Lovina, you were amazinggggg!!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Lovina, you were amazinggggg!!! - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Lovina, you were amazinggggg!!!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Oktober 2015 | Indonesië, Lovina

Dag 1 : 9-10-2015
Wauw wat hebben wij een geweldig weekend gehad in Lovina. Ik heb besloten dat ik 1 blog ga maken voor het hele weekend omdat we gewoon te veel hebben meegemaakt. Het begon allemaal op vrijdag. We gingen al vroeg weg, omdat we nog een lange trip te gaan hadden. Ik vond het eerlijk gezegd best wel spannend om met de scooter te gaan, omdat je ook hele stukken door de bergen moest rijden. Aangezien we op de scooter gingen, kon ik natuurlijk niet zo heel veel mee dus ik heb alles in een rugtas kunnen krijgen. Ik zat bij Lorien achterop de scooter, Nienke zat bij Rebecca achterop en Roobin zat alleen. Tijdens de heenweg richting Lovina hebben we verschillende stops gemaakt om eventjes bij te komen. Dat vonden mijn rug en kont ook wel heel fijn. Als je achterop zit, krijg je namelijk al vrij snel last van je kont ghehe. Op deze eerste dag zijn we bij de Pura Ulun Danu Bratan temple geweest. Dit was een erg mooie temple die normaal gesproken in het water stond. Althans op foto’s was te zien dat hij in het water stond, maar toen we daar aankwamen stond de tempel droog aangezien deze periode een erg droge periode is in Bali. Desalniettemin was het echt een mooie tempel en natuurlijk hebben we daar weer een paar mooie foto’s van kunnen maken. Op deze eerste dag werden we ontzettend veel gevraagd of we met mensen op de foto wilden. Ik voelde me net een beroemdheid haha. Er was zelfs een meisje die wilde dat we een video boodschap opnamen voor haar jarige vriendje. Best vreemd maar wel leuk ghehe.
Nadat we de tempel hadden gezien gingen we weer verder met onze trip. We hebben erg veel door de bergen gereden en we zagen echt van alles onderweg. Toen we helemaal bovenin de bergen reden begon het zelfs te regenen en was het echt ijskoud brrr. Ik was bijna vergeten hoe het is om regen te zien! We kwamen verschillende apen tegen die aan de kant van de weg stonden. Ik denk dat Rebecca dit niet zo heel erg leuk vond ghehe.
Uiteindelijk kwamen we bij een stuk met steile heuvels en afdalingen. Ik vond dit wel even een beetje spannend maar Lorien, Rebecca en Roobin zijn echt top chauffeuses dus we hebben ons er goed doorheen geslagen.

Na een erg lange dag rijden waren we op een gegeven moment eindelijk bij onze villa aangekomen. Het was op zich nog best wel lastig om de villa te vinden, maar gelukkig was er een man die ons de weg wees. Deze man verkocht tevens kaartjes voor het dolfijnen spotten dus dit hebben we meteen toegezegd voor de zaterdag. De villa was echt super groot en we keken onze ogen uit. We waren helemaal niet gewend aan al die ruimte aangezien we al 6 weken in een hotel kamer leven haha. We hadden zelfs een privé zwembad bij onze villa dus dat was helemaal gaaf! ’s Avonds zijn we even lekker door Lovina gelopen en hebben we even lekker wat gegeten. We zagen echt veel Nederlandse eettentjes met frikandellen en kroketten! Jammer dat we niet in Lovina verblijven in plaats van Denpasar. Lovina is wel veel gezelliger haha!
Toen we eenmaal weer bij de villa waren aangekomen doken we meteen ons bedje in. We moesten er namelijk alweer om half 6 uit, omdat we de volgende dag dolfijnen gingen spotten.

Dag 2 : 10-10-2015
Op deze tweede dag moesten we er alweer vroeg uit voor de dolfijnen. We konden er allemaal niet zo goed uitkomen aangezien ons bedje veels te lekker lag! Het dolfijnen spotten was erg leuk. Het was wel jammer dat we niet met zijn allen in een bootje konden dus ik zat bij Lorien en Nienke in een bootje en Rebecca zat bij Roobin in. Er waren echt ontzettend veel bootjes die allemaal op hetzelfde moment op dezelfde plek waren. Als een bootje een paar dolfijnen zag, dan scheurden ineens alle boten naar die plek toe. Ik vond het eerlijk gezegd best wel een beetje zielig, omdat die dolfijnen helemaal werden opgejaagd. Wij hebben niet echt veel dolfijnen gezien. Ik heb een paar dolfijnen zien zwemmen, maar ik heb geen springende dolfijnen gezien. Volgens mij zaten wij ook net in de verkeerde boot, aangezien deze man erg chagrijnig was. Hij keerde ook alweer vrij snel om, wat ik wel jammer vond. Roobin en Rebecca zijn namelijk nog wel iets verder gevaren en zij hebben wel een paar springende dolfijnen gezien. Erg jammer maar het was niet anders. Je kunt de natuur natuurlijk ook niet beïnvloeden. Aangezien we niet veel foto’s konden maken van de dolfijnen, moesten we maar veel selfies maken. Dat is in ieder geval wel gelukt ;).
Toen we weer terug bij de villa waren kregen we een lekker ontbijtje. We kregen gewoon ontbijt opgediend in onze villa aan de ontbijt tafel. Super leuk! Het voelde even net als thuis haha. We kregen een lekkere bananen pannenkoek en we kregen fruit na.
Na dit lekkere ontbijtje zijn we weer op de scooters gestapt. We gingen naar de watervallen. Dit waren niet zomaar een paar watervallen, maar nee dit waren watervallen waar je van af kon glijden en springen. Super vet!!!
Toen we eenmaal bij de watervallen waren aangekomen moesten we eerst ongeveer door de rimboe om er te komen. We moesten een paar enge trappetjes af en Roobin zag zelfs nog een slang onderweg. Jammer genoeg heb ik deze slang niet gezien, want ik had er maar al te graag een foto van gemaakt. (Ook al ben ik doodsbenauwd voor slangen, maar dat even terzijde ;) ) Toen we eindelijk naar beneden waren geklauterd was het tijd om van de eerste waterval af te glijden. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze er een soort van glijbaan in hadden gebouwd. Dit was niet het geval. Het was een natuurlijke glijbaan dus hij was gewoon van stenen. Gelukkig waren de stenen wel glad geworden door de keiharde stroming van de waterval maar desondanks stond ik wel te trillen op mijn benen. Ik vond het echt super eng, aangezien de waterval echt steil naar beneden ging. Ik voelde wel een enorme adrenaline kick opkomen dus ik heb het toch gedaan. Het was echt een super vette ervaring! Binnen no-time lagen we ook in het water dus heb niet eens tijd gehad om hard te gillen haha. Na de waterval glijbaan zijn we nog van een rots afgesprongen. Dit was alvast even een voorproefje voor de waterval. Daarna was het tijd om van de 10 meter hoge waterval af te springen. Ik vond het echt doodeng en stond letterlijk doodsangsten uit. Er ging echt van alles door mijn hoofd, maar ik moest het echt doen van mezelf. Ik wilde echt mijn grenzen verleggen dus uiteindelijk ben ik toch gesprongen. Wauw wat een ervaring! Ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan, ook al zag ik er zo tegenop. Ik ben erg blij dat er foto’s zijn gemaakt zodat ik dit altijd nog een keer terug kan kijken. Er was nog een waterval van 16 meter, maar daar ben ik niet meer vanaf geweest. Mijn grens was letterlijk bereikt! Lorien, Rebecca en Roobin zijn nog wel van deze 16 meter gesprongen. Wat een diehards zijn het toch!
Na deze waterval ervaring waren we mentaal en fysiek helemaal gesloopt. Daarom hadden we besloten om terug naar de villa te rijden. Onderweg werd er weer veel naar ons geroepen en gezwaaid. Alle kindjes hier zijn echt zo lief en zwaaien heel veel naar ons. Ik wordt echt blij als ik dat zie haha. Onderweg zijn we nog even bij een restaurantje in Lovina gestopt, waar Nederlandse gerechten op de kaart stonden. Ik werd echt helemaal gelukkig toen ik zag dat er een broodje gezond op de kaart stond. Wauw hij was echt super lekker en het voelde even alsof ik weer in Nederland was. De rest hadden een frikandel speciaal besteld met een puntzak friet. Haha geweldig! We hebben echt genoten van deze tweede dag.
We zijn niet te laat naar bed gegaan, aangezien we de morgen er naar weer vroeg moesten vertrekken. Dat zou alweer onze laatste dag zijn.

Dag 3 : 11-10-2015
Op deze laatste dag van ons heerlijke weekend Lovina hadden we ook nog het een en ander gepland. Tijdens onze terug reis wilden we nog langs het Boeddhistische Klooster, de Heetwaterbronnen (zogenoemde Hot Springs) en de Botanische tuinen. We hoefden gelukkig niet zo heel ver te rijden voor het Boeddhistische Klooster. Het was echt een heel mooi klooster en super rustgevend. We hebben een paar hele mooie foto’s kunnen maken. Nadat we waren uitgekeken gingen we weer verder richting de Hotsprings. Toen we daar aankwamen zagen we al verschillende mensen die onder de heetwaterbronnen stonden. Het water leek wel helemaal groen, dus zo aantrekkelijk vond ik het eerst niet om er in te gaan, maar goed we moeten alles proberen dus nadat we even hadden middag gegeten zijn we in het water gestapt. Het was inderdaad warm water dus dat was wel even apart, aangezien het natuurlijk sowieso erg warm is buiten. Het was wel erg leuk om er even in te zwemmen. We hebben nog een leuke foto kunnen maken dat we met z’n vijven onder een warmwaterbron staan! Toen we al een poosje in het water lagen, keek ik ineens naar mijn bikini topje. Ik dacht dat het aan het licht lag, maar nee hoor: mijn witte bikini topje was inmiddels geel geworden! Blehhh, het water was dus toch niet erg schoon :p. Gelukkig stonden er verschillende douches dus ik heb mijn witte bikini zo goed als weer schoon gekregen! Het was in ieder geval een erg leuke ervaring! Nadat we ons hadden omgekleed gingen we weer verder met onze tocht.
Aangezien het al een beetje laat was geworden, wisten we niet of we de Botanische tuinen nog zouden redden aangezien we liever niet in het donker door de bergen wilden rijden.
Het was inderdaad te laat geworden dus we besloten dat we daar niet meer heen gingen. Tijdens deze terugweg leidde google maps ons echt door de slechtste wegen. Op een gegeven moment kwamen we echt in de middle of nowhere terecht en moesten we verschillende steile heuvels op met de scooter. Deze wegen waren erg bobbelig en overal zaten gaten in de weg. Op dat moment vond ik het eerlijk gezegd best wel een beetje eng, aangezien ik niet wist of we nog wel weer op de grote weg uitkwamen. We kwamen echt door dorpjes heen en aan de uitdrukking op het gezicht van deze lokale mensen af te lezen, hadden ze daar waarschijnlijk nog nooit een blanke gezien :P. Iedereen zwaaide naar ons. We voelden ons net de Koningin. Ondanks dat de weg erg slecht was, reden we wel door een prachtige natuur! Overal stonden grote palmbomen en het uitzicht van de berg was fantastisch. 1 keer werden Lorien en ik zelfs nog achterna gezeten door twee honden. Op dat moment was ik erg blij dat ik op de scooter zat, want deze honden zagen er niet bepaald schattig uit. Uiteindelijk kwamen we eindelijk weer op de grote weg uit. Pfoe je kunt je wel voorstellen hoe opgelucht ik was! Ook al was deze weg erg pittig, we hebben ons er heel goed doorheen geslagen!
Toen we weer op de grote weg waren, ging het allemaal heel goed en reden we uiteindelijk Denpasar weer binnen. We hebben bij Il Pomodoro nog even een lekkere pizza gegeten als afsluiting van een geweldig weekend! We hebben ontzettend veel beleefd en ik had het echt niet willen missen!

  • 12 Oktober 2015 - 20:13

    Pap:

    Lieve Jessica
    Wat een geweldig avontuur hebben jullie weer meegemaakt. Geweldig ik lees met veel plezier jouw belevenis! Het is net of je de film zelf mee maakt, mooi geschreven Jessica
    Gelukkig wel zonder kleerscheuren terug in je hotel, apen,wilde honden, slangen je maakt wel wat mee daar in Ball.
    10 meter vanaf waterval, je moet het maar durven!!
    Groet en dikke kus van je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 25505

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: