Ready for a new adventure: Hello Thailand! - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Ready for a new adventure: Hello Thailand! - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Ready for a new adventure: Hello Thailand!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 November 2015 | Thailand, Ban Rangsit

Hallo lieve mensen!
Mijn tijd in Thailand is officieel van start gegaan. Op vrijdag 6 november zijn we richting Bangkok gevlogen. Na een lastig afscheid van onze groep in Bali zijn we met de bus naar het vliegveld in Denpasar gereden. Hoofdstuk Bali was nu officieel afgesloten. Ik kreeg er toch wel een beetje een raar gevoel bij dat ik Bali niet meer zou zien. Ik denk dat ik ooit over een paar jaar wel weer terug wil naar Bali. Natuurlijk zal dat gewoon voor een vakantie zijn, maar ik heb er echt een ontzettend leuke tijd gehad dus ik wil er zeker nog een keer naar terug. We kwamen iets later weg dan gepland, omdat er een paar klasgenootjes waren die zich hadden geslapen. Ik zal het er maar op houden dat ze de vorige avond een beetje te diep in het glaasje hadden gekeken. Gelukkig kwamen we uiteindelijk nog op tijd aan op het vliegveld in Denpasar. Ik was een beetje zenuwachtig, omdat ik dacht dat ik te veel kilo’s had in mijn koffer. Uiteindelijk had ik 24 kilo en ik mocht er 20 hebben. Ik hoefde gelukkig niet extra bij te betalen dus dat was wel een hele opluchting!
Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten, had ik er ook wel zin in. Ik ging weer een nieuw avontuur tegemoet in Thailand!
De vlucht duurde maar 4 uur dus dat viel reuze mee. De terug weg naar Nederland zal vele malen langer duren haha. Het eerste wat me opviel toen we van het vliegveld afkwamen was de klamheid die me tegemoet kwam. Het was hier in Thailand zoveel malen benauwder dan in Bali. Ook hier zal ik wel weer aan gaan wennen! We werden meteen gezamenlijk op de foto gezet door de mensen van school die ons naar het appartement zouden brengen. Mijn avontuur in Thailand was officieel van start gegaan! Er reden hier zoveel “dikke” auto’s. Dat waren we in Bali helemaal niet gewend haha. Daar reden alleen maar oude barrels rond en heel veel scooters. Het viel me ook op dat er hier helemaal niet veel scooters rijden. Dit zal ook wel met een reden zijn denk ik. Toen we bij ons appartement aankwamen werden we meteen begroet door een pittig vrouwtje. We kregen de regels van het appartementen complex uitgelegd. De kamers zijn gewoon lekker basic, maar lang niet zo erg als ik verwacht had. Iedereen zei dat de kamers echt vreselijk waren, maar ik vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen. Ik kwam in een schone kamer binnen dus ik was al helemaal blij.
Wel vind ik het gek dat de kamers in het vrouwen complex groter zijn dan die in het mannen complex. Ook hadden de meisjes voorrang op de jongens voor het krijgen van een koelkast op de kamer. Dit vind ik toch wel een beetje apart, maar in dit geval ben ik blij dat ik een meisje ben!
Mijn nieuwe kamergenootje Tessa was nog niet aangekomen dus ik zou deze nacht nog even alleen slapen. Ik ben heel benieuwd of ik goed met haar kan opschieten, maar ik heb er een goed gevoel over. Natuurlijk ga ik Kirsten wel missen, aangezien we het altijd super gezellig hadden gehad op Bali!

We kregen op deze eerste avond meteen een rondleiding door de omgeving van een Duitse jongen en meisje die hier nog 1 nacht zouden blijven. Deze mensen zouden zaterdag 7 november naar Bali vliegen. We hebben meteen het Thaise eten even uitgeprobeerd in een van de lokale tentjes. Het was eigenlijk best wel lekker en super goedkoop. Ik heb voor een euro gegeten en ik was hartstikke vol. Nadat we uit waren gegeten, hebben we met de hele groep in een lokale bar een aantal drankjes gedaan. We moesten natuurlijk het nieuwe biermerk wel even uit testen: Chang bier. Ik moet zeggen dat dit iets minder lekker vond dan Bintang, maar het was wel te drinken. Ik vond het echt een super gezellige eerste avond! Ik heb de eerste shemale ook al gespot. Ik denk dat ik er nog heel veel ga zien gedurende deze 10 weken.
Die nacht heb ik echt als een os geslapen. Het bedje lag op zich prima. Iets harder dan mijn bed in Bali, maar het lag zeker niet verkeerd! Ik vind het op zich wel wat hebben dat we nu weer wat meer basic moeten leven. Het is er daardoor wel erg gezellig en ik krijg echt een beetje het gevoel van een studenten huis.

