Brakke zondag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Brakke zondag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Brakke zondag

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

30 Augustus 2015 | Indonesië, Denpasar

Pfoe na een lange nacht stappen ben ik ook eindelijk ontwaakt. Ik voel me nu wel een beetje brak, maar het was echt een geweldige avond. We zijn allemaal nog lekker aan het nagenieten. Vandaag hebben we om 16.00 onze eerste meeting waarin we informatie krijgen over wat ons te verwachten staat op school. Op dit moment zitten we allemaal nog lekker in de vakantie stemming, dus om eerlijk te zijn, zitten we nog helemaal niet met ons hoofd bij school. We gaan nu eerst eens eventjes “ontbijten” aangezien het in middels al laat is.

We hebben lekker in het hotel gegeten. Ondanks dat we het ontbijt van vanmorgen hebben gemist, hebben we nog een lekkere sandwich kunnen krijgen. De mensen hier in Bali zijn echt erg onderdanig. Als er ook maar iets fout gaat, krijgen we ongeveer 1000 maal verontschuldigingen naar ons hoofd. Hier moet ik wel heel erg aan wennen, aangezien ik het rot vind dat ze ons Nederlanders als meer beschouwen. De meeting van vanmiddag was kort maar krachtig. Ik moet zeggen dat ik er niet helemaal met mijn hoofd bij was, aangezien ik moeite had om mijn ogen open te houden haha. We hebben besloten om straks toch nog even naar Seminyak te rijden. We hebben vandaag eigenlijk vrij weinig uitgespookt dus daarom is het wel eventjes fijn om iets te gaan ondernemen! Seminyak moet een erg leuke plaats zijn waar je goed kan shoppen. Zeg het woord “shoppen” en ik ben natuurlijk direct van de partij ;).

Het was echt een leuke avond in Seminyak. Wat een super leuke plaats! Er zijn echt heel veel winkels met op het eerste gezicht leuke kleren. We hebben met een grote groep lekker gegeten in een knus restaurantje. Ik ben misschien wel in Indonesië, maar ik heb nog niet “echt” Indonesisch gegeten hier. Ik geef op dit moment toch nog even de voorkeur aan al die lekkere Italiaanse gerechten haha. Je merkt alleen wel dat het op een Indonesische manier bereidt wordt. Nadat we waren uitgegeten hebben we nog even een drankje gedaan in een plaatselijk barretje met live muziek. Jullie raden natuurlijk al dat dit wederom weer erg gezellig was! We zijn hier nog eventjes uit onze plaat gegaan, maar daarna was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. We moeten namelijk morgen alweer beginnen op school. We hebben er allemaal nog niet echt veel zin in, maar hopelijk valt het morgen allemaal mee. We hebben de eerste de beste taxi gepakt naar ons hotel, maar deze man was ook wel weer flink aan het scheuren. Ik moet nog steeds wennen aan al dat verkeer hier. Ze kennen hier echt geen verkeersregels en rijden kris kras langs elkaar heen! Wel een hele ervaring om een keer mee te maken, maar ik ben toch erg blij dat het er in Nederland anders aan toe gaat in het verkeer. We hebben net nog even een Mac Flurry gehaald voor ongeveer 50 cent. Dit is wel echt super cheap! Dit moeten we natuurlijk ook niet te vaak doen, want anders gaan we hier echt dicht groeien. Nu nog even met de voetjes omhoog en daarna lekker naar ons bedje!

p.s. Onze Gekko is ook weer terug op de kamer! Ik vind het eerlijk gezegd best gezellig. Stiekem noem ik hem Gekkie. :P





  • 30 Augustus 2015 - 18:29

    CARMEN:

    Lieve zus,
    Wat een heerlijk verhaal! Ik vind het fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    En morgen dus echt beginnen op school. Spannend hoor!
    Succes!
    Ps, neem die Gekko maar mee naar huis! Hihi
    Liefs Carmen

  • 30 Augustus 2015 - 19:11

    Daphne Kerkdijk:

    Lief nicht(je);)
    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen op plek van bestemming! Nu is het tijd voor genieten, ontdekken, leren , nieuwe avonturen! Dikkekus endoe voorzichtig!

  • 30 Augustus 2015 - 21:30

    Mam:

    Lieve mopperd,
    Heerlijk om jouw belevenissen in dat verre Bali zo te kunnen volgen. Ver weg, maar toch dichtbij. Hopelijk rust je vanacht goed uit om morgen je eerste schooldag fris te kunnen beginnen.( ahum). Meiss succes morgen. Ik ben heeeeel benieuwd !
    Dikke knuf.

  • 30 Augustus 2015 - 22:05

    Kirsten :

    Hai lievvie !
    Wat suuuuper leuk om dit allemaal te lezen , tijdens het lezen hoor ik gewoon Hoe jij het zou zeggen :P
    Hou ons vooral op de hoogte meid !!
    En heel veel succes op school morgen :)
    Dikke kus en knuf ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 25570

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: