You were amazing Bangkok! - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu You were amazing Bangkok! - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

You were amazing Bangkok!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 November 2015 | Thailand, Ban Rangsit

Hallo lieve mensen! Ik zit inmiddels alweer een dikke week in Thailand. Wat is deze week snel gegaan! We hebben weer van alles beleefd. We moesten deze eerste week meteen alweer naar school. Dat was op het begin wel weer eventjes wennen, omdat we de laatste drie weken in Bali bijna niks meer hoefden te doen voor school! Gedurende dit moduul moeten we een evenement organiseren en we gaan dit doen met behulp van verschillende client meetings. In deze meetings moeten we onze ideeën presenteren aan de klant. Samen met onze klant kunnen we kijken of we deze ideeën kunnen implementeren op het evenement. We kregen de keuze uit een paar evenementen waar we op moesten pitchen. We moesten tegen een ander team pitchen en de jury zou bepalen wie het project zou binnenhalen. Ik zit samen met Shigeo, Chris, Lorien, Rebecca en Danielle in een team! Ik denk dat dit wel erg leuk gaat worden, aangezien we allemaal gemotiveerd zijn om dit project tot een goed einde te brengen. Wij wilden graag het Fun Food Festival organiseren. Dit leek mij persoonlijk erg leuk, omdat het een festival zal zijn en geen conferentie. We hadden een leuke pitch in elkaar gezet en waren klaar om te shinen!
We waren daarna ook zo blij toen we te horen kregen dat we de pitch hadden gewonnen.

Op vrijdag 13 november gingen we op onze eerste school fieldtrip naar Ayutthaya. We werden die ochtend al vroeg opgehaald met de bus. Ik had er best veel zin in, omdat ik nog niet echt het gevoel had dat ik al veel van Thailand had gezien. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat dat in één week ook nog niet kan, maar ik was echt blij om er even uit te zijn! Lorien ging niet mee, aangezien zij haar lieve vriendje dat weekend zou zien. Heerlijk!
We hebben tijdens deze fieldtrip veel mooie dingen gezien. We hebben als eerste 3 tempels bezocht: Wat Mahatat, Wat Phra Si Sanpet en Wat Mongkol Bopit. Dit waren boeddhistische tempels en ze waren echt super groot. Natuurlijk hebben we hier weer een paar leuke foto’s gemaakt. Het was wel super warm en het zweet brak ons letterlijk overal uit! Ik had niet verwacht dat ik het na mijn avontuur in Bali nog warmer kon hebben, maar Thailand bewijst maar weer het tegendeel. Ik zweet me hier elke dag kapot haha.
Nadat we alle tempels hadden bekeken was het tijd voor de lunch. We kregen een lekkere Thaise lunch opgediend. Het was echt prima voor elkaar! Na onze lunch gingen we door naar Baan Hollanda. Dit was een soort van Holland Huis met een museum over Nederland. Super leuk om even te bekijken, omdat ik nooit gedacht had dat ik dit in Thailand zou tegenkomen. Als laatste stop gingen we naar Bang Pa-in Palace. Dit was een heel groot paleis wat vroeger gebruikt werd door de Thaise koningen. Het was zo’n groot complex dat je een golfkarretje kon huren om over het hele paleis te rijden. Je moest hiervoor alleen wel een rijbewijs hebben om af te geven. Wij twijfelden natuurlijk geen moment en wilden wel zo’n golfkarretje huren! Ik zat samen met Shigeo, Danielle en Rebecca in een golfkar. Danielle twijfelde geen moment en scheurde meteen weg. We hadden echt dikke lol en zagen van allerlei mooie gebouwen. Overal stonden gewapende mannen in uniform. We hebben zelfs nog een wisseling van de wacht mogen zien.
Kortom we hebben echt een ontzettend leuke dag gehad!
Toen we ’s avonds thuis waren moesten we nog even een hotel boeken voor het weekend. We wilden in het weekend naar Bangkok en wilden daar ’s nachts verblijven. We waren namelijk wel erg benieuwd hoe het uitgaansleven er in Bangkok aan toe zou gaan. Gelukkig hadden we uiteindelijk een leuk hotel gevonden. We waren met een gezellige groep van 8 personen!

Op zaterdag 14 november zijn we de hele dag door Bangkok gelopen. We hebben van allerlei boeddhistische tempels bekeken en de Thaise tuktuks hebben ons de hele dag overal heen gebracht. Ik vond de tuktuks er wel gaver uitzien dan in Jakarta. Er zat een dikke motor in en we hadden iets meer beenruimte! We hebben op deze eerste dag zelfs nog een boot tour gemaakt. Tijdens deze boot tour zagen we echt van allerlei mooie dingen. Ook hebben we de arme kant van Thailand gezien. We voeren langs verschillende krottenwijken, wat me toch wel echt deed beseffen dat we het erg goed hebben in Nederland. Tijdens onze boot trip begon het weer eens keihard te regenen. Het valt me op dat het in Thailand vaak onweert en regent! Op zo’n moment voelt het net alsof ik in Nederland ben haha. In Bali heb ik namelijk bijna geen regen gezien. Gelukkig klaarde het later wel weer op. Na onze boottocht hebben we nog een beetje rondgetourd met de tuktuk. Veel tuktuks rijden hier in Thailand op commissie basis, dus deze tuktuk heeft ons ook nog even afgezet bij wat winkels waar we helemaal niet heen wilden zodat hij een benzine coupon kon krijgen. Dit was wel een beetje irritant, maar gelukkig duurde het niet te lang. Als laatste zijn we nog even naar de shopping centra gereden. Daar hebben Rebecca en ik nog even een leuk jurkje gescoord!
Toen we weer bij het hotel aankwamen was het tijd om ons lekker op te tutten voor de avond. Ik had me de hele dag al verheugd om lekker op stap te gaan. We hebben nog even wat drankjes gedaan voordat we naar de club gingen. We gingen naar de club “Levels”. Het was een erg gave club alleen de drankjes waren heel erg duur. Ik moest 8 euro voor een cocktail betalen en een biertje was 6 euro. Dat zijn toch geen normale prijzen meer!? Ondanks de hoge prijzen was het echt een geweldige nacht. We hebben echt gelachen en gek gedaan. We waren daardoor dus ook pas erg laat thuis. Toen we weer bij ons hotel aankwamen, konden we nog 1.5 uur slapen voordat we alweer uit moesten checken. Dit voelde ik wel even haha! We gingen op zondag nog naar een hele leuke weekend markt. Hier was letterlijk van ALLES te koop. Ik wil hier heel snel nog een keer heen als ik helemaal fit ben en in de shopping mood ben!
Na het bezoeken van deze weekend markt, vonden we het wel mooi geweest. We gingen terug naar het hotel om lekker vroeg te gaan slapen. Ik was echt helemaal gesloopt dus lag om half 8 al in mijn bedje. Ik heb echt heerlijk geslapen!
We hadden vandaag namelijk onze eerste coach meeting dus ik moest wel een beetje fit zijn. Het ging op zich wel redelijk, maar voor onze client meeting van morgen moet het veel beter. Spannend!
Ik ben erg benieuwd hoe het ons morgen zal vergaan. We zijn vandaag weer flink met school bezig geweest, dus ik hoop dat het morgen helemaal goed zal gaan! Voor nu ga ik me straks lekker klaar maken om te gaan slapen. Ik ben er gisteren vroeg in gegaan, maar merk toch wel dat ik nog wel erg moe ben. Voor nu zeg ik slaap lekker lieve mensen xxx





  • 16 November 2015 - 21:31

    Pap:

    Hè lieve Jessica,super mooi verslag wederom, ga zo Door meid, we genieten allen thuis van je eigen enthousiaste manier van schrijven.
    Hier in Nederland in het koud en regenachtig, dus lekker genieten daar in die sauna.
    Dikke kus van je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 25513

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: