Keep CALM and SURF on! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Keep CALM and SURF on! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Keep CALM and SURF on!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

04 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen allemaal! Vandaag is het zover. We gaan voor het eerst surfen. Ik vind het eerlijk gezegd best wel een beetje spannend. Zoals jullie weten ben ik namelijk niet de handigste van de familie haha! Ik heb er wel ontzettend veel zin in, dus het gaat vast helemaal goedkomen! Eerst moeten we maar eens even een flinke bodem leggen tijdens het ontbijt. Dat hebben we wel nodig voor zo’n sportief dagje als vandaag.

Wauw, wat was het vandaag een geweldige dag!!!! Ik ben echt helemaal enthousiast. Het surfen was echt onwijs leuk om te doen. Het was nog wel even een karweitje om een goede surfschool te vinden. We wilden namelijk wel een surfles waarbij er ook foto’s van ons werden gemaakt. Nadat we even contact hadden gehad met wat vrienden die al eerder hadden gesurft, vonden we uiteindelijk een goede surfschool. Op het moment dat we daar aankwamen waren de golven nog niet zo goed dus we moesten om 2 uur weer terug komen. In tussentijd hebben we nog even lekker ge-relaxed op het strand. Op een gegeven moment was ik een beetje aan het weg dommelen. Het zonnetje was heerlijk dus daar werd ik wel een beetje slaperig van. Opeens begonnen Rebecca en Roobin ineens keihard te gillen. Op dat moment ging het heel snel en werden we overspoeld door zeewater. Het leek wel een klein tsunami. Onze handdoeken, schoenen en kleren waren helemaal nat! Gelukkig konden we allemaal nog net op tijd onze tassen redden van deze vloedgolf. Ik heb me echt dood gelachen. Ik vond het echt zo grappig en de mensen die veilig op hun strandbedjes lagen, lachten ons allemaal uit. Als ik er over nadenk lig ik weer in een scheur. Aangezien alles drijfnat was, besloten we maar even wat te gaan eten. We moesten immers wel even een goede bodem leggen voor het surfen.
Toen het eindelijk 2 uur was kon het surfen beginnen! We kregen eerst een paar technieken te zien die we na moesten doen op het strand. Daarna was het tijd voor het echte werk. We mochten de zee in! Na een paar golven kreeg iedereen het onder de knie. We konden allemaal staan op het surfboard. Wat was het ONTZETTEND LEUK! Ik heb me echt dood gegierd. Ik moet zeggen dat het wel ontzettend zwaar was. Op een gegeven moment liep je zo te hijgen, omdat de stroming vandaag echt super sterk was. Ondanks dat we wel een beetje vermoeid raakten, bleven we doorgaan. Het was echt zo leuk om een paar goede golven te pakken en als je dan ook nog eens bleef staan, gaf dat echt een enorme kick. Gelukkig zijn er een paar goede shots van ons gemaakt door de fotograaf dus dat was natuurlijk ook wel een leuke bijkomstigheid;). Onze surf leraren waren ook echt super aardig en waren constant bereid ons te helpen. Ondanks dat ik veel zoutwater heb gehapt en dat mijn bikinibroekje vaak genoeg op half 7 stond, vond ik het echt een geweldige ervaring die ik niet had willen missen! We gaan zeker weten nog een keer vaker surfen!
Ik denk dat ik morgen wel ontzettend veel spierpijn heb dus ik ben benieuwd of ik gemakkelijk mijn bedje uit kom. Ik ga me nu maar even snel douchen, aangezien het zand overal zit. We gaan vanavond bij de Mexicaan eten. Mmm, daar heb ik wel weer zin in na zo’n intensief dagje!

Het was weer heerlijk bij de Mexicaan. Ik had weer nachos besteld. Mmm wat zijn die toch lekker! Vanavond gaan we niet zoveel meer uitspoken. We willen allemaal nog even met wat foto’s bezig, aangezien we natuurlijk wel even moeten laten zien hoe zulke pro’s we vandaag waren tijdens het surfen. Ik hoef morgen gelukkig pas om kwart voor 2 te beginnen op school dus ik kan een beetje uitslapen! Slaap lekker alvast lieve mensen xxx

  • 04 Oktober 2015 - 20:04

    Pap:

    Hè lieve Jessica,
    Wat ben ik ontzettend trots op jouw,
    Surfen op die grote golven! Ik had al even wat foto's mogen bekijken op Facebook. Ben diep onder de indruk Jessica.
    Denk wel dat je morgen last hebt van je spieren maar goed dat heb je er wel voor over, en ik zou nog keer gaan, kunnen wel mooi keer samen op de plank. Haha
    Kusjes van een trotse vader xxx

  • 05 Oktober 2015 - 06:37

    CARMEN:

    Aaah Jes! Wat super cool!!
    De foto's zijn ook heel stoer geworden!
    Fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad!
    Love you zus <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 25512

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: