De eerste school dag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu De eerste school dag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

De eerste school dag

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen allemaal! Wat heb ik vannacht heerlijk geslapen. Ik heb zo heerlijk geslapen dat ik vanmorgen door de wekker heen heb geslapen. Mijn kamergenootje Kirsten kreeg me bijna niet wakker haha. Ik zal die slaap waarschijnlijk wel een beetje nodig hebben gehad. Vandaag moeten we voor het eerst naar school. We worden straks na het ontbijt om half 10 opgehaald met een paar bussen. Wat een luxe om elke dag naar school te worden gebracht haha! Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag zal gaan worden. We zitten allemaal nog goed in de vakantie sfeer, dus ik ben bang dat het wel even een tegenvaller zal zijn als we straks daadwerkelijk weer iets moeten doen voor school :P. Hier in Bali is het verplicht om een school pak te dragen. Alle meiden hebben een kokerrok met een witte blouse aan en de mannen een zwarte pantalon met een blouse. Pfoe ik ben bang dat we ons nog mal gaan zweten daar!

We zijn weer terug in het hotel na een introductie dagje op school. Eerst gingen we op de foto bij een andere universiteit die ook met het Stenden werkt. Alle Indonesische jongeren keken ons aan net alsof we aapjes waren. Ik voelde me letterlijk een aapje in de dierentuin! Ik blijf het best vreemd vinden dat al deze mensen ons zo bijzonder vinden. Wij zijn toch ook maar gewoon mensen?! Na de groepsfoto gingen we naar een zaal waar we informatie kregen over Bali zelf en over de cultuur. We werden verrast met een dansopvoering van drie Balinese vrouwen. Ze hadden alle drie traditionele kleding aan. Erg bijzonder om te zien! Na deze uitvoering kregen we een rondleiding in het Stenden gebouw. Het gebouw is veel kleiner dan het Stenden in Emmen (terwijl dat het Stenden Emmen al niet zo heel groot is vergeleken met andere hogescholen). Toen het lunch tijd was, werden we naar een mooie zaal gebracht waar we even konden eten. Ik vond dat het er nog best wel chique uit zag! Ik had natuurlijk gehoopt op lekkere broodjes en wat beleg, maar zoals jullie misschien al wel weten eten ze hier bijna geen brood. Er lagen typische Indonesische gerechten op het buffet. Geen broodjes te bekennen haha, maar ik weet wel zeker dat ik hier over een paar weken ook wel aan gewend ben! Na de lunch kregen we nog even een lange uitgebreide presentatie over het moduul event management en wat er van ons werd verwacht. Tijdens de presentatie moesten we eventjes naar de wc. Toen we daar aankwamen zagen we een typisch Indonesische wc. Er hing geen wc papier, maar er stond een hele grote teil met water. Met dit water zou je je onderkant schoon moeten maken. Blehh hahaha dit vonden we maar niks! Ik ben erg blij dat er in het Hotel en op de Stenden campus wel gewone wc’s met wc papier zijn :P! Na deze “zweterige” schooldag hebben we besloten om even een lekkere koude duik in het zwembad te nemen. Living the good life!

Het was wel echt wel even lekker om te relaxen bij het zwembad. Het is echt zo cool dat we hier gewoon een zwembad bij het hotel hebben! Nu gaan we ons eventjes lekker douchen en daarna maar weer eventjes wat eten.

We hebben weer een super gezellig avondje gehad. We wilden met een grote groep gaan eten, maar de helft van de groep wilde naar een Warung en de andere helft wilde naar de Mac Donalds. Jullie raden misschien al bij welke helft ik hoorde…. Ik durfde het toch nog niet helemaal aan om Indonesisch te gaan eten aangezien ze hier in Bali ongeveer overal pinda’s in stoppen (Pinda’s > dikke keel + bultjes en andere narigheid). Daarom heb ik maar besloten om met de andere groep mee te gaan en te eten bij de Mac Donalds. Mmm die Mc Chicken ging er wel weer goed in!! Bijna net zo goed als in Nederland. Ik heb hier trouwens op het begin voor 1.5000 000 gepind.
Jullie denken waarschijnlijk dat ik helemaal gek geworden ben, maar 1.5 miljoen is hier in Bali ongeveer 60 euro en het is nog steeds niet op! Het leven hier in Bali is echt niet duur haha. Na het etentje zijn we even gezellig bij een klein local barretje gaan zitten. Het was eigenlijk niet eens een barretje maar er stond gewoon een bankje met 2 simpele tafeltjes. Heel klein, maar de eigenaar was erg gezellig! En de drankjes waren erg goedkoop. Ik heb me vanavond goed ingehouden en heb maar één Bintang biertje gekocht voor 20.000 rupia (iets meer dan 1 euro). Bier is hier veel goedkoper dan andere drankjes. De mensen die mij kennen weet ik dat ik ABSOLUUT niet van bier houd, maar hier in Bali is hij goed te doen haha. We hebben een gezellig avondje gekaart met een groepje, dus het was alweer een heerlijke avond! Nu gaan we lekker slapen aangezien we morgen weer naar school moeten. Slaap lekker iedereen!

p.s. We zijn vanavond ook even naar een supermarktje geweest waar we wasmiddel en een emmertje hebben gekocht. Nu kunnen we alvast mooi wat kleding zelf gaan wassen! Haha heerlijk dit leven hier ;)


  • 31 Augustus 2015 - 19:08

    Wesley Van Der Veen (vriend Van Jes):

    Twee emmertjes water halen
    Twee emmertjes pompen
    Meisjes op de klompen
    Meisjes op een houten been
    Rij maar door mijn straatje heen.
    Van je ras, ras, ras
    Rijdt de koning door de plas.
    Van je voort, voort, voort
    Rijdt de koning door de poort.
    Van je erk, erk, erk
    Rijdt de koning door de kerk.
    Van je één, twee, drie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 25584

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: