Yess, toch nog iets van "Oranje" hier op Bali! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Yess, toch nog iets van "Oranje" hier op Bali! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Yess, toch nog iets van "Oranje" hier op Bali!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Vandaag is de dag dat we precies een maand weg zijn. Pfoe wat is deze tijd snel gegaan! Ik weet nog wel dat ik op het vliegveld stond om afscheid te nemen van iedereen. We zijn vanmorgen niet zo laat opgestaan, omdat we er vandaag een lekker strand dagje van willen maken. Ik ga vandaag weer bij Rebecca achterop de scooter. Voor de rest gaan we met Lorien, Nienke, Roobin en Nikita naar Kuta Beach. Ik ben heel benieuwd of we het gelijk gaan vinden met de scooters, maar ik denk dat het wel goed komt.

We zijn weer bij het hotel aangekomen na een lange dag op het strand te hebben gelegen! Wat was het een heerlijke dag vandaag. We hebben wel wat langer erover gedaan om in Kuta te komen, aangezien we de weg niet helemaal meer wisten, maar uiteindelijk zijn we toch op de plaats van bestemming gekomen. Onderweg hebben we nog een paar keer vast gestaan in het verkeer, maar gelukkig duurde dat niet te lang. We hebben de hele dag lekker in de zon gelegen. De golven waren vandaag ook super hoog dus daar hebben we weer vaak ingedoken. Op een gegeven moment kwam er zo’n grote golf dat ik mijn topje en broekje bijna kwijt was. Gelukkig kon ik ze nog net vastpakken, anders was het wel een beetje gênant geworden! Op een gegeven moment kregen we allemaal wel zin in een ijskoud colaatje dus die hebben we even lekker opgedronken bij een plaatselijk strand tentje. Toen we daar met zijn allen zaten, werden er ineens foto’s van ons gemaakt. Er was zelfs een meneer die met ons op de foto wilde. Ik vond dat best wel een beetje raar, aangezien Kuta best toeristisch is, dus het is niet zo alsof ze nog nooit een stel blanke blonde meiden hadden gezien! We zijn hier nu al zo lang, maar ik ben nog steeds niet gewend dat we nog steeds worden gezien als attractie ghehe.
Aangezien we vanavond allemaal nog wat voor school moesten doen, hadden we besloten om niet te laat terug te gaan. We hadden gehoord dat er een Nederlands restaurant was in Sanur dus we hadden bedacht om daar avond te eten. Ik heb al een paar weken verschrikkelijk veel zin in een frikandel dus dat leek me wel een heel goed idee. Het water stond me al in de mond. Vanaf Kuta was het nog 40 minuten rijden voordat we in Sanur waren. Aangezien we al een beste trip hadden gemaakt, was het wel weer tijd om even te tanken. Bij de eerste de beste man die benzine verkocht zijn we gestopt. Normaal gesproken kon je een fles benzine kopen voor 10 000 rupia, maar deze beste man wilde voor 4 flessen benzine 80 000 rupia hebben. Dit vonden wij veels te veel en we weigerden zoveel te betalen. Hij moest met een betere prijs komen, aangezien wij niet bedonderd wilden worden. We hebben er 20 000 afgekregen. Deze man heeft hier alsnog goed op verdiend, maar we hadden niet veel keus. Onze benzine meter stond namelijk al in het rood dus we hadden dringend benzine nodig. Nadat we weer waren volgetankt konden we weer verder. Het was gelukkig niet zo moeilijk om het restaurant “Oranje” in Sanur te vinden. We hebben het in een keer kunnen vinden dus dat was wel even fijn. De eigenaar was Nederlands dus we konden de hele avond lekker Nederlands praten. Haha wat kan dat soms toch fijn zijn! Hij zei ons meteen dat hij niet hoopte dat we voor de frikandellen kwamen, want die waren op. Potverdorie, dat was eigenlijk wel de reden waarom we hier naartoe kwamen :P. Gelukkig stonden er nog veel meer Nederlandse lekkernijen op de kaart dus we hebben lekkere patatjes met mayo en curry en een broodje kroket besteld. Natuurlijk was de smaak wel iets anders dan thuis, maar ik heb er alsnog erg van genoten!
Toen we onze buikjes weer rond hadden gegeten, was het tijd om naar het hotel te rijden. De terugweg ging erg goed. We zijn niet een keer verkeerd gereden!
Nu ga ik me eventjes lekker douchen en daarna maar weer bezig met school. Dat is wel even zuur op een zondag avond!

Zo, ik ben er weer klaar mee voor vanavond! Ik heb al mijn schoolwerk afgekregen dus ik ben dik tevreden. Toen ik onder de douche stapte kon ik wel goed zien dat ik toch wel een beetje ben verbrand vandaag. Ondanks dat ik me goed heb ingesmeerd! Wel balen dit, maar ik had kunnen verwachten dat ik niet 20 weken gespaard zou blijven. Ik ga me goed insmeren met body lotion en dan komt dat ook wel weer goed. Nu duik ik lekker mijn bedje in, want morgen moet ik weer fit zijn voor een school dagje. Dit weekend ging weer eens veels te snel! Sweetdreams everybody xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 25542

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: