Een ongewenste bezoeker in mijn kamer - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Een ongewenste bezoeker in mijn kamer - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Een ongewenste bezoeker in mijn kamer

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Oktober 2015 | Indonesië, Denpasar

En het is vandaag alweer woensdag! Pfoe wat vliegt deze week toch weer voorbij. We hebben vandaag een lang dagje school voor de boeg. We moeten van kwart over 10 tot 4 uur naar school. In Nederland heb ik vaak genoeg zulke dagen school, maar hier voelt het echt als een lange dag aan. Ik heb alweer bere honger dus ik kan alweer uitkijken naar het ontbijtje. Ik heb hier elke ochtend echt goede eetlust dus dat is wel fijn.

We hebben er weer een lang dagje school op zitten. De laatste les ging over finance dus in mijn ogen hadden ze dat beter niet als laatste kunnen doen. Er was niemand die echt op zat te letten en iedereen was helemaal gaar! Gelukkig konden we na deze vermoeiende les lekker terug naar het hotel. Eenmaal in het hotel aangekomen, moesten we gelijk meeten met ons studie groepje. We hebben immers weer een client meeting die we moeten voorbereiden voor morgen! Ook ga ik vanavond nog even op stap met Nienke, aangezien mijn kamergenootje Kirsten morgen jarig is. We moeten haar natuurlijk wel eventjes verrassen met een leuk cadeautje. Drukdrukdruk dus!

We hebben net weer eens even lekker bij een Warung gegeten. We zijn nog niet eerder bij deze Warung geweest, maar ik moet zeggen dat het erg goed is bevallen. Ik had iets besteld met heel veel groente erin. Ik voel me meteen een gezonder mens haha. Dit gerecht ga ik zeker vaker bestellen, omdat hier eindelijk echt eens een keer veel groente in zat. Het was echt een hele kleine Warung. Ik kreeg echt een beetje het huiskamer idee. Er stond 1 man (een soort vaderfiguur) in de keuken te koken en zijn twee zoontjes hielpen met het bedienen. Later werden we zelfs nog op de film gezet door deze zoontjes. Ik denk dat het niet erg vaak voorkomt dat er zoveel Nederlanders komen haha! Nu gaan we nog even snel verder met het voorbereiden van de client meeting en daarna ga ik even met Nienke het cadeautje voor Kirsten regelen. We willen haar een massage bon van de Spa cadeau geven.

Pfoe we zijn na een lange tocht weer terug bij het hotel aangekomen. Mijn voeten doen er pijn van! Aangezien het al een beetje laat was, was de Spa al dicht toen we aankwamen. Dat was natuurlijk wel eventjes flink balen, omdat we die bon eigenlijk meteen wilden regelen. We zijn toen maar doorgelopen naar de supermarkt om daar misschien nog een kleinigheidje te kopen om erbij te geven. Op het moment dat we daar aankwamen ging de supermarkt ook sluiten. We mochten nog net 5 minuten naar binnen. We zijn echt letterlijk door de winkel gerend, maar zoals jullie weten is haastige spoed zelden goed dus we hebben niets kunnen vinden. Uiteindelijk hebben we nog een kleinigheidje gekocht in een ander supermarktje. Aangezien het de bedoeling was dat ik hier nog wat aan de arme kinderen zou geven, heb ik van thuis al verschillende ballonnen meegenomen. Deze komen nu erg goed van pas. We hebben er een aantal opgeblazen en de kamer mee versierd. Het ziet er erg leuk uit en ik denk dat Kirsten het wel leuk gaat vinden! Het cadeautje en kaartje hebben we op haar bed gelegd dus als ze vannacht thuis komt zal ze de verrassing ontdekken.
Ik ben me net trouwens wel doodgeschrokken. Er loopt sinds een paar dagen een klein katje op onze verdieping. Allemaal leuk en aardig, maar jullie weten hoe ik over katten denk. Aangezien ik hartstikke allergisch ben voor katten heb ik er helemaal niks mee en hoef ik ze absoluut niet aan te raken. Jullie raden het misschien al: door het geritsel van mijn tasjes dacht de kat dat ik wou spelen. Hij begon me achterna te rennen etc. Gelukkig kon ik net op tijd mijn kamer binnen glippen. Ik had de deur alleen niet goed dicht gedaan dus die ging weer heel langzaam open. En ja hoor net op dat moment glipte de kat mijn kamer in! Ik schrok me echt dood aangezien er ineens een kat in mijn kamer liep ghehe. Gelukkig heb ik hem gelijk weg kunnen lokken. Ik hoop wel dat hij snel weer weg gaat, want als ik elke keer zo goed op moet letten dat hij niet in mijn kamer glipt, heb ik er een nieuwe dagtaak bij. Zo dat was mijn dieren avontuur. Ik beleef hier toch wel weer het een en ander ;). Nu ga ik maar snel slapen, aangezien ik morgen weer lekker vroeg op mag. Slaap lekker lieve mensen xx

  • 07 Oktober 2015 - 20:01

    Mam:

    Lieverd,
    Wat weer een heerlijk verhaal. Ik dacht even toen ik "ongewenste bezoeker" las, dat je bezoek van een aap had gehad omdat dat in Bali ook nog wel eens voorkomt. Haha maar gelukkig een onschuldige poes.
    Wat vliegen de weken voorbij hè! Hier in Nederland ook hoor. Je bent morgen al weer zes weken van huis. Pfoe. Succes morgen op school!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 25519

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: