Explore.Dream.Discover. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Explore.Dream.Discover. - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Explore.Dream.Discover.

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 November 2015 | Thailand, Ban Rangsit

Hallo lieve mensen! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Dit komt mede doordat ik het door de week erg druk heb met school. Ik moet zeggen dat het gedurende de week in Thailand niet lang leve de lol is. Er moet namelijk gewerkt worden haha. In Bali voelde het soms wel een beetje als een grote lange vakantie, omdat we best wel veel vrije tijd hadden. Al moet ik zeggen dat we hier in Thailand ook helemaal niets te klagen hebben. Elk weekend is namelijk een groot feest. Daar kunnen we dan weer een hele week lang op teren!

Vorige week was een drukke week. We hebben het erg druk met het project gehad dus de dagen vlogen letterlijk voorbij. Gelukkig heb ik een leuke project groep, waar ik het ook na schooltijd erg gezellig mee heb. Soms mis ik het wel om gewoon even na school naar het strand te gaan. In Bali konden we zo op de scooter stappen om naar het strand te gaan, maar hier moeten we daar echt wel even een paar uur voor reizen. Desondanks hebben we hier de sportschool waar we ons goed in kunnen uitleven. Die beentjes en billen moeten namelijk wel weer even worden getraind. We zijn namelijk best wel een beetje lui geworden in Bali haha. Desondanks genieten we nog wel volop van alle lekkernijen die Bangkok ons te bieden heeft. We hoeven maar een klein eindje te lopen vanaf ons appartement voordat we bij de SevenEleven zijn. Deze supermarktjes heb je echt door heel Thailand. Hier kun je letterlijk van alles kopen. In Bali ben ik verslaafd geraakt aan Oreos, maar hier in Thailand ben ik samen met Lorien verslaafd geraakt aan Buenos. Ik moet zeggen dat ik deze in Nederland nooit kocht, maar ik koop ze hier toch wel erg regelmatig. Slecht hea?!

We wilden afgelopen weekend eigenlijk graag met een groepje naar het strand. Ik wordt echt alweer een bleek-scheet, dus we vonden het wel weer tijd om te werken aan ons kleurtje. Doordat we het vorige week zo druk hadden met school, waren we een beetje te laat om ons weekend te regelen. We wilden een busje huren die ons naar de Hua Hin zou brengen, maar dit werd uiteindelijk een duur grapje. We zouden uiteindelijk maar 1 hele dag op het strand zijn dus we hadden het geld er niet voor over. We wilden ons weekend op vrijdag toch nog wel even leuk inluiden dus we besloten om naar de bioscoop te gaan! Ik was helemaal enthousiast, aangezien het voor mijn gevoel al heel lang geleden was dat ik in de bios ben geweest. Ik ging samen met Lotte, Marije, Esmee, Lorien, Rebecca en Daniëlle. Echt een leuk meidenavondje! Toen we aankwamen bij de bioscoop keek ik echt mijn ogen uit. Dit was echt een bioscoop zoals in de films. We konden nog even een snelle hap eten voordat de film begon. We hadden besloten om naar de nieuwste film van James Bond te gaan: Spectre. We bestelden allemaal een grote bak popcorn. Dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij haha. Toen we in de bioscoopzaal zaten, werd vlak voordat de film begon het Thaise volkslied gedraaid. Iedereen moest opstaan voor de koning. Gelukkig wisten we van te voren dat dit zou gaan gebeuren, dus we wisten wat ons te doen stond. Ik vond dit wel heel bijzonder om mee te maken, omdat je dit in Nederland niet hebt. Ik merk wel dat de Thaise koning hier veel macht heeft. Hij is erg ziek, dus ik hoop niet dat hij in de periode dat ik hier zit komt te overlijden, aangezien het land dan echt in rep en roer zal zijn.
De film was echt super leuk! Ik had niet gedacht dat ik hem zo leuk zou vinden, aangezien ik normaal niet zo van James Bond houd, maar deze viel me 100% mee. Er zat een goed verhaal in.
Na deze leuke vrijdagavond zijn we lekker ons bedje ingedoken. We hadden namelijk voor het weekend een hotelletje in Bangkok geboekt. We hadden bedacht om lekker te chillen in Bangkok. Dit keer geen cultureel weekend, maar even lekker bijkomen van deze “zware” schoolweek ;) .

Op zaterdag 21 november ging ik samen met Marije, Lotte, Esmee, Marieke, Lorien, Rebecca en Daniëlle naar Bangkok. We hadden een erg mooi hotel geboekt dus ons weekend kon niet meer stuk. We hadden ook een zwembad bij het hotel dus we hoopten er allemaal op dat we toch nog lekker konden zonnen dit weekend. Jammer genoeg was dit niet het geval. We hadden een prima zwembad bij het hotel, maar de architect die het hotel had ontworpen had niet zo goed nagedacht over waar hij het zwembad zou plaatsen. Het zwembad stond namelijk precies in de schaduw van het hotel. Er was dus de hele dag geen enkel zonnestraaltje te bekennen :P. Dit was een kleine teleurstelling, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. We hebben alsnog lekker kunnen chillen. Ik moet zeggen dat we op deze dag uiteindelijk niet heel veel hebben uitgevreten. We hebben toch nog even lekker bij het zwembad ge-relaxed, ook al was er geen zon. Toen het avond werd, was het tijd om ons lekker op te tutten. We gingen Bangkok in! Nadat we helemaal “ready to go” waren, hebben we een taxi gepakt die ons naar het centrum van Bangkok bracht. We hebben bij een pizzeria genaamd Big mama gegeten. Wat was het heerlijk! Het was alweer een tijdje geleden dat we Italiaans aten dus we hebben er optimaal van genoten. Nadat we een goede bodem hadden gemaakt was het tijd voor drankjes. Het was immers zaterdagavond! We kwamen door de cowboy street. Dit was de zogenoemde “hoerenstraat” van Bangkok. Het was erg apart om hier doorheen te lopen, aangezien je overal veel te jonge meisjes zag in veel te weinig kleren. Het zorgde ervoor dat ik me wel een klein beetje ongemakkelijk voelde. Het was wel even een eye opener toen ik veel te jonge meisjes zag meelopen met veels te oude mannen. Bah wat een viezeriken liepen er daar rond. Het is ook wel eens goed om deze kant van Thailand te zien. Het is niet allemaal roze geuren en maneschijn.
Ondanks dat we ons in de hoerenstraat bevonden, besloten we toch om even een drankje te doen. We kozen een leuk “normaal” barretje uit en we zijn lekker gaan zitten. We keken onze ogen uit. Ik vind het in Nederland altijd al erg leuk om mensen te kijken als ik op het terras zit, maar hier in Bangkok had ik nog veel meer om te kijken. We hebben ons goed vermaakt. De Chang biertjes gingen er weer goed in!
Na deze veels te gezellige avond besloten we om nog even een paar dansjes te doen in een leuke bar met life muziek. Ik heb me echt erg goed vermaakt en het was weer een avond voor in de boeken!

De volgende dag moesten we om 12 uur alweer uitchecken. Ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje brak was, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ben met een deel van de groep nog even naar Siam center geweest, een van de grote shopping centra in Bangkok. Ik heb me goed weten in te houden en heb alleen een klein tasje en een t-shirtje gekocht. Na deze leuke dag shoppen was het tijd om weer terug naar het appartement te gaan. Het was weer een heerlijk weekend! ’S Avonds moesten we jammer genoeg nog een paar dingetjes doen voor het project dus ik lag al met al, weer later in bed dan gepland. De volgende dag moesten we namelijk weer vroeg op voor onze eerste coach meeting van de week! De school week was weer begonnen.

Vandaag hebben we weer een drukke school dag gehad. Na de coach meeting hebben we ons meteen weer voorbereid voor de client meeting die we morgen weer hebben. Pfoe dat kost toch iedere keer wel weer erg veel werk. Ondanks dat we pas laat klaar waren met school, zijn Lorien en ik toch nog even gaan sporten. We hebben ons weer goed afgemat in de sportschool. Pfoe ik heb letterlijk peentjes gezweet, maar het was het waard. Nu kunnen we het ons weer veroorloven om lekkere chocolade Buenos te eten ghehe ;).

Nu stop ik maar weer met mijn ellenlange verhaal, aangezien jullie waarschijnlijk alweer kleine oogjes krijgen van het lezen :P. Nog maar 1 maandje totdat ik mijn lieve vriend en familie weer zie. Het AFTELLEN is begonnen! xxx


  • 23 November 2015 - 15:26

    Mam:

    Lieve lieve Jessica,
    Wat heb je mij op deze maandagmiddag weer laten genieten van je heerlijke verslag! Ik mis je dagelijkse verslagen wel moet ik zeggen maar ik weet dat je het erg druk hebt en natuurlijk ook door de week niet zo veel mee maakt nu je voor school veel moet doen. Het weekend is voor jou dan ook optimaal genieten! Het aftellen is inderdaad begonnen! Eindelijk zeg, het heeft nu ook wel lang genoeg geduurd! Ondanks dat je aan het aftellen bent moet je niet vergeten om te blijven genieten. Want dit maak je op deze manier maar een keer mee in je leven. En als je toch besluit om nog een keer terug te gaan hoop ik dat dat geen twintig weken zal zijn. Xxxx

  • 23 November 2015 - 18:55

    Oma Kerkdijk:

    Lieve Jessica , wat ben je toch een open boek, ik geniet elke keer van je schrijven.
    ik begrijp dat je het nu erg druk hebt, maar die tijd die je over hebt lekker genieten. Dat je nu af kunt tellen heerlijk niet ? Lieve schat een dikke knuffel van le oma !!!!!!!

  • 23 November 2015 - 21:50

    CARMEN:

    Weer een heeeeerlijk verhaal lief!!!!
    Mis je!!!!! X

  • 25 November 2015 - 09:42

    Chris:

    He Jessica

    Ik had een poosje niet gelezen, maar wat heb je al weer veel meegemaakt! Succes met school en geniet er nog maar even van. Ik snap dat je er ook naar uitziet weer naar huis te komen. Maar de eerste natte sneeuw is hier al gevallen en we hebben ook al een dun laagje ijs op de vijver gehad...... En zondag hebben we een Winterfair bij het Goed! Dat is wat anders dan klamme warmte.........

    Liefs
    Chris

  • 28 November 2015 - 23:48

    Pap:

    Hè lieve schat,
    Geweldige verhalen, ben supertrots op jouw. En inderdaad aftellen is begonnen. Straks samen lekker genieten van een heerlijke vakantie in Thailand. Dikke kus van je pa



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 25560

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: