Verzoek nummers? Lorien en ik staan voor u klaar! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Verzoek nummers? Lorien en ik staan voor u klaar! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Verzoek nummers? Lorien en ik staan voor u klaar!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 September 2015 | Indonesië, Denpasar

En het is weer zaterdag. De allerleukste dag van de week! Vandaag staat er een leuk dagje op de planning. We hebben besloten om in plaats van Blue Lagoon beach toch naar het strand in Nusa Dua te gaan. Dit is net even wat dichterbij dus dat kunnen we makkelijker met de taxi doen. We gaan daar lekker snorkelen. Super leuk, want het is erg lang geleden dat ik dat heb gedaan. De laatste keer snorkelen voor mij was in Kroatië en dat is inmiddels alweer een aantal jaren geleden. Ik heb er erg veel zin in en ben benieuwd wat we vandaag weer allemaal gaan beleven.

Wat was het vandaag weer een super dagje! Toen we met de taxi richting Nusa Dua gingen kwamen we eerst wel in een grote file terecht. We hebben er uiteindelijk erg lang over gedaan totdat we er uiteindelijk waren. Ze waren met de weg bezig dus al het verkeer stond vast. Gelukkig hadden we er een goede muziek zender op in de taxi dus we konden lekker meezingen. Volgens mij vinden die taxi chauffeurs dat altijd wel grappig als we er een feestje van maken ghehe. Uiteindelijk waren we eindelijk op de plaats van bestemming. Er kwamen meteen al een paar mannen naar ons toe die ons verschillende dingen aanboden. Daar hadden wij allemaal geen belang bij aangezien we hier maar voor 1 ding waren: Snorkelen! Uiteindelijk kwamen we bij een tentje waar ze snorkelsets verhuurden. We werden met een bootje naar een plek gebracht waar je goed kon snorkelen. Na wat enige onderhandelingen hebben we het snorkelen toch voor een mooi prijsje kunnen doen.
Het was erg leuk om op de boot te zitten. Toen we eenmaal op de plek van bestemming aankwamen was het tijd om onze snorkel set op te doen en het water in te springen. We zagen er echt komisch uit met onze snorkel set op haha! Hier moest natuurlijk ook weer even een foto van worden gemaakt. Gieren! Ik was de eerste die het water in sprong. Ik deed mijn flippers aan en zwemmen maar. We zagen veel koraal en van allerlei vissen. Ik vond het water niet echt super helder dan wat ik gewend was in Kroatië, maar dat komt waarschijnlijk doordat we op Nusa Dua Beach waren. Ik hoorde van andere studenten dat je in Amed ook goed kunt snorkelen. Ik voelde bijna al meteen toen ik in het water lag kleine schokjes op mijn lichaam. Op sommige plekken waren de schokjes erger dan op andere plekken. Ik vond het erg raar en dacht dat het aan mezelf lag. Later hoorde ik dat de rest er ook last van had. Op een gegeven moment kwamen we erachter waar die schokjes vandaan kwamen. Er zwommen allerlei kleine kwalletjes in het water! Blehhh, vieze beestjes zijn dat! Lorien had haar GoPro meegenomen het water in dus we hebben nog een paar vette foto’s en filmpjes gemaakt. Sommige zijn echt leuk geworden! Na het snorkelen hebben we een paar lekkere ligbedjes gehuurd op het strand. We hebben daar de hele dag lekker ge-relaxed! Living the good life!
Het was heel fijn, want ik kon wifi streamen van het hotel waar we voor lagen. Daar maakte ik natuurlijk gelijk gebruik van door nog even lekker met pap en mam te skypen. Ik had papa nog helemaal niet weer gezien dus echt heel fijn om hem ook even te zien en te spreken. De verbinding was overigens ook super goed daar! Ik zou haast zeggen dat de verbinding nog beter was dan in het hotel hier ghehe.
We hebben net even gemakkelijk gedaan en bij de McDonalds gegeten. Nu gaan we ons even lekker opfrissen voor de cocktail party van vanavond bij het restaurantje Amric. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!

Het was een gezellige avond. De cocktail party was erg geslaagd! Het waren lekkere cocktails. Ik heb alleen niet zoveel gedronken, aangezien ik niet helemaal lekker was. Er was een life bandje met goede muziek. Op een gegeven moment had de band even pauze. Lorien en ik aarzelden geen seconde en vroegen of we het podium even over mochten nemen. We wilden deze Balinezen wel eventjes wat goede Nederlandse muziek laten horen. We hadden onze beste zang stem opgezet en daar gingen we! Carnavals nummers en nummers als “Het is een nacht”- van Guus Meeuwis en “Afscheid nemen bestaat niet”- van Marco Borsato werden door ons gezongen. Haha geweldig! We hebben heerlijk gek gedaan op het podium en dit leverde ook weer wat schaamteloze filmpjes op ghehe. Op een gegeven moment was het weer tijd om naar het hotel te gaan. We zitten nu nog even in dubio of we nog op stap gaan of niet. Ik voel me eerlijk gezegd echt niet zo lekker en weet niet of het wel zo verstandig is om nog weg te gaan. We hebben het wel beloofd aan de rest van de groep en zoals jullie weten ben ik geen afhaker dus we gaan gewoon nog even op stap. Ik ga gewoon lekker aan de water en dan komt het vast wel goed!

Het was ondanks dat ik me niet zo lekker voelde toch nog een gezellige avond! Ik merkte wel dat ik me beter begon te voelen toen ik lekker veel water dronk. Toen we een taxi terug naar huis namen duurde het wel even voordat we thuis waren, aangezien onze taxi chauffeur de weg niet meer echt wist, omdat sommige wegen waren afgesloten. Ik zat nog wel even een momentje in spanning of we überhaupt weer bij het hotel zouden aankomen, maar gelukkig zagen we uiteindelijk wat bekende punten. Ik duik nu snel mijn bedje in, want ik ben toch wel helemaal gesloopt. Ik hoop dat ik me morgen weer wat beter voel. Slaap lekker iedereen xx

  • 20 September 2015 - 12:40

    Mam:

    Hoi lieve Jessica,
    Weer een mooi verhaal voor de zondagmorgen. Ik heb ook genoten van het filmoptreden van jullie. Ik denk dat die Balinezen nog wat van de Hollandse uitbundigheid kunnen leren. Misschien is er nog een zangcarierre voor jullie in de toekomst weggelegd! Fijn dat je weer een mooi weekend hebt gehad. Zorg goed voor jezelf en hopelijk voel je je morgen weer wat beter! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 25533

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: