Time flies, but memories last forever. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Time flies, but memories last forever. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Time flies, but memories last forever.

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 November 2015 | Thailand, Ban Rangsit

Dag lieve mensen!
Er is alweer een week voorbij in het mooie Thailand. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: de tijd gaat hier zo snel! Ik zal jullie weer even een update geven van wat ik heb beleefd gedurende de week. Zoals gewoonlijk begon mijn week weer met een paar drukke dagen school. We zijn weer goed met ons project bezig geweest. Het begint al ergens op te lijken! Het blijft voor ons een enorme uitdaging aangezien het best nog wel lastig is om aan de wensen van onze “client” te voldoen. Dit zorgt er wel voor dat we gefocust blijven en gemotiveerd zijn om dit project tot een goed einde te brengen. We hebben gedurende de week dus weer genoeg uren in school gestoken.
Ook was het een week waarin we goed nieuws hadden gekregen! Ik kan jullie vertellen dat ik mijn vorige moduul Event Management 1 heb gehaald! Totaal onverwachts aangezien mijn toets barre slecht ging. We waren helemaal door het dolle heen toen we het hoorden, dus dat gaf ons extra motivatie om goed met school bezig te gaan!
Op woensdag 25 november ben ik samen met Danielle, Chris, Lorien en Rebecca naar Bangkok gegaan om daar Loy Krathong te vieren. Loy Krathong is een Thais festival waar mensen naar de meren gaan om hun Krathong naar het water te brengen. De kaars en wierookstaafjes worden aangestoken en daarna wordt de Krathong te water gelaten. Men gelooft dat hoe langer de kaars blijft branden, des te beter je geluk is in het komende jaar.
We wisten dat dit een bijzonder festival zou worden, dus we wilden dat niet missen!
Toen we eenmaal in Bangkok waren aangekomen gingen we eerst nog even winkelen. Op een gegeven moment wat het tijd om naar het festival te gaan. We gingen met de boot naar Asiathique waar het festival werd gehouden. Toen we eenmaal waren aangekomen zagen we al dat het erg druk was. Overal stonden stands waar je een Krathong kon kopen. We hebben daar op een leuk terrasje wat gedronken en mensen gekeken. Op een gegeven moment zagen we overal mooie vuurwerk shows in de lucht. Dit hadden we niet verwacht dus dit kwam natuurlijk als een grote verrassing. Op verschillende plekken in de lucht begonnen zich vuurwerk shows af te spelen. Ik vond het echt geweldig om te zien! We hadden onze camera allemaal in de aanslag dus we hebben verschillende filmpjes kunnen maken. Toen het vuurwerk was afgelopen hebben we zelf nog een mooie Krathong gekocht en deze te water gelaten. Aangezien ik onhandig ben met gooien, belandde mijn Krathong op z’n zijkant in het water in plaats van recht. Naja, verschil moet er zijn natuurlijk ;) ! Ik vond het echt een mooie ervaring en ik ben erg blij dat we dit festival hebben meegemaakt!
Uiteindelijk was het erg laat toen we weer bij Sita Villa aankwamen, aangezien we natuurlijk helemaal uit Bangkok moesten komen. Ik was helemaal kapot toen ik eindelijk in mijn bedje lag. De volgende dag moesten we weer vroeg uit de veren, omdat we een gast college over Social Media hadden.

Die donderdag was ik dus best wel een beetje moe. Na school zijn Lorien en ik als diehards nog weer de hele dag op school met het project bezig geweest. Dit was wel even zuur na zo’n leuke avond, maar we moesten toch zorgen dat we het voor het weekend een beetje af zouden hebben. Ik heb die avond ook nog even lekker met mam gebeld. Het was wel weer fijn om haar stem weer te horen.

Vrijdag 27 november gingen we weer op een school fieldtrip. Dit keer zijn we naar Hotel Amari geweest waar we verschillende presentaties kregen van mensen uit de evenementen branche. De weg naar het hotel bleek nog wel een beetje moeilijk te zijn voor de buschauffeur want hij reed tot 2 keer toe de verkeerde kant op. Hierdoor kwamen we een uur te laat aan bij het hotel. Dit voelde wel erg lullig aan, aangezien er natuurlijk een strikt programma was. Gelukkig is alles uiteindelijk nog goed gekomen en hebben ze maar een paar dingen hoeven omgooien. We kregen presentaties van mensen uit het vak en er waren ook nog 2 studenten die stage liepen in het hotel. Deze studenten deelden hun ervaringen dus dat was wel erg interessant om te horen.
Na de presentaties kregen we een rondleiding door het hotel. Ik keek mijn ogen uit. Wat een gaaf hotel was dit! Tot een zwembad op de rooftop, tot een suite met een prachtig uitzicht over Bangkok! Na deze rondleiding kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. Overal lagen broodjes met lekker beleg. Een heerlijke Westerse lunch!
Natuurlijk waren de lekkere toetjes en chocolade fontein me ook niet ontgaan, dus ik heb wel even gezorgd dat ik daar nog genoeg plek in mijn buik voor had ;) Mmmm heerlijk!
Toen we weer bij Sita Villa aankwamen, heb ik ’s avonds nog even met Wesley geskyped. Altijd fijn om hem weer even te zien! We zijn beiden erg aan het aftellen tot het moment dat we elkaar weer zien. Ik kan nu echt niet meer wachten haha!

Op zaterdag gingen we met een leuke groep richting Bangkok. We zijn naar China town geweest. Hier waren allerlei winkels met over het algemeen heel veel kerstspullen. Het was echt super druk en krap in de winkels. Voor iemand die niet tegen drukte kan, was dit echt niet leuk geweest. De kerstballen vlogen ons letterlijk om de oren. Wel leuk om te zien dat ze zoveel voor toeristen doen met betrekking tot kerst. Dit jaar zal mijn kerst wel een beetje anders zijn dan andere jaren, aangezien we nu in de hitte zitten. Ik ben wel erg blij dat ik kerst alsnog met mijn lieve familie kan vieren. Al is het niet met de hele familie bij elkaar, ik ben toch erg blij dat we samen kunnen zijn met kerst. Nadat we China town wel hadden gezien, gingen we nog even naar de MBK. Een groot shopping centrum. Het was wel even gezellig om daar nog even rond te lopen! Toen we op een gegeven moment onze voeten voelden brandden, besloten we om maar weer terug naar Rangsit te gaan. We hadden deze dag echt ontzettend veel gelopen! Ik was helemaal kapot toen ik eenmaal in mijn bedje lag. Ik heb ook als een blok geslapen haha!

Vandaag had ik geen dag om over naar huis te schrijven. Desondanks doe ik dat nu toch ;). Ik heb vandaag een beetje kunnen uitslapen en daarna ben ik de hele dag met school bezig geweest. Ik was vandaag niet helemaal happy. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe dat kwam, want ik heb helemaal niks te klagen hier, maar soms heb je van die dagen! Ik denk dat het gewoon komt doordat ik geen zin heb om naar school te gaan morgen haha. Ach wat hebben we het hier toch ook zwaar ;).




  • 30 November 2015 - 17:03

    Oma Kerkdijk:

    Lieve Jes, hier kun je zo een boek van maken, ik verlang er iedere keer weer naar om het vervolg te lezen , het is net een spannend boek.morgen 1 december, nu begint het aftellen echt, het leek zon eind , maar net gaat echt vlug , komt ook omdat jij het zo naar de zin hebt, als ik jou verhaal weer gelezen hebt, ga ik zo met je mee door Thailand , in mijn gedachten al heel wat mooie plekjes gezien .lieve schat geniet nog even , want het is nu echt zo voorbij. Hele dikke knuffel !!!!!!!

  • 30 November 2015 - 22:47

    Wesley Van Der Veen (de Vriend Van):

    Hee schat, wat weer een leuke blog! Ik kijk er erg naar uit om je weer vast te kunnen houden! Fijn om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt en dat het goed gaat met school, want daad gaat het uiteindelijk om! Nog 2,5 week en dan zie ik je weer schat!

    Hele dikke zoen xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 25516

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: