The tans will fade, but memories will last forever - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu The tans will fade, but memories will last forever - Reisverslag uit Ban Rangsit, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

The tans will fade, but memories will last forever

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 Januari 2016 | Thailand, Ban Rangsit

Lieve allemaal, Ik hoop dat jullie er goed voor zitten, want dit zal mijn langste blog ooit geschreven worden. Ik heb gedurende deze twee weken ontzettend veel meegemaakt en beleefd met mijn familie en Wesley. We hebben een ontzettend gave rondreis gedaan door Thailand. Het was echt een droom vakantie om nooit meer te vergeten!

19-12-2015
Op 19 december was het zo ver. Ik ging eindelijk na al die maanden mijn lieve familie en vriendje weer zien. Ik had me hier al weken op verheugd en ineens was het moment daar. Mijn hele lichaam was stijf van de zenuwen en ik had die nacht bijna niet geslapen, omdat ik zo enthousiast was. Aangezien ik absoluut wilde voorkomen dat ik te laat op het vliegveld zou zijn, ben ik extra vroeg weggegaan. Menig mens heeft me hier uitgelachen, maar daar trok ik mij natuurlijk weinig van aan. Ik wilde sowieso op tijd zijn om ze in mijn armen te kunnen sluiten. Het was niet moeilijk om een taxi te vinden en gelukkig had ik er al vrij snel eentje aan kunnen houden. Het verkeer zat allemaal mee dus ik kwam mooi op tijd op het vliegveld Suvarnabhumi aan. Het was eerst nog best een karwei om de goede gate te vinden, maar na wat zoekwerk stond ik uiteindelijk bij de goede gate. Het duurde maar en het duurde maar. Ik viel al bijna van mijn stokje door alle spanning. Ik heb meer dan 2 uur gewacht voordat ze eindelijk uit de gate kwamen lopen. Het weerzien was erg bijzonder en intiem. Er werd veel afgejankt, maar dat hinderde niet. We waren eindelijk weer samen! Ik kon mijn geluk niet op. Ik vond het ook heerlijk om Wesley weer in mijn armen te sluiten. Ik had ook hem ontzettend erg gemist! Ik zal dat mooie moment nooit meer vergeten. Nadat we waren uitgeknuffeld werden we naar ons hotel gebracht. We hadden een prachtig hotel genaamd Hotel Eastin. In de hotel kamer kreeg ik een prachtige armband van Wesley. Hij wilde niet meer wachten tot de kerst en wilde het meteen geven. Wat een schat! Die avond hebben we het lekker rustig aan gedaan, aangezien iedereen natuurlijk wel een beetje moe was van de lange reis. We hebben lekker in het hotel gegeten en zijn nog even door Bangkok gelopen. Ik vond het wel bijzonder om te zien hoe iedereen Bangkok ervoer. Voor mij was het natuurlijk al een beetje normaal geworden, maar dat is het natuurlijk helemaal niet! Al die auto’s en drukte: dat is echt iets bijzonders!

20-12-2015
Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to our mum, happy birthday to you!! Op zondag 20 december was onze lieve mam jarig. Dit jaar zou het een andere verjaardag worden als normaal, maar het belangrijkste was dat we lekker samen waren. We hebben mama tijdens het ontbijt even lekker verwend met wat cadeautjes. Ook was de hotel kamer versierd met ballonnen en slingers. Een verjaardag is natuurlijk wel iets speciaals! Na het ontbijt zijn we met ons busje en onze gids “Lucky” naar het Grand Palace gereden. Dit was een ommuurd gebouwencomplex dat dienst deed als koninklijke residentie van het eind van de 18e eeuw tot het midden van de 20e eeuw. We moesten gepaste kleding aan om het Grand Palace in te kunnen (Sarong). Onze gids Lucky legde ons veel uit over de geschiedenis van verschillende gebouwen. Ik vond het erg interessant om te zien en we hebben veel mooie foto’s kunnen maken.
Nadat we een paar uur in het Grand Palace hadden rondgelopen gingen we naar de MBK. In de MBK is letterlijk van ALLES te koop. Ik vond het erg leuk om dit aan iedereen te laten zien, want ze keken natuurlijk hun ogen uit! We zijn de hele MBK rondgelopen dus dat zorgde natuurlijk wel voor een paar zere voeten. We waren op een gegeven moment wel erg moe dus toen besloten we maar om terug naar het hotel te gaan. We wilden met een tuk tuk terug naar huis, aangezien dat natuurlijk al een hele ervaring op zich was. Het was alleen nog wel een heel karwei om een tuk tuk te vinden die ons niet wilde afzetten. De meeste tuk tuks wilden ons eerst naar verschillende winkels brengen zodat zij benzine geld konden krijgen. Ze werken namelijk op commissie basis. We hadden daar niet zoveel trek in, omdat we het liefst gelijk naar het hotel wilden. Uiteindelijk hadden we er toch een gevonden die ons direct naar het hotel wilde brengen. Deze beste man scheurde als een malle door de straten van Bangkok! Mama vond dit best wel een beetje eng haha dus daar konden we wel weer om lachen. Ik wist natuurlijk al dat alle tuk tuks in Bangkok als malloten rijden ghehe.
Toen we bij het hotel waren hebben we ons lekker klaargemaakt voor de avond. We hebben weer bij het hotel gegeten aangezien het de dag ervoor ook zo lekker was. Jammer genoeg ging er van alles mis tijdens het eten. Het eten kwam niet tegelijk, er werd verkeerde koffie gebracht etc. Gelukkig legde dat geen smet op de avond en hebben we het alsnog erg gezellig gehad. Op deze avond kreeg ik ook allerlei lieve kaartjes uit Nederland. Wat werd ik hier ontzettend blij van! Ik wil iedereen die mij een kaartje heeft gestuurd ontzettend bedanken!
Na het eten hebben we nog een drankje gedaan in Bangkok. We konden eerst niks leuks vinden. Alles was verlaten. Op een gegeven moment zijn we maar bij een plaatselijk restaurantje/barretje gaan zitten. We zijn buiten aan een hoge tafel gaan zitten. We leken wel op 7 musketiers hoe we daar zaten haha. Het was zoals altijd weer een avond lachen, gieren en brullen met elkaar!

21-12-2015
Op 21 december stond er een fietstocht door Bangkok op de planning. Hier keken we allemaal ontzettend naar uit aangezien dit werd gezien als een hoogtepunt om te doen als je in Bangkok was. We hebben een fietstocht gedaan van 5 uur. We waren met een leuk klein groepje. Aangezien we natuurlijk al met 7 personen waren, zaten er verder nog een zoon met een moeder bij ons in de groep. We hebben op deze dag letterlijk door alle hoeken van Bangkok heen gefietst. We hebben zowel rijke als arme delen van Bangkok gezien. De drukke straten van Bangkok werden niet vermeden tijdens de tocht. In tegendeel: deze straten werden juist gebruikt om de ervaring nog mooier te maken. Aangezien ik een “fiets-wonder ben” (dat ben ik dus totaal niet), fietste klungel-Jessica nog tegen een lokaal eet karretje aan. Gelukkig was dit eet karretje niet bemand dus daar had ik wel weer geluk mee ghehe. Het was natuurlijk weer te verwachten! Mama is ook nog tegen een hekje aan geknald, maar gelukkig zijn we er allebei zonder kleerscheuren vanaf gekomen! Kjeld heeft deze hele fietstocht vastgelegd met de GO-PRO camera. Ik ben heel benieuwd wat voor leuke vakantie film hier uit zal komen. Kjeld is namelijk een ster in het maken van films.
Tijdens de tocht hadden we ook nog een grote Faraan gezien in de bossen. Bijzonder om zo’n beest van dichtbij te kunnen zien. Op een gegeven moment ging onze tocht verder op een boot. Tijdens deze boottocht hebben we veel van de omgeving gezien. We zagen verschillende huizen op palen. Ook hier was het verschil tussen arm en rijk goed te zien. Het was weer lachen, gieren en brullen op de boot. Iedereen genoot ervan! We kunnen het met zijn allen echt ontzettend goed vinden en hebben altijd de grootste lol met elkaar. Na de boottocht was het tijd voor de lunch. Er werd een lekkere Thaise lunch voor ons geserveerd. Het zag er allemaal super goed uit! Het was natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen even zou kennismaken met de Thaise keuken. Ik had al wel verwacht dat Wesley hier geen moeite mee zou hebben aangezien hij gek is op pepers!
Toen we na een lange dag weer in het hotel aankwamen waren we helemaal kapot. We hadden die avond alleen maar wat kleine snacks gegeten. Ook de pepernoten die mijn familie voor me had meegenomen kwamen op tafel. MMM lekker hoor!