Op zaterdag 7 november gingen we met de hele groep naar Bangkok. Ik was echt super benieuwd naar deze stad, aangezien ik van allerlei verwachtingen had. We gingen eerst met de taxi naar de skytrain en daarna met de skytrain naar Bangkok. Dit was al een hele ervaring! Ik kreeg een beetje het idee dat ik in Londen was toen ik in de skytrain stond. Toen we in Bangkok aankwamen keek ik mijn ogen uit. Er stonden immens grote gebouwen! Er waren ook ontzettend veel verschillende shopping malls dus jullie kunnen je wel voorstellen dat ik even door het dolle heen was. Op deze dag hebben we eerlijk gezegd ook niet veel anders gezien dan de binnenkant van de shopping malls. Desondanks heb ik me goed weten in te houden met mijn koopgedrag ;). Aan het einde van de dag hebben we even lekker een hapje gegeten. De prijzen vielen me wel een beetje tegen, maar dat kwam natuurlijk omdat we in een shopping mall gingen eten. Ik vond het echt een super leuke dag en ik weet wel dat ik me hier prima zal vermaken gedurende 10 weken.
Toen ik die avond thuis kwam, was mijn roomie er ook! Het is een erg leuke en spontane meid dus dat gaat helemaal goedkomen tussen ons. Ik moet zeggen dat ik die avond helemaal kapot was, dus we zijn niet te laat gaan slapen.

Vandaag zijn we naar het Future park geweest. We zijn daar met een aantal school busjes naar toe gebracht. Dit Future park bestond eigenlijk uit een heel groot shopping centra. We hebben lekker veel boodschapjes gedaan, aangezien we hier natuurlijk geen housekeeping hebben die elke dag onze kamers komen schoonmaken. Ik heb de schrobbers, schoonmaakdoekjes en Thaise WC eend alweer eventjes ingeslagen. Ik moet zeggen dat het best nog wel leuk was om even wat boodschapjes te doen. Ze hebben hier letterlijk alles! Waar ik in Bali soms wel even wat moeilijkheden had om een aantal producten te vinden, merk ik nu al dat ze in Thailand ALLES verkopen. Je moet alleen een beetje uitkijken dat er in bepaalde body lotions geen whitening zit. (De mensen hier willen graag een witte huidskleur, dus ze smeren zich altijd helemaal in met whitening). Zoals jullie weten ben ik wel een beetje gesteld op mijn bruine kleurtje, dus ik doe er alles voor om deze te behouden haha!

Al met al heb ik alweer genoeg beleefd gedurende deze 3 dagen! Ik denk dat de tijd hier in Thailand ook weer voorbij zal vliegen! Nu ik in Thailand zit, komt de dag ook dichterbij dat ik mijn lieve familie en vriendje weer zie. Ik kijk daar ook echt ontzettend naar uit!

p.s. Toen ik vanmorgen naar het ontbijt ging, werd ik wel heel blij aangezien de ham en kaas me toe lachten. Wat heerlijk om weer eens een keer ham en kaas te kunnen eten! Er lag ook van allerlei fruit en er was zelfs yoghurt en muesli. Ook het ontbijt valt mij 100% mee en ik begrijp niet zo goed waarom er mensen zijn geweest die dit zoveel minder vonden dan het hotel in Bali!

  • 08 November 2015 - 17:54

    Pap:

    Hè lieve Jessica
    Wat weer een geweldig verslag meid, en inderdaad een nieuw avontuur in die grote stad. Mooi dat de 1e indruk al super in. En inderdaad het aftellen in begonnen, in weken dan wel.
    Dikke kus van je pa

  • 08 November 2015 - 18:44

    Greetje:

    Hallo lieve Jessica,

    Inderdaad een nieuw avontuur. Maar de eerste indruk is goed, lees ik. Heel veel succes de komende weken en geniet er vooral van.

    Liefs,
    Greetje

  • 08 November 2015 - 22:04

    Wesley Van Der Veen (de Vriend Van):

    Hallo lieve schat,

    Wat weer een fijn verhaal, het doet me goed om te zien dat het goed gaat. De tijd vliegt inderdaad voorbij, maar wat mis ik jou! Gelukkig zien wij elkaar heel snel weer, ik kijk daar ontzettend naar uit!


    Hele dikke kus xxx


  • 09 November 2015 - 17:55

    Kerkdijk Oma:

    Lieve Jessica,
    wat ben je toch een eerlijke en spontane meid , met je biertjes,
    gooi er nog maar een achterover.
    Meisje wat zie je toch veel , nou ik hoop dat je hier ook zon fantastische tijd hebt jij zult al wel weer gauw in je bed liggen , ik moet nog eten , alma heeft net rode biejes gebracht, ik heb nog niet zoveel honger , maar weer een beetje proberen.lieve schatalle goeds , en tot de volgende keer , liefs oma

  • 10 November 2015 - 19:40

    Janneke Drenthen:

    Hallo Jessica, wat zie je ontzettend veel!!
    Ook namens Albert wens ik je een hele mooie tijd in Bangkok!!
    Geniet ervan, ik geniet van je mooie verhalen!!
    Liefs Janneke Drenthen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 25514

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: