Live with no excuses and travel with no regrets. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Live with no excuses and travel with no regrets. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Live with no excuses and travel with no regrets.

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Januari 2016 | Thailand, Ban Rangsit

Hallo lieve mensen! Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Na ons prachtige weekend in Chiang Rai zijn we voornamelijk veel bezig geweest met de laatste loodjes voor school. Er moest een eind presentatie + verdediging worden voorbereid en we moesten natuurlijk wel met een originele presentatie komen. Naast school hadden we ook een aantal leuke dingen op het programma staan. We hebben op 13 januari een ontzettend gezellige Farewell party gehad van school. Gedurende dit afscheidsfeest gingen we gezellig borrelen en eten met de hele grand tour groep. Er was zelfs nog een leuke quiz georganiseerd op deze avond dus het was een en al gezelligheid! Op deze avond heb ik voor het eerst in tijden weer een wijntje gedronken. Wauw dat smaakte me toch ook wel erg goed hoor haha! Wijn is hier nou eenmaal erg duur en aangezien we ook maar een stel studenten zijn moeten we natuurlijk wel een beetje op de kleintjes letten op zijn tijd :P . Desondanks waren de prijzen voor wijn op deze Farewell party hetzelfde als de prijs voor een biertje! De keuze was dus niet zo moeilijk ;). Na het afscheidsfeestje zijn we met een paar nog even naar een lokale kroeg geweest. Daar hebben we de verjaardag van Randy even ingeluid!

Op 14 januari was Randy jarig! We moesten op deze dag eerst nog wel even naar school voor een groepsbeoordeling. Onze groepsbeoordeling werd uiteindelijk een 8 dus daar waren we super tevreden mee! Die avond zijn we met een hele groep uit eten geweest voor Randy’s verjaardag. Bij een plaatselijk Italiaans restaurant dichtbij Sita Villa hebben we een heerlijke pizza gegeten. Jammer dat we er pas in de laatste dagen achter komen dat daar zo’n lekkere pizzeria zit haha. Misschien ook maar beter, aangezien we daar anders veel te vaak zouden eten ;) ! Na het etentje zijn we met een groepje naar Bangkok gereden. Daar heb ik mijn eerste echte “rooftop” ervaring gehad. We zijn naar Cloud 47 geweest. We hebben lekker een paar borrels gedaan met een prachtig uitzicht op de mooie stad Bangkok. Toen de bar wilde sluiten ben ik samen met een paar anderen nog naar Khao San Road geweest. We gingen naar een leuke bar waar we ons prima hebben vermaakt. Toen we er erg in hadden was het alweer half 7. We besloten om lekker op huis aan te gaan. Eenmaal in Sita Villa aangekomen konden we gelijk aanschuiven bij het ontbijt ghehe. Het was echt een geweldige avond!

Op 15 januari hebben we eerst lekker uitgeslapen, aangezien we dat natuurlijk wel nodig hadden na zo’n zware nacht. Die dag mochten we tot 5 uur ’s avonds nog eten, maar na 5 uur niet meer. Dit had de reden dat Rebecca, Lorien en ik ons hadden op gegeven om te vasten voor het goede doel. We moesten 24 uur vasten dus de volgende dag na 5 uur mochten we pas weer eten. Een groep studenten had het evenement Jungleaid georganiseerd en hiervoor hadden ze een aantal vrijwilligers nodig die wel mee wilden doen met het vasten. De volgende dag na 5 uur stond er een diner klaar voor de vastende mensen. Het leek ons wel een challenge om mee te doen. Die avond hadden we om half 5 ons laatste Subway broodje gegeten. Deze smaakte toch wel erg lekker haha!
De volgende dag zijn we naar de Chatuchak market (weekend market) in Bangkok geweest. Ik merkte toch wel dat ik best een beetje slap was. We hadden immers geen ontbijt gehad. Toch konden we het goed volhouden als we maar genoeg water dronken! Het was een erg gezellige dag en toen we s’ avonds terug kwamen waren we wel erg blij dat we het hadden gedaan. We kregen een Thais diner voorgeschoteld. Hier hadden we een klein beetje van gegeten. Aangezien we het de hele dag met elkaar al over een lekkere pizza hadden gehad besloten we om ook nog een pizza te eten. We zijn na de heerlijke Italiaan in de buurt gegaan. MMM wat smaakte dit ons goed!

Op zondag 17 januari stond de hele dag in het teken van: SCHOOL. Er moest nog veel gebeuren de volgende dag hadden we onze eind presentatie al. We hebben letterlijk de hele dag aan school besteed en waren tot 3 uur ’s nachts nog bezig! De volgende dag moesten er nog een aantal dingen worden geprint dus we zijn er lekker vroeg uitgegaan. Alles verliep die ochtend vlekkeloos dus dat scheelde ons een heleboel stress. Op een gegeven moment waren we helemaal klaar voor de presentatie. Gelukkig gingen de presentatie en verdediging erg goed. Toen we even naar buiten moesten zodat de coaches en client even met elkaar konden overleggen merkte ik dat ik toch wel erg zenuwachtig werd. We hadden ontzettend hard gewerkt dus het zou echt een domper zijn als we het niet zouden halen. Op een gegeven moment kwam het verlossende woord: WE HADDEN HET GEHAALD!!! We waren helemaal door het dolle heen! We hadden een gemiddeld cijfer van een 7.5 dus we waren dik tevreden. Onze coach en client waren apetrots op ons dus dat gaf ons veel voldoening. Na deze overwinning hebben we als groep wat helium ballonnen de lucht in gelaten om dit moduul goed af te sluiten!
’S Avonds zijn we uit eten geweest met ons project groepje en hebben we samen lekker geborreld om het moduul goed af te sluiten. Die avond was het zoals altijd weer lachen, gieren en brullen! Wat hadden we een lol met elkaar haha. De drankjes gingen er weer goed in!

De volgende dag merkte ik dat ik wel aardig brak was van de avond ervoor. Ik had toch een beetje te diep in het glaasje gekeken haha. Op deze dag moesten er plannen worden gemaakt. Lorien, Rebecca en ik wilden namelijk onze laatste dagen vertoeven op het mooie Hua Hin. Dit was een strand op 3 uur afstand van Bangkok. We hebben meteen toen we wakker werden een hotelletje geboekt voor dezelfde dag. We hebben snel onze koffer gepakt en zijn gegaan. De reis verliep erg goed. Afgezien dat we opgerold tussen de koffers in de Mini Van zaten die ons naar Hua Hin zou brengen, verliep de reis goed. Binnen een mum van tijd waren we bij de plaats van bestemming aangekomen. Al gauw hadden we ons hotel gevonden. Het hotel zag er prima uit! We waren best wel moe van de reis dus we zijn meteen lekker ons bedje ingedoken.

De volgende dag zijn we om 10 uur opgestaan om naar het strand te gaan. Heerlijk, ik had me er echt zo op verheugd om de laatste dagen even lekker te relaxen op het strand dus het was heel fijn dat onze plannen door konden gaan. We hadden eerst even lekker ontbeten bij een plaatselijk restaurant dichtbij het strand. Het was een Duits restaurant dus de broodjes die ze serveerden waren heerlijk! We hadden alle drie een lekker stokbroodje met ham, kaas en ei besteld. Toen we ons eenmaal hadden gesetteld op het strand voelde de zon op mijn huid weer heerlijk aan. Wat was ik aan het genieten! De temperatuur was perfect en de lucht was strakblauw. Beter konden we het niet krijgen! Die avond zijn we gezellig uit eten geweest. We hebben een lekkere pizza gegeten. Van dat Westerse eten konden we geen genoeg van krijgen haha :P. Die avond kwam Randy ons bezoeken. Hij wilde zijn laatste dagen ook nog even op Hua Hin vertoeven. We zijn na het eten naar een leuke straat gelopen met allerlei verschillende barretjes. Het was meteen een en al gezelligheid! We zijn bij een bar gaan zitten met goede muziek. Het sfeertje zat er al gauw in! Op een gegeven moment kwamen de voetjes van de vloer en hebben we lekker gedanst. We hebben de Thaise bevolking ook even laten zien wat “hakken” is. Haha geweldig. We gingen helemaal los met zijn allen en iedereen vermaakte zich! Op een gegeven moment zijn we ook nog even naar een Nederlandse bar gegaan. Toch altijd leuk als je Nederlandse muziek uit de speakers hoort komen. We konden van allerlei oer-hollandse hits aanvragen dus nummertjes van Mooi Wark, Skik en Normaal werden natuurlijk niet overgeslagen! Later konden we een bezoekje aan een leuke club ook niet weerstaan dus daar hebben we de laatste uurtjes van de nacht nog even doorgebracht. Wat was dit een top avond!

De volgende dag ging ons wekkertje weer netjes om 10 uur! We vonden het namelijk zonde om de hele dag in bed te blijven liggen, aangezien je op het strand ook prima verder kan slapen ;) . We gingen weer even lekker ontbijten/lunchen bij het Duitse restaurant. Het lekkere stokbroodje ging er weer goed in! Die dag hebben we weer de hele dag op het strand gelegen. We waren net een stelletje bakvissen. De dag vloog weer voorbij! Toen het avond werd hebben we een lekkere curryworst gegeten. MMM, lekker eten kon je in Hua Hin wel! Daarna zijn we naar de Night Market geweest. Deze Night Market was niet zo groot als die ik in Chiang Mai had gezien, maar alsnog was hij erg gezellig. Om de avond even goed af te sluiten hebben we nog even een borreltje gedaan in het Nederlands Cafe. Ze zagen ons natuurlijk meteen alweer aankomen haha. Die avond hebben we ook nog even lekker mogen genieten van een heerlijke NEDERLANDSE frikandel. En jaja, ik kan jullie zeggen dat deze frikandel echt precies hetzelfde was zoals ik ze in Nederland ken. We moeten toch weer een beetje in de Nederlandse sfeer komen natuurlijk ;) . We zijn ook nog een man tegengekomen die uit Nieuw-Amsterdam komt. Wat kan de wereld soms toch klein zijn!

Op 22 januari was alweer onze laatste dag in Hua Hin. Pfoe, deze dagen zijn ook erg snel gegaan. We hebben voor de laatste keer genoten van de zon, zee en het strand. Dit ging ik de komende tijd wel missen, aangezien het barre koud is in Nederland! De dag vloog zoals gewoonlijk weer voorbij dus voor we er erg in hadden, zaten we alweer in de bus die ons naar Bangkok zou brengen. Tijdens deze busreis heb ik veel nagedacht. Ik ben even stil blijven staan bij alle dingen die ik gedurende deze 5 maanden heb meegemaakt, want oooh wat was dat VEEL! Het hoofdstuk Bali lijkt alweer zo lang geleden, maar alsnog zijn deze 5 maanden echt omgevlogen. Ik kan dit niet vaak genoeg zeggen. Ik kijk erna uit om mijn lieve familie en vrienden weer te zien! Desondanks blijft het ook altijd moeilijk om dit mooie hoofdstuk af te sluiten. Ik heb zoveel beleefd en ontzettend veel geleerd van deze ervaring. Ik ben zelfstandiger geworden en heb geleerd om op mijn eigen benen te staan. Hier ben ik erg dankbaar voor. Als je de kans hebt om voor langere tijd naar het buitenland te gaan, moet je deze kans zeker aangrijpen. Je krijgt er iets heel moois voor terug waar je je hele leven lang op kan teren.

Op dit moment is het alweer 23 januari. Ik ben vandaag voornamelijk bezig met het inpakken van mijn koffer. Dit kost me natuurlijk weer aardig wat tijd, aangezien ik natuurlijk aardig wat spullen heb ;) . Morgen om 20 over 12 in de middag stappen we in het vliegtuig op weg naar Nederland. De een na de ander in Sita Villa druppelt langzaam weg. Het voelt vreemd aan om straks naar huis te gaan. Thailand is toch wel een beetje als thuis gaan voelen. Vanavond gaan we deze unieke ervaring nog even goed afsluiten met een etentje en een borrel.
Ondanks dat ik gemixte gevoelens heb, heb ik ook heel sterk het gevoel dat het nu ook goed is geweest. Ik heb gedurende deze 5 maanden alles gedaan wat ik wilde doen en daarom is het nu tijd om naar huis te gaan. Dit zal dus ook mijn laatste blog zijn dat ik zal schrijven. Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor de leuke en lieve reacties die ik heb gekregen op mijn blogs. Dit heeft me altijd erg goed gedaan! Ik ben erg blij dat ik mijn ervaringen met jullie heb mogen delen!

“In the end we only regret the chances we did not take”.


  • 23 Januari 2016 - 13:56

    Wesley Van Der Veen (vriend Van Een Reiziger):

    Hee lieve schat,

    Dit was het grote avontuur dan, je hebt je vijf maanden ontzettend vermaakt en gigantisch veel meegemaakt. Naast dat je een stuk zelfstandiger bent geworden, heb je ook nog eens goede cijfers gehaald voor school. De tijd zonder je was minder leuk, want jij maakt mijn leven toch wel een stuk leuker! Ik heb de afgelopen maanden wel een bevestiging gekregen dat het goed zit en dat ik gelukkig ben als jij bij mij in de buurt bent. Eind december waren wij met de hele familie bij je en hebben we twee weken lang veel plezier gehad, ik denk er nog iedere dag aan terug! Vanaf zondag zul je weer in het koude en kille Nederland zijn, maar dan zijn wij er allemaal om het wat zonniger voor je te maken! Ik kijk enorm uit om ons avontuur samen weer te hervatten, want een avontuur is het om samen met je te zijn! Veilige en goede reis terug lieverd en tot zondag!

    Hele dikke kus,

    Wesley

  • 23 Januari 2016 - 20:52

    Mam:

    Lieve Jessica!

    En dit was het dan. Het grote avontuur is dan nu echt voorbij. Lieverd wat heb je mij en ik denk vele anderen, gezien het aantal bezoekers, laten genieten van jou mooie reisverhalen. Iedere keer bij het lezen van je blogs was ik er een klein beetje bij. Ik heb je gezelligheid ontzettend gemist hier thuis maar het leven ging hier ook gewoon door en door de app contacten en deze blogs had ik het gevoel dat je heel dicht bij was. Nu nog 22 uur wachten en dan kunnen we je weer in de armen sluiten. Ik ben heel blij dat dit avontuur voor jou een overgetelijke pracht reis is geworden en ook dat je je punten binnen hebt. Super! Het zal in Nederland echt wel weer wennen zijn maar met Wesley naast je zal dat vast weer een en al gezelligheid worden. Nou lieve powergirl. Tot straks! Xxxx

  • 25 Januari 2016 - 22:37

    Hanna Kaiser:

    Hallo jessica
    Ook jou laatste blog heb ik gelezen,wat heb je een geweldig tijd gehad en wat heb je genoten
    Heb al gehoord dat je weer heerlijk thuis bent en een welkom feestje krijgt
    Geweldig dat je punten ook gehaald hebt en met mooie cijfers ,kun je trots op zijn
    Kjeld en carmen waren ook enorm onder de indruk,en hebben genoten van de vakantie die jullie als gezin gezamelijk hebben gehad
    Wij wensen jou nog veel succes met je opleiding
    Groetjes Hanna Johan Django en Demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 25522

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: