naar beneden zou vallen. Ik hoor mama al zeggen: “Kijk uit dat je niet valt!” Tijdens ons jungle tripje zagen we ook nog een dikke salamander. Jammer genoeg was hij iets te snel dus ik heb niet echt een super goede foto kunnen maken. Ik moet zeggen dat ik hier al minder bang wordt van al die beestjes, want geloof me: die zijn hier heel veel haha. Ik denk dat ik als ik thuis ben mijn eigen spinnen wel durf weg te halen, jeeeej!
Als laatste bestemming gingen we naar de Tegenungang Waterfalls. Ook hier moesten we veel trappen naar beneden lopen. Ik sport hier verder niet, maar een paar keer die trappen op en neer lopen werkt ook wel als een goede workout voor je billen en benen ;) . De waterval was echt geweldig mooi. We twijfelden geen seconde en sprongen met zijn allen onder de waterval. Zo’n waterval heeft echt een ontzettend sterke stroming dus je moest je wel echt tegen houden. We hebben alleen maar gegierd en gelachen met zijn allen. Wat was dit ontzettend gaaf! Na een vermoeiende, maar geweldige dag was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. Die trappen omhoog waren na zo’n water val ervaring wel weer even zwaar. We waren lekker afgekoeld door de waterval, maar we zweetten alweer peentjes toen we naar boven liepen. Verkoeling was dus van korte duur ghehe.
We gaan ons nu maar eventjes lekker douchen en straks even wat eten. We hebben namelijk best honger gekregen na zo’n hele dag op stap!

We hebben lekker bij het hotel gegeten. Ik had mijn teenslippertjes even aan gedaan, maar zoals jullie al eerder hebben gehoord is het hier soms best wel glad dus jullie raden het wel weer. Ik ben weer gevallen.. de klungel award gaat naar: Jessica! Ik heb even een zak ijs op mijn knie en teentjes gekregen dus nu gaat het gelukkig al wel weer. Ik moet hier echt uitkijken met mijn gladde slippertjes haha. We gaan vanavond op stap in Kuta. We willen naar Skygarden. We hebben al van veel mensen gehoord dat dit echt een hele vette club is met verschillende verdiepingen. Ik ben heel benieuwd!

Het was echt een geweldige avond en een super leuke afsluiting na zo’n leuke dag! Ik had een girls night out met Nienke, Lorien en Rebecca. Heerlijk zo’n meiden avondje. Tijdens de weg naar de club zijn we nog even snel in een karaoke bar gesprongen. Lekker vals zingen met leuke muziek, daar houden wij wel van! Nadat onze keeltjes schor waren van het zingen gingen we naar Skygarden. We hebben lekker gedanst en gek gedaan. Kortom een top avondje! Nu gaan we lekker slapen en er morgen een luie zondag van maken. Dat is ook wel even een keer lekker! Slaap lekker lieve mensen xx

p.s. Ik ben trouwens ook toegevoegd op facebook door twee meisjes van de receptie. Haha super leuk!



  • 13 September 2015 - 11:18

    Mam:

    Lieve Jessica,
    Wat weer een heerlijk verhaal! Zo echt beschreven. Ik zie het allemaal zo voor me. Maar die klungeligheden van dat vallen is toch niet te geloven! Dit moet wel de laatste keer zijn hoor! Anders dan belandt je nog in een Balinees ziekenhuis, en dat wil je niet mee maken! Koop je daar maar een paar goede wandelschoenen met dikke profiel in de zool! Wel een beetje warm maar uitglijd proof! Haha
    Fijne dag meissie! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 25508

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: