Welcome to paradise! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Welcome to paradise! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Welcome to paradise!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Oktober 2015 | Indonesië, Gili Trawangan

Dag 1: 23-10-2015
Nadat we naar Jakarta en Yog Jakarta zijn geweest, hebben we onze reis vervolgd richting de Gili eilanden. Op vrijdag 23 oktober zijn we richting Gili Trawangan gegaan. We zouden die ochtend al tussen 6 en 7 worden opgehaald door een busje die ons naar de haven zou brengen. We hadden die avond ervoor geregeld dat we een ontbijtje om mee te nemen zouden krijgen. Dit beviel mij wel, aangezien ik ’s ochtends altijd bere honger heb hier. We hadden allemaal niet zoveel slaap gehad die nacht dus we waren nog wel een beetje moe, maar dat maakte niet uit want we gingen immers richting “paradise”. Toen we allemaal netjes op tijd in de lobby zaten, kwam het busje maar niet opdagen. Zelfs toen het al over zevenen was, was er nog steeds geen spoor van het busje te bekennen. Zelfs Rebecca die nooit ergens stress over heeft, kreeg het toch wel een beetje benauwd. We waren bang dat het busje ons was vergeten en dat we daardoor onze boot zouden missen! Gelukkig kwam het busje uiteindelijk om 5 voor half 8 aankakken. Pfieuw nu zou alles goedkomen. Na een lange rit naar Sanur kwamen we eindelijk bij de haven aan. Onze vakantie kon nu echt beginnen!
De bootreis verliep rustig. Volgens mij heeft iedereen een beetje geslapen dus die 2 uur op de boot gingen vrij snel voorbij. Ik heb niet geslapen, maar ben alleen maar een beetje weggedommeld. Ik had voor de zekerheid een reispilletje genomen voor op de boot, daar werd ik lekker duf van ghehe.
Na een reis van 2 uur kwamen we op het mooie Gili Trawangan aan. Het eerste wat mij opviel was het heldere water. Je kon alle koraalriffen en vissen zien. Geweldig!
Toen we aankwamen zijn we richting ons verblijf gelopen. Er stonden overal een soort van koetsen met paarden ervoor die als transport dienden. Ik vond het eigenlijk wel heel zielig aangezien er per koets 1 paard werd gebruikt. De paarden hadden het hartstikke benauwd dus ik wilde uit principe niet in die koets. In plaats daarvan zijn we te voet naar ons verblijf gegaan.
Toen we aankwamen werden we meteen al hartelijk ontvangen door de eigenaar van het verblijf. Ik kreeg een huisje voor mij alleen en de rest van de meiden deelden 1 huisje met elkaar. De huisjes zagen er op het eerste gezicht prima uit. Ik had een mooi tweepersoonsbed voor me alleen. Het enige nadeel was dat er geen airco op de kamer was, maar dat er alleen twee waaiers stonden. Jullie kunnen dus wel raden dat het zweet me meteen al wel op de rug stond. De badkamer stond in de openlucht wat wel een beetje vreemd was, maar dat had op zich ook wel weer iets leuks! Niemand kon mij zien als ik in de badkamer stond hoor haha. Voordat jullie straks hele gekke dingen gaan denken van ons verblijf :P. Toen we onze spullen hadden geïnstalleerd zijn we meteen richting het strand gegaan. We hebben een paar fietsen geregeld en zijn weggescheurd. Het leuke van de gili eilanden is dat er helemaal geen auto’s en scooters zijn dus de lucht is lekker schoon en de enige kans om te worden aangereden is door een paard met een koets (wat overigens ook wel erg pijnlijk kan zijn ghehe).
Toen we bij het strand waren hebben we meteen even wat gegeten en daarna hebben we een stel ligbedjes geregeld. Dit was echt GENIETEN. Ik zette mijn muziekje op en ben even lekker weggedommeld in de zon. Het water was ook heerlijk. Het enige nadeel was dat er overal stenen en koraal lag dus dat deed wel zeer aan onze blote voeten. We moesten de volgende dag maar even een stel waterschoentjes regelen. Toen het al tegen de avond werd hebben we eerst even lekker wat gegeten bij een restaurant aan de zee. Rebecca, Nienke en ik hadden besloten om ’s avonds eens even lekker het eiland te verkennen op een feestje. Gili Trawangan werd immers beschreven als “het” party eiland! Lorien en Roobin gingen uiteindelijk niet mee. Na het eten hebben we ons lekker opgedoft en hebben we bij het huisje nog even wat drankjes genuttigd met de hele groep ;). Toen het tijd was om uit te gaan zijn we op onze fiets gesprongen. Toen we aankwamen waren we om een of andere gekke reden meteen al een fiets slot kwijt geraakt. Dat was wel even balen, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. We hebben echt een geweldige avond gehad. We hebben heerlijk gedanst en gek gedaan. Na deze avond kon ik echt wel zeggen dat Gili Trawangan een echt feest eiland is!

Dag 2: 24-10-2015
Op deze tweede dag werd ik maar een klein beetje brak wakker. We zijn er natuurlijk vroeg uitgegaan, omdat we zo min mogelijk van de dag wilden missen. In mum van tijd zaten we alweer op ons fietsje richting het strand. Eerst hebben we even lekker ontbeten en daarna zijn we weer op een lekker ligbedje gaan liggen. Hier kon ik wel aan wennen. Wat een heerlijk leven! Het eerste wat Nienke, Lorien en ik hebben gekocht was een stel waterschoentjes. Ik wilde niet de kans lopen om mijn voeten open te halen aan het scherpe koraal dus het leek me wel een slim plan om waterschoentjes te kopen. Voor een paar euro hadden we een stel waterschoentjes. Het waren echte oma waterschoentjes, maar ik vond ze leuk ghehe. Met onze spiksplinternieuwe waterschoentjes gingen we gelijk het water in. Alles ging goed en we hadden dikke lol in het water. Tot het moment dat er ineens een grote boot aankwam. Deze grote boot zorgde ervoor dat we werden overspoeld door een mega golf. Dit had als gevolg dat mijn splinternieuwe waterschoentje uitvloog en als sneeuw voor de zon verdween. Potverdorie. Hier had ik ook ongeveer 10 minuten plezier van gehad haha. De meiden vonden het natuurlijk hilarisch, aangezien ze wel zagen hoe blij ik ermee was. Hinkelend op 1 been ben ik uit het water gegaan. Het was leuk voor zolang het duurde ghehe. We zijn deze dag trouwens ook nog belazerd door een strand verkoper. We hadden een paar leuke souvenirtjes gekocht voor het thuis front. Ik ga dus niet vertellen wat we hebben gekocht, maar het kwam erop neer dat ze het toen we thuis kwamen niet deden. We hebben ze daar getest, maar die beste man was waarschijnlijk zo slim om de goede eruit te pikken en te testen of hij het deed. Daarna moest hij heel snel weg omdat hij moest bidden in de Moskee. Ik vond het eerlijk gezegd al een beetje een vaag verhaal, dus achteraf had ons gevoel het bij het juiste eind. Pffff als we die vent nog weer zien, zullen we wel even een hartig woordje met hem spreken!
Toen het alweer tegen de avond werd, hebben we ons weer lekker gedoucht en klaargemaakt voor het eten. Toen ik in de douche stond voelde ik me wel een klein beetje ongemakkelijk aangezien een grote gekko me zat te beloeren. Waar ik ook ga en sta, die gekko’s blijven me echt overal volgen hier! 1 ding scheelt wel dat ze allerlei ongedierte eten dus van mij mogen ze me gezelschap blijven houden. We zijn lekker mexicaans gaan eten. Ik had een burrito besteld. Mmm heerlijk! Tijdens het eten hadden we gezellige life muziek. De muziek stond wel een beetje hard, waardoor we ongeveer tegen elkaar moesten schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Ghehe dit deed mij meteen weer denken aan mijn eerste date met Wesley. Toen zaten we ook aan een tafeltje met life muziek en wee moesten tegen elkaar schreeuwen om elkaar te verstaan. How romantic :P!? Nadat we waren uitgegeten hebben we nog even wat winkeltjes gekeken. Er waren op Gili Trawangan natuurlijk genoeg winkeltjes om te bekijken. Ik heb in 1 winkeltje nog een stel oordopjes gekocht, aangezien mijn oordopjes bijna kapot zijn. Toen we thuiskwamen en ik de oordopjes wilde testen, kwam ik er alleen achter dat 1 oordopje het al meteen niet deed. Ik moet zeggen dat ik wel pech heb met de aankopen die ik hier doe! Is het niet kwijt dan is het wel al kapot! Die avond hebben we een lekker rustig avondje gehad bij het huisje. We hebben nog een paar drankjes gedaan, maar zijn daarna lekker ons bedje in gedoken.

Dag 3: 25-10-2015
Op deze derde dag wilden we eigenlijk gaan snorkelen, maar toen we op stonden hadden we er toch niet zo heel veel zin in dan we moesten hebben. We besloten dat we het op de laatste dag zouden doen voordat we weer terug naar Bali zouden gaan. We hebben een heerlijk ontbijtje gegeten. Dat deed ons allemaal wel goed. We kregen weer nieuwe energie! We konden niet wachten om ons weer lekker op de strand bedjes te nestelen. Pfoe, dit heerlijke relaxte leventje ging ik nog missen haha! De hele dag hebben we lekker in de zon gelegen. We hebben zelfs nog even een kleine mini foto shoot gehouden met elkaar. De mensen keken ons wel een beetje raar aan toen we daar met z’n allen foto’s van elkaar maakten :P. Desondanks kon dat ons niet heel veel schelen, aangezien we gewoon echt even een paar “perfecte” strand foto’s wilden maken. Want waar kon dat beter dan op de prachtige parelwitte stranden van de Gilis?! Tegen het einde van de dag zijn we op ons fietsje gesprongen om naar de beroemde schommel te fietsen. Deze schommel stond in het water en we wilden er graag een foto op maken. Uiteindelijk duurde het ongeveer 20 minuutjes voordat we de schommel gevonden hadden. Er stonden natuurlijk veel mensen omheen die allemaal een foto wilden maken dus eigenlijk was het zo toeristisch als wat haha. Desondanks hebben we een paar mooie foto’s kunnen schieten bij zonsondergang! We hebben nog even een drankje gedaan en zijn daarna richting de restaurantjes gefietst. We wilden ons eigenlijk eerst douchen voordat we gingen eten, maar onderweg kwamen we zo’n gezellig tentje tegen dat we schijt hadden en lekker met onze “Sea Look” aan tafel gingen zitten. Er speelde op dat moment een life bandje met goede muziek. Later kwam er zelfs een DJ spelen! Ik heb echt genoten van de muziek die ze draaiden, want ik vond elk nummer mooi! Het was zo gezellig dat we lekker aan de cocktails zijn gegaan. Het was immers een ladies night volgens de ober. Die cocktails gingen er goed in en we waren helemaal in de stap modus geraakt. Lorien en Roobin gingen uiteindelijk toch niet meer mee op stap dus ik ging alleen met Rebecca en Nienke. We hadden echt een geweldig, gekke avond! Ik heb me super goed vermaakt. De drankjes gingen er goed in ;) ! Na deze toffe avond hebben we als een blok geslapen.

Dag 4: 26-10-2015
Dit was alweer de laatste dag van ons avontuur op Gili Trawangan. Wat hebben we genoten van onze tijd. We wilden op deze laatste dag heel graag snorkelen, maar uiteindelijk ging het snorkelen toch niet door, omdat we anders onze boot terug naar Bali zouden missen. Dit was natuurlijk wel een echte domper voor ons, omdat tegen ons werd verteld dat het eerst wel kon op deze dag. We zijn gaan ontbijten en daarna weer naar het strand gegaan. Ondanks dat we allemaal wel een beetje teleurgesteld waren dat het snorkel festijn niet door ging, hebben we het nog heel gezellig gehad op het strand. Het water was heerlijk en we konden nog even een paar laatste zonnestralen meepakken van de Gilis. Voordat we richting de boot gingen, hebben we nog even lekker gegeten. We gingen bij een tentje zitten met hele aardige obers en serveersters. Ze waren zo aardig dat ze ons van allerlei Indonesische zinnetjes leerden zoals “Ik hou van jou” en “Ik mis jou”. Wij konden toen natuurlijk niet achterblijven en hebben ze nog even wat Nederlandse zinnen geleerd. Op een gegeven moment was het echt tijd om weer terug naar Bali te gaan. Het klinkt heel raar, maar ik vond het best jammer om weer naar “huis” te gaan. Daarentegen slaat het natuurlijk helemaal nergens op, aangezien ik helemaal niet naar huis ga, maar gewoon naar Bali waar het ook prachtig is!
Eenmaal op de boot aangekomen gingen we met z’n allen op het dek zitten. De golven waren erg wild en dat vonden we natuurlijk helemaal geweldig. Het leverde weer een paar leuke filmpjes op! We hebben onderweg op de boot zelfs nog een paar dolfijnen gezien. Super gaaf! Toen we thuis waren, waren we helemaal kapot en zijn we niet te laat gaan slapen.
Het was echt een super vakantie om niet te vergeten. We hebben ons ontzettend goed vermaakt met elkaar!

  • 28 Oktober 2015 - 21:12

    Pap:

    Lieve Jessica
    Wat weer een geweldige verhalen en wat ben ik benieuwd naar naar de foto's en video's
    Ik vind het geweldig voor je dat je al dit moois mee mag maken. Dikke kus van je pa

  • 29 Oktober 2015 - 22:58

    Dennis:

    Super gaaf Jessie, je hebt een betere vakantie gehad dan ik hehe.
    xxx

  • 29 Oktober 2015 - 23:21

    Gerrit En Tinie Kerkdijk:

    Hallo Jessica

    Wat een mooie reisverslagen en zo te zien geniet je met volle teugen
    wat een levenservaring doe je nu op
    We hopen dat je er veel van opsteekt en geniet vooral ook van de vrije uurtjes
    In dat mooie land

    Groeten

    Gerrit en Tinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 25515

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: