Blue Tuesday - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Blue Tuesday - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Blue Tuesday

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

Goedemorgen allemaal! Ik kon vanmorgen haast niet mijn bed uitkomen. Ik vond het wel weer even wennen om er zo vroeg uit te moeten. We gaan vandaag weer op een school fieldtrip. Dit keer gaan we naar the 7 Temples event grounds. Dit is een plek waar we de organisators van het Bali Unite Music Festival gaan ontmoeten. Ik ben erg benieuwd, want we moeten er best een stukje voor rijden. We moeten er namelijk anderhalf uur voor rijden!

Dit is echt de eerste fieldtrip waarbij ik denk: waarom in godsnaam zijn we hierheen gegaan? Als eerste was het al super moeilijk om met alle busjes op de plaats van bestemming te komen. Op een gegeven moment moesten we zo’n smal straatje in (ik heb in heel mijn leven nog nooit zo’n smalle straat gezien waar een auto in zou moeten kunnen). De buschauffeur vond het volgens mij ook heel spannend want hij zei op een gegeven moment echt “Oh my god”. De spiegels en deuren hebben verschillende bomen geraakt, maar de chauffeur wist de bus uiteindelijk toch door de straat te krijgen. Als resultaat zaten er later wel wat krasjes op de bus. Toen we eindelijk bij de plaats van bestemming waren aangekomen, moesten we nog een enig tripje maken door het zand en de bush bush. Er werd van ons verwacht dat we weer keurig in ons schoolpakje zouden verschijnen op deze fieldtrip. Dus alle meiden hadden rokjes, bloesjes en ballerina’s aan. Je zou je wel een beetje kunnen voorstellen dat dit niet erg comfortabel liep terwijl we door het zand moesten banjeren. Hier is dus door de leerkrachten niet erg goed over na gedacht haha. We kwamen bij een groot terrein aan, waar eerder een festival is gehouden. Het was op zich best interessant, maar jammer genoeg zag alles er op het moment heel verlaten uit dus het idee dat er een festival zou kunnen worden gehouden was nog een beetje lastig voor te stellen. Ook de voorbereidingen van de mannen die de presentaties gaven, waren niet heel erg goed. Later hoorden we ook dat dit de eerste keer was, dat er een fieldtrip naar de 7 Temples werd georganiseerd. Daarnaast was het ook nog eens bloedheet om in de brandende zon naar een presentatie te luisteren, dus dat waren allemaal factoren die ervoor zorgden dat we het een mindere fieldtrip vonden dan anders. Na de rondleiding gingen we weer terug naar het hotel. Bij de busjes kregen we weer een kleine lunch. De lunch was wel lekker! We kregen weer een belegd broodje met van alles erop. Jamjam, daar hadden we erg veel zin in. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje ben ingekakt na zo’n fieldtrip dus op dit moment staat mijn motivatie om vandaag nog met school bezig te gaan op een laag pitje. Maar wat moet dat moet, dus de schouders gaan er weer onder!

Pfoe we zijn er weer klaar mee voor vandaag! Ondanks dat we allemaal totaal geen zin hadden om een volgende client meeting voor te bereiden, ging het toch nog wel goed. We hebben de verschillende stukken verdeeld dus daar kunnen we nu allemaal mee verder. We gaan nu eerst even wat eten bij de Amric. Ik heb wel weer trek gekregen na dat harde werken!

We hebben weer lekker gegeten bij de Amric. Ik heb net ook alweer even mijn was opgehaald bij de wasserette. Het ziet er weer fris en fruitig uit! We wilden ook alvast even Nienke’s was meenemen, aangezien haar was ook klaar was. Nienke was nog druk bezig met school dus we dachten dat ze het wel op prijs zou stellen als we haar was even weer zouden meenemen. Eerst wilde de vrouw van de wasserette deze niet meegeven, aangezien je je was persoonlijk zou moeten ophalen. Uiteindelijk hebben we de was toch meegekregen. Ik denk dat we wel betrouwbare gezichten hadden ghehe. Toen we dat hadden gedaan kwamen we vrolijk Nienke’s kamer binnen om haar haar was te overhandigen. Wat bleek nou: ze had haar was al opgehaald! OEPS. We hebben de was van een andere Nienke meegenomen haha. Gelukkig zat deze andere Nienke in het restaurant van het hotel. Ze kon er wel om lachen gelukkig! Één ding scheelt, het heeft haar mooi een tripje naar de wasserette gespaard haha. Ik ga nu nog maar even verder met school en daarna lekker mijn bedje in!

Ik kreeg net onverwachts een leuk belletje van Wesley. Wat zijn die spontane belletjes toch leuk. Het internet werkte alleen niet echt mee dus dat was wel een beetje jammer. De verbinding viel eerst echt constant weg, dus dat was wel even een frustratie momentje. Ik heb besloten dat ik hier internet voor op mijn mobiel kan kopen. Dat kost hier echt geen drol en je kunt dan tenminste een keer fatsoenlijk op je kamer skypen en bellen. Nu moet ik altijd eerst helemaal naar de lobby toe om te skypen en te bellen en dat is echt zo irritant aangezien de halve klas daar altijd zit. Je kunt nooit een keer privé met elkaar praten en daar ben ik eigenlijk wel een keertje klaar mee. Ghehe, zo weer genoeg geklaagd voor vandaag. Slaap lekker lieve mensen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 25539

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: