Splashhhhhhhh - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Splashhhhhhhh - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Splashhhhhhhh

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Oktober 2015 | Indonesië, Kuta

Op woensdag 28 oktober zijn we met een hele groep naar het waterpark “Waterbom” in Kuta geweest. Dit waterpark stond op nummer 1 van heel Azië dus het moest wel een heel vet waterpark zijn! Ik ging samen met Thea, Nikita, Lorien, Rebecca, Nienke en Roobin. Zo hadden we een heel leuk meidengroepje bij elkaar. We moesten er nog wel even een uurtje voor rijden, aangezien we alweer meteen vast in het verkeer zaten. Toen we er waren, konden we niet wachten om naar binnen te gaan. We voelden ons allemaal weer een klein kind, omdat we zo enthousiast waren.

We zijn echt van hele vette glijbanen geweest. Ik had zelf nooit verwacht dat ik van elke glijbaan af zou durven, maar ik heb geen enkele glijbaan aan me voorbij laten gaan. Het waterpark had 3 vrije val glijbanen. Dit waren glijbanen, waarbij letterlijk de grond onder je voeten vandaan werd getrokken. Je moest in een bepaalde houding in een cabine staan. De cabine werd dicht gedaan en er werd afgeteld. Tijdens de eerste vrije val glijbaan, was ik echt ontzettend zenuwachtig. De adrenaline gierde letterlijk door mijn lichaam toen ik in de cabine stond. Voordat het mijn beurt was om van de vrije val af te gaan, ging er nog even iets mis bij Rebecca dus het duurde een paar minuten voordat de glijbaan het weer deed. Deze paar minuten leken wel een eeuwigheid te duren haha. Mijn benen voelden aan als rietjes. Toen het eenmaal mijn beurt was om in de cabine te gaan staan duurde het 3 seconden voordat ik naar beneden werd afgevuurd. Ik heb alle longen uit mijn lijf gegierd. Het duurde niet lang voordat ik beneden was. Het was echt super vet! Thea en ik hebben onze ruggen wel een beetje opengehaald tijdens deze eerste vrije val, maar we wisten meteen dat we de rest van de vrije val glijbanen ook nog wilden doen. Wauw, wat gaf dit ons een ontzettende kick!
Naast de vrije val glijbanen zijn we ook nog van verschillende glijbanen met banden geweest. Dit was ook lachen, gieren en brullen haha! We hadden ontzettend veel lol met elkaar en hebben echt bijna geen moment stil gezeten.
Op een gegeven moment borrelden onze magen toch wel een beetje dus toen hebben we even een pauze genomen om wat te eten. Al snel daarna gingen we weer verder. We wilden immers van alle glijbanen. De snelste glijbaan waar we van af zijn geweest was ook een vrije val glijbaan genaamd the Climax. Je werd echt ontzettend snel naar beneden afgevuurd en je maakte zelfs nog een soort van looping tijdens de afdaling. Zoals jullie wel kunnen verwachten zat mijn bikini broekje totaal niet meer op de goede plek, maar dat maakte niet uit. Het gaf me echt een enorm goed gevoel dat ik deze engste glijbaan ook wist te trotseren.
We zijn echt tot het einde in het waterpark gebleven. Op het einde waren we wel helemaal gesloopt, maar we hebben ontzettend genoten van deze dag. Er werden de hele dag verschillende foto’s gemaakt van ons, dus deze hebben we op het laatst nog even bekeken. Dit was natuurlijk ook te hilarisch. Jammer genoeg vroegen ze meer dan 10 euro voor 1 foto dus dat hebben we toch maar niet gedaan. Op zich wel jammer, aangezien sommige foto’s best wel leuk waren om te hebben!
Het was echt een geweldige dag die ik niet had willen missen!

  • 01 November 2015 - 14:30

    Chris:

    He Jessica

    Wat geweldig dat we zo mee kunnen lezen en kijken met alle fantastische dingen die je daar meemaakt! We hebben je kaart gekregen bij het Goed en gisteren sprak ik je ouders. Zij vertelden ook over je blog, dus ik heb net alles gelezen. Super! Hoe we je hier ook missen, dit is een ervaring die niemand je meer afpakt en waar je je hele leven iets aan zult hebben.

    Ik ben ondertussen weer halve dagen aan het werk en dat gaat goed! Ik ben heel erg blij dat het leven weer normaal wordt en geniet er enorm van. En we maken hier niet zo veel mee als jij daar, maar ook wij hebben gisteren een feestje gevierd: het Goed Emmen bestond 20 jaar!! En het was een topfeest. Super druk, heel veel klanten, bijna alle collega's waren er, hapjes, drankjes, bonbons, kadootjes en de hele middag een shantykoor. Dat maakte de feeststemming echt compleet! Mensen die meezongen, gingen dansen, tot en met een polonaise door de hele zaak. En dan heb ik het over klanten en collega's!! Iedereen was vrolijk en blij en we hebben heel veel lol gehad. Er waren klanten die letterlijk de hele dag zijn gebleven omdat ze het zo'n gezellig feest vonden

  • 01 November 2015 - 14:39

    Chris:

    Je merkt misschien wel dat ik nog niet zo veel ervaring heb met blogs en zo..... Mijn verhaal was denk ik te lang voor het aantal woorden dat ik heb geschreven in mijn reactie.....:). Want niet alles staat er in! De rest was ongeveer:

    Na afloop hebben we nog met alle collega's gegeten. Het was een Topdag!

    En dat ik je blog nu ga volgen en hoop dat je nog een hele goede tijd hebt. Maar dat we het ook fijn vinden als je straks weer terug bent bij ons in de koffiehoek (hoezo cultuurclash! )!

    Veel liefs
    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 25552

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: