Lekker touren op de scoot! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Lekker touren op de scoot! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Lekker touren op de scoot!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen iedereen! Vandaag is het zover. We gaan vandaag lekker touren op de scooter. Ik ben echt super benieuwd hoe dat zal gaan. Ik vind het wel een beetje spannend, maar gelukkig ben ik in goede handen achterop bij Jordi. Hij heeft al veel scooter ervaring dus dat doet me ook wel goed! Nienke en ik hebben al eventjes een helm geregeld bij de receptie dus we zijn er helemaal klaar voor!

Wat was het een super leuke dag vandaag! Het ging echt super goed op de scooter. Jordi rijdt hartstikke gecontroleerd en we hebben elkaar allemaal goed in de gaten gehouden. Sommige stukjes waren wel erg druk, maar daar hebben we ons goed doorheen weten te slaan. Op sommige stukken is het ook zo druk dat je bijna niet vooruit komt, dus in dat opzicht is het ook weer niet zo heel gevaarlijk. Ik had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden om achterop de scooter te zitten, maar je ziet zoveel meer dan in een taxi. Je kunt echt goed om je heen kijken en het geeft gewoon zo’n kick. Tijdens onze trip richting Seminyak hebben we nog even een pitstop gemaakt bij wat lokale kraampjes. Daar hebben we even een lekker koud glas cola gedronken en zijn we even over de markt gelopen. Hier wilden de mensen niet echt onderhandelen over de prijzen. Ik denk dat ze een beetje te toeristisch waren. Dat was opzich wel jammer, want we hebben wel een aantal dingetjes gezien wat we leuk vonden! Desondanks blijven we toch een stelletje Nederlanders die het liefst zo weinig mogelijk willen betalen ghehe. Nadat we het marktje wel weer hadden gezien was het tijd om verder te gaan. Het was nog wel even lastig om de weg naar het strand te vinden, maar toen we op een gegeven moment op de juiste weg waren beland, waren we ook wel een beetje trots. We hadden het toch mooi weten te vinden zonder navigatie! Eenmaal bij het strand aangekomen waren we zo bezweet dat we meteen een duik namen in de zee. Heerlijk na zo’n scooter avontuur!
Bij een strand tentje hebben we nog even lekker wat gegeten, want we hadden best wel een beetje honger. We hadden quesadillas besteld. Ze waren echt super lekker, maar op de patatjes die erbij zaten, zaten allerlei kruiden. Ik dacht eerst dat het van die lekkere oranje belgische kruiden waren. Ik nam een heerlijk patatje met natuurlijk lekker veel saus. Wat bleek nou: die kruiden waren super pittig en de saus was ook erg spicy! Mijn mond stond wéér in de fik. Auau! Ik hoor Wesley nu natuurlijk alweer lachen, aangezien hij precies weet hoe goed ik tegen scherp eten kan: NOT. Gelukkig waren de quesadillas niet zo scherp dus die kon ik zonder gevaar voor eigen leven op eten ;) . Ik hoop dat ik hier nog wel iets beter wordt in het eten van scherp eten, want die Balinesen hier gooien ongeveer op al het eten veel pepers. Ik voel me nu namelijk nog wel een beetje een pussy ghehe. Toen we uit waren gegeten gingen we weer lekker relaxen op het strand. Op een gegeven moment kwam er ook nog een vrouw naar ons toe met verschillende souvenirtjes. We hebben na wat flinke onderhandelingen toch nog een paar leuke dingen kunnen kopen! We worden hier al beter in haha :) . Op een gegeven moment was het weer tijd om terug te rijden naar het hotel, aangezien we allemaal ’s avonds nog een meeting hadden met ons studie groepje. De terug weg ging hartstikke goed. We zijn niet een keer verkeerd gereden!
Nu gaan we nog even bezig met school. Blehh dat is wel even zuur na zo’n leuke dag haha!

Zo, we zijn er weer klaar mee voor vandaag. Voor morgen moesten we een client meeting voorbereiden met onze tutor. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Ik denk dat ze ons allemaal vragen af gaat vuren over ons concept. Ik zet me alvast schrap ghehe. Nu ga ik me maar eens klaarmaken om naar bed te gaan, aangezien ik er morgen weer vroeg uit moet. We hebben morgen een lange dag op school tot 4 uur. ’s Avonds staat er wel een leuk etentje van school op de planning dus daar kijk ik wel erg naar uit. We hebben besloten om morgenavond dan nog lekker wat drankjes te doen in Kuta! Slaap lekker lieve mensen xxx

• 24 September 2015 - 21:47

CARMEN:

Aaah schattie wat schrijf je leuk!!! Word blij van je verhalen <3

• 25 September 2015 - 11:58

Wesley (Spicy Specialist):

Zoals je waarschijnlijk op school hebt geleerd kun je smaken onderscheiden zo heb je zoet, bitter, zuur en zoutig. Daarnaast bestaat er ook nog een smaak die heet Umami, dit lijkt er veel op zoutig. Umami is hartig en wat zoutig, je vind deze smaak in verschillende producten waaronder Noodles, al is het lastig om te beschrijven wanneer het nou Umami is. Umami is Japans en betekent heerlijkheid in het Nederlands. Daarnaast weet ik dat je gek bent op pittig eten, al is pittig geen smaak. Pittig is een smaaksensatie, het is dus subjectief. Om deze smaaksensatie te neutraliseren raad ik je aan om een hap suiker te nemen, daarnaast helpt een slok Cola ook enigszins.

Met gastvrije groet,

Wesley van der Veen