22-12-2015
Op 22 december werden we al om 7 uur ’s ochtends opgehaald door ons busje. We gingen naar Kanchanaburi. Onderweg maakten we verschillende stops. Onze eerste stop was bij de Railway market. Door deze markt liep een treinspoor dus dat was erg bijzonder om te zien. Op deze markt was van allerlei vlees en vis te koop. De varkenspoten, levers en testikels vlogen je letterlijk om de oren. Ik vond het eerlijk gezegd wel wat heftig om te zien zo op de vroege morgen. Desondanks was het wel heel bijzonder om al dat vlees en vis zo te zien hangen. Ik had ook een beetje spijt dat ik op mijn sandaaltjes liep aangezien je letterlijk door een shit load aan vissen water heen liep. Haha je moet er maar van houden!
Na de Railway market reden we door naar een soort van kokosnoot fabriek. Je kreeg daar te zien hoe kokosnoot sap werd gemaakt. We hebben daar heel even rondgelopen, maar niet te lang, want er stonden nog heel wat andere dingen op het programma! We vervolgden onze reis door naar een Floating market te gaan. Het was bijzonder om al die bootjes met verschillende producten op het water te zien. Naast al deze bootjes was een grote markt. Hier was ook echt van alles te koop! We konden helemaal los gaan en hebben lekker geshopt!
Nadat we waren uitgeshopt gingen we door naar de River Kwae brug. We zijn daar naar een museum geweest. Ik vond het erg aangrijpend, omdat je nu echt kon zien hoe het er vroeger aan toe ging. We hebben erg mooie foto’s kunnen maken!
Toen we bij het hotel aankwamen hebben we daar nog even lekker gezwommen. We verbleven in het Pung Waan Resort. Het hotel had een prachtige omgeving, alleen lag wel een beetje afgelegen. We hebben ’s avonds lekker gegeten in het hotel. Toen we om 9 uur nog een drankje wilden doen kon dat niet meer omdat de keuken al dicht was. Dat was op zich wel een beetje jammer, maar aangezien we de volgende dag weer vroeg werden opgehaald door onze chauffeur gingen we maar lekker op tijd ons bedje in.

23-12-2015
Op 23 december gingen we met onze gids Lucky en onze chauffeur Nong naar het Erawan Nationaal Park. We hebben door de jungle geklauterd naar verschillende watervallen. Dit park bestond uit 7 levels. Op elke level stond een waterval die je kon bekijken. We hebben alle 7 watervallen bekeken! Bij sommige watervallen kon je ook zwemmen. Natuurlijk twijfelden de jongens geen moment en sprongen het water in. Carmen en ik vonden het wel een beetje eng, aangezien er hele dikke vissen waren die je aan de tenen knabbelden. Wij waren weer eens de schijterds van de groep en zijn er uiteindelijk niet in geweest. Op een gegeven moment waren we helemaal bovenaan op level 7. We hadden het zweet letterlijk overal, maar we hadden de top bereikt!
Na de watervallen hebben we een lokale treinrit gemaakt. Dit was ook erg bijzonder om te doen, aangezien het een heel oude trein was! De terugweg hebben we terug gelopen over de trein rails. Aangezien Carmen erg veel hoogtevrees heeft was dit erg zwaar voor haar. Desondanks heeft ze zich sterk weten te houden! Proud of you sis! Na deze mooie ervaring zijn we nog ergens gestopt waar van allerlei apen waren. We hadden even daarvoor al wat eten gekocht voor de apen, zodat we dit konden geven. De apen waren letterlijk overal! Iedereen vond het erg leuk om de apen te eten te geven. Natuurlijk gaat dit niet zonder gevaar en moet je ze niet te lang in de ogen kijken, aangezien ze dat zien als bedreiging. Gelukkig is iedereen er zonder kleerscheuren vandaan gekomen ghehe. Toen we terug kwamen in het hotel hebben we ons opgetut en zijn we uit eten geweest in het nabij gelegen plaatsje. Onze taxi chauffeur Nong heeft ons naar het plaatsje gebracht. Aangezien we het zielig vonden als hij de hele avond op ons zou wachten, besloten we om hem mee uit eten te vragen. Wat was dit een geweldige avond. We hebben erg gelachen. Nong is echt een komische vent! Het was ook erg grappig aangezien Nong “alles wel even zou regelen” in het restaurant. Hij delegeerde het personeel en behandelde ons echt alsof we een of andere Koninklijke familie waren. Ik vond dit eerlijk gezegd wel een beetje too much aangezien iedereen gelijk is. Nong heeft de jongens ook nog pepers laten proeven. Dennis had geluk en kreeg een peper die niet scherp was, waardoor het voor de andere jongens leek alsof die pepers een peace of cake waren. Kjeld en Wesley hadden een peper die vreselijk scherp was dus daar hebben we erg om gelachen! Het stoom kwam ze letterlijk uit de oren! Na het eten hebben we nog karaoke gedaan. Wesley en pap gingen helemaal los op ACDC. Geweldig, wat hebben we gelachen! Pap en ik hebben ook nog even een Nederlands lied geïntroduceerd: Het is een nacht- Guus Meeuwis. We hebben na deze gezellige avond nog even een laatste drankje gedaan in een lokaal barretje met een goed sfeertje en toffe muziek! Wat was dit een top dag!

24-12-2015
Op 24 december zijn we naar de ruïnestad Ayutthaya geweest. We konden gelukkig een klein beetje uitslapen. Nong had het er die ochtend ook zwaar mee, aangezien hij verdacht kleine oogjes had. Desondanks heeft hij ook erg genoten. Hij had meteen wat filmpjes van de karaoke avond opgestuurd naar Lucky. Lucky kon er ook goed om lachen haha. Tijdens onze reis naar Ayutthaya merkten we dat Nong zijn ogen amper open kon houden tijdens het rijden. Dit gaf vooral mama een heel onrustig gevoel en ze heeft Carmen goed fijn geknepen tijdens de reis haha. De jongens hadden er geen last van en lagen alweer te pitten in de bus. Toen we veilig en wel in Ayutthaya aankwamen, hebben we verschillende boeddhistische tempels bekeken. Het was echt super warm dus we hadden weer lekker de hele dag zweet “all over the place”. Lucky legde ons van alles uit over de geschiedenis van deze tempels. De hoofden van de Boeddha’s werden vroeger afgehakt en meegenomen naar Europa voor de verkoop. De hoofden werden afgehakt, omdat de hele boeddha te zwaar zou zijn om mee naar Europa te nemen. Dit toont echt van geen respect, aangezien een boeddha iets heel heiligs is voor de mensen in Thailand.
We hebben ook nog olifanten gezien in Ayutthaya. We vonden het zielig om te zien, aangezien dit echt geen leefgebied was voor olifanten. Ze liepen gewoon over straat dus dat was wel even heftig om te zien. ’S Avonds zijn we naar de nachttrein gebracht. Met deze nachttrein gingen we naar Chiang Mai. We moesten afscheid nemen van Lucky en Nong. Ik vond dit wel even heftig om te doen, aangezien we best wel een beetje een band hadden gekregen met deze mensen. Ik merk aan mezelf dat ik afscheid nemen erg moeilijk ben gaan vinden door dit grote avontuur. Ik wordt er altijd een beetje emotioneel van.
We hebben in de omgeving nog even lekker avond gegeten. We zijn bij een restaurantje gaan zitten waar je ook nog even kon douchen. Daar hadden we natuurlijk wel even zin in na zo’n dag vol zweet lozingen. Op een gegeven moment was het tijd om te gaan. We kwamen erachter dat we niet in dezelfde trein coupé zaten dus dat was wel even een domper. Gelukkig zat ik samen met Carmen in een coupé. Ook papa en mama zaten bij elkaar. Dennis, Wesley en Kjeld zaten ook bij elkaar.
Tijdens het wachten op de trein was er wel een beetje chaos. We hadden geen idee waar we moesten staan. Dus we moesten ook nog een keer met al ons hebben en houden verplaatsen naar een ander perron. Gelukkig kwam alles uiteindelijk goed!
Het was erg gezellig met Carmen in de trein. We hadden Thaise mensen die onder ons sliepen. Carmen en ik sliepen beiden op het bovenste bed. We hebben nog even gezellig gekletst met elkaar en hadden natuurlijk weer de grootste lol. We hoorden van mama dat ze doordat de trein in een keer stopte nog op een slapende Thai is gevallen. Haha dit is toch om te gieren! Echt wel weer een actie voor de familie Kerkdijk! Er zat goede airco in de trein waardoor we het ’s nachts ijskoud hadden. Ik heb de hele nacht in mijn bedje gebibberd. De jongens hadden het iets minder goed voor elkaar. De airco was slechter dus ze hebben het aardig warm gehad. Desondanks vond ik het een ontzettend gave ervaring om eens in een nachttrein te hebben gezeten! Ik had dit echt niet willen missen.
Normaal gesproken zaten we met kerstavond voor de buis gekluisterd naar “All you need is love” te kijken en nu zaten we gezellig te bibberen in de nachttrein. Wat een verandering ;) !

25-12-2015
Op deze eerste kerstdag kwamen we aan in Chiang Mai. We werden naar ons appartement gebracht: Little Village. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen. Het appartementencomplex had een Nederlandse eigenaar dus we merkten meteen al veel van de Nederlandse gastvrijheid. We hadden echt een super leuk huisje. Alles was van hout dus dat was heel gezellig. Mama en papa hadden samen een huisje, Carmen en Kjeld sliepen samen en ik sliep samen met Wesley en Dennis in een huisje. We hadden meteen onze zwemkleren aangedaan en een duikje in het zwembad genomen! Daarna zijn we naar de Grand Canyon gefietst. We mochten fietsen lenen van het appartement dus dat was natuurlijk helemaal super! Onderweg zijn we nog even gestopt bij een tempel. We moesten 200 treden omhoog om er te komen. Eenmaal boven viel het uitzicht wel een beetje tegen dus dat was wel een beetje jammer haha. Hierna zijn we weer verder gefietst op weg naar de Grand Canyon. Dit was een ontzettend hoge rots van 14 meter. Kjeld, Dennis, Wesley en papa zijn er nog van af gesprongen. Wat een lef gozers zijn het toch! Carmen, mam en ik zijn niet gesprongen maar alleen nog even het water in geweest. Het water was super diep maar lekker fris. We hadden ook nog een meisje gezien die verkeerd van de rots af is gesprongen en daardoor verkeerd terecht is gekomen. Dit was wel heel eng om te zien. Ze werd heel stil gelegd en met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Op dat moment bedenk je je wel even dat het ook heel anders had kunnen aflopen.
’S Avonds hebben we lekker Hollandse kost bij het appartement gegeten. Patat met frikandellen en bitterballen! Heerlijk! Het personeel had zelfs nog een hele mooie taart gemaakt voor pap en mam, omdat ze 30 jaar waren getrouwd. Dit vonden we echt super attent! Na het eten zijn we naar de night market in Chiang Mai geweest. Overal stonden kraampjes met spulletjes. We hebben even lekker geshopt en wat leuke souvenirtjes gekocht! Op de terug weg zijn we naar huis gebracht in een soort van truck. Het kan ook letterlijk allemaal hier in Thailand. Het was weer eens een top dag! Welliswaar een andere eerste kerst dag als normaal, maar daardoor was hij nog niet minder leuk!

26-12-2015
Op deze tweede kerstdag hadden pap en mam een leuke verrassing voor ons. We gingen een Eagle track doen! Hierbij ging je tokkelen langs kabels die hoog tussen de toppen van de bomen waren gespannen. Je kon roetsjen van de ene boom naar de andere boom! Ik had al gehoopt dat we dit gingen doen als we in Chiang Mai waren, aangezien dit me ontzettend vet leek. Toen we aankwamen kregen we verschillende kabels aangemeten. Toen was het tijd voor actie! We hadden twee leuke gidsen die ons goed hebben begeleid. Ik vond het echt super vet om tussen de verschillende bomen te zwieren. Carmen heeft erg veel last van haar hoogtevrees dus dit was natuurlijk wel een enorme challenge voor haar. Desondanks heeft ze zich ook hier weer heel goed doorheen geslagen! Ze is echt een topper! Tijdens de eagle track waren er verschillende hindernissen waar we overheen moesten lopen dus naast het roetsjen was dit ook erg leuk om te doen. Onze gids was echt een grapjas dus we hebben echt veel gelachen tijdens deze track. Op een gegeven moment kwamen we bij een gedeelte waar we naar beneden moesten abseilen. Natuurlijk zaten we wel vast aan een touw, maar dit was op zich nog best wel griezelig aangezien je gewoon een vrije val maakte naar beneden. Desondanks was het wel heel erg vet om te doen! Als laatste moesten we een vrije val maken waarbij je 40 meter naar beneden ging. Hier kreeg ik toch ook wel echt de kriebels van. Carmen vond dit ook erg eng, maar ze heeft het toch weten te doen. Ik heb wat af gegild tijdens deze vrije val, maar het was het helemaal waard! Geweldig wat was dit leuk om te doen. Ik vond het jammer dat het na deze laatste vrije val alweer voorbij was. Het zip-linen kon voor mij niet lang genoeg duren haha. We kregen na dit avontuur een lekker lunch buffet voorgeschoteld. We hadden wel een beetje honger gekregen van al deze spanningen. Na de lunch gingen we weer terug naar het appartement. Het was inmiddels ook alweer 4 uur ’s middags. Pfoe, deze dag is ook weer voorbij gevlogen. Toen we weer bij het appartement aankwamen hadden we eerst plannen gemaakt voor de volgende dag. We wilden samen met een gids een tripje maken. De long-necks, het tijger park en slangen park stonden op het programma. Die avond hebben we weer bij het appartement gegeten. Ik had perongeluk ook nog een pepertje opgegeten. Wesley zei dat het paprika was, maar nee hoor, het was absoluut geen paprika! Heeeeeeeeeeet, ik stond letterlijk in brand. Gelukkig was de brand na enige minuten weer uit mijn lippen. Dankjewel lief vriendje van me haha. Wat ben je toch een lol broek. Die avond zijn we weer naar de night market in Chiang Mai geweest. We hebben weer lekker geshopt. Daar konden we geen genoeg van krijgen haha. We hebben ook nog even gezellig bij een lokaal barretje gezeten en wat gedronken. De mannen zijn daar lekker de hele avond blijven zitten. De zanger was een vrolijke flierefluiter die echt genoot van het optreden. Wat was dat ontzettend leuk om te zien. Carmen, mama en ik zijn later nog even verder gaan winkelen. Op een gegeven moment was het weer tijd om naar het appartement te gaan. We zijn lekker ons bedje in gedoken.

27-12-2015
Ik werd gedurende deze nacht ineens niet lekker. Die ochtend heb ik voor het eerst overgegeven. Ik voelde me slechter en slechter worden dus deze dag moest ik jammer genoeg overslaan. Ik heb de hele dag in bed gelegen. Alles wat er nog in zat kwam er van voor en achter uit dus dat was wel erg naar. Ik wilde dat de rest lekker op trip ging, aangezien ze er niks aan hadden om bij me te blijven. Ze zijn lekker naar het tijger park, slangen park en de long-necks geweest. Gelukkig hebben ze veel foto’s gemaakt, zodat ik nog mooi kon meegenieten van alles wat ze op deze dag hadden gezien. De long necks was een stam die verschillende ringen om de nek en knieën hebben zitten. Met het jaar dat ze ouder worden, komt er een ring bij. In het tijger park kon je op de foto met verschillende tijgers. Carmen en Dennis hebben nog een paar leuke foto’s gemaakt. Echte waaghalzen om zomaar in de kooien van de tijgers te stappen! In het slangen park werd een show gegeven met verschillende slangen. Dennis heeft nog een paar echte schorpioenen vastgehouden en papa, mama, Kjeld en Dennis hebben ook nog een grote hagedis vastgehouden. Dit leverde natuurlijk een paar mooie foto’s op! Stoeeeer! Kjeld heeft deze dag ook nog gebungeejumpt. Dat moet ook een hele gave ervaring zijn geweest. Ik vond het wel erg jammer dat ik deze dag niet bij kon wonen, maar achteraf had ik er ook niet veel aan gehad aangezien ik me echt heel slecht voelde. Die avond moesten we onze koffers alweer inpakken, want we zouden die nacht gaan vliegen naar Krabi. Ik vond het echt kut dat ik ziek het vliegtuig in moest, maar het was niet anders. Ik heb die avond nog een paar uurtjes kunnen slapen voordat we werden opgehaald en naar het vliegveld werden gebracht.

28-12-2015
Op deze dag zijn we naar het mooie eiland Krabi gevlogen. Ik voelde me nog steeds erg slecht dus het was geen pretje om in het vliegtuig te zitten. Gelukkig hoefden we maar 1.5 uur te vliegen voordat we in Krabi waren. Alsnog duurde deze 1.5 uur mij veels te lang. Toen we in Krabi waren aangekomen werden we met een transfer naar het hotel gebracht. We verbleven in het Buri Tara Resort. Het enige nadeel was dat we toen we aankwamen nog niet meteen in onze kamer konden. We hebben eerst even bij het zwembad gechilld aangezien ik natuurlijk zo slap was als een vaatdoek. Daarna hebben we de zwemkleding aangetrokken en zijn we naar het strand gelopen. Ik heb deze dag lekker rustig aan gedaan en lekker op het strand gelegen. Gelukkig voelde ik me door deze zee lucht wel iets beter. We zaten aan een mooi strand en het water was heerlijk. Het water was alleen niet zo helder dus dat zorgde er soms voor dat je niet precies wist waar je op stapte met je voeten haha. ’S Avonds hebben we ons klaargemaakt voor het eten. Ik vond het jammer dat ik mijn buik weer voelde opkomen. Ik had weer erge steken. We gingen in een leuk Italiaans restaurantje eten. Ik heb een broodje besteld aangezien er nog niet zoveel in kon. Jammer genoeg viel dit broodje verkeerd, want ik had na het eten weer flink veel last. Ik ben samen met Wesley terug naar het hotel gegaan en in mijn bedje gedoken. Ik voelde me erg rot, aangezien ik deze laatste dagen zo goed mogelijk wilde benutten.

29-12-2015
Op deze dag zijn we met een long tale boat naar een ander eiland gevaren. Jammer genoeg voelde ik me nog steeds niet goed dus we besloten maar even iets te kopen bij de apotheek. Het drankje was een soort van ORS dus ik hoopte dat dit me weer wat beter zou maken. We gingen met de boot naar een ander eiland. Het boot ritje was erg leuk. Toen we daar aankwamen op het andere eiland wilden we naar een mooi gedeelte van het eiland. Toen we daar aankwamen bleek het toch wel erg toeristisch. Je kon niet echt ergens liggen, maar desondanks was het strand wel erg mooi. We hebben lekker gezwommen en nog wat mooie foto’s gemaakt! Ondanks dat ik me niet lekker voelde, vond ik het wel een gezellige dag. Er was veel te beleven en te zien op het eiland. We kwamen ook nog in een gedeelte waar mensen aan het rots klimmen waren. Ook liepen er overal her en der apen rond. Die apen blijven me fascineren haha. In hun gedrag zijn het soms net mensen! Nadat we nog even bij een strand tentje hebben gezeten zijn we weer terug gevaren. Ik voelde me jammer genoeg totaal niet goed dus die avond ben ik bij het hotel gebleven. De rest heeft nog lekker gegeten en een drankje gedaan in het plaatsje. Ik heb die avond lekker in mijn bedje gelegen en een film gekeken. Als eten heb ik het gehouden bij de meelkoekjes en ORS. Ik hoopte dat dit zou helpen om er weer bovenop te komen. Ik viel gelukkig snel in slaap dus dat was erg fijn.

30-12-2015
Op deze dag zijn we weer met een long tale boat naar een ander eiland geweest. Ik voelde me gelukkig een stuk beter dan de dag ervoor dus daar maakte ik gebruik van. Die ochtend heb ik ook weer een klein beetje brood gehad. Toen we met de boot aankwamen op het eiland hebben we eerst met een truck over het eiland gereden. We zagen van alles onderweg en Kjeld was er natuurlijk weer als de kippen bij om alles met zijn GO PRO Camera te filmen. Ik had een goede dag en was blij dat ik me weer wat beter voelde. Onze chauffeur liet ons allerlei verschillende stranden zien. Op een gegeven moment zijn we gestopt bij een strand waar we zijn gebleven. We hebben onze handdoekjes neergelegd en zijn gaan zwemmen. Het zee water was jammer genoeg niet zo helder als we hadden verwacht, maar dat maakte niet zoveel uit. Ik heb samen met Carmen nog een paar leuke foto’s gemaakt op het strand. Aangezien ik ook weer een beetje eetlust kreeg, hadden we op een gegeven moment ook nog even wat eten besteld. Ik bestelde een bruschetta. Achteraf gezien was dit niet zo heel slim, aangezien we een ontzettend vettige bruschetta kregen opgediend. Hij was erg lekker, maar ik was wel bang dat mijn maag dit nog niet zou trekken. Op een gegeven moment moesten we weer terug, aangezien we anders onze boot zouden missen. We zijn met een lokale speed boot terug gevaren. Hierdoor waren we erg snel aan de overkant haha! Ik vond het echt een super leuke dag en heb erg genoten. Toen we vanuit het eiland weer terug moesten hadden we dezelfde taxi chauffeur opgebeld als die ons ook heen had gebracht. Hij wilde ons namelijk ook heel graag weer terug brengen. Tijdens het wachten zagen we weer genoeg apen die onze aandacht trokken. Deze apen waren super brutaal en maakten verschillende vuilniszakken open om te kijken of er nog iets te bikken viel. Dit was echt ontzettend komisch om te zien. Toen onze taxi chauffeur er was zijn we onderweg ook nog gestopt bij zijn huis. Hij wilde zijn huis graag aan ons laten zien! Wat super gastvrij! Hij woonde samen met zijn 3 kinderen en vrouw in een huis. Er stonden niet veel meubels in huis en het was echt super schoon. Leuk om ook eens een Thais huis van binnen te hebben gezien. De kleurpotloden en ballonnen die ik nog had heb ik meegegeven aan hem om aan zijn kinderen te geven!
’S Avonds zijn we weer uit eten geweest. Jammer genoeg begon mijn buik weer op te spelen dus ik heb het broodje niet opgegeten. Na het eten hebben we nog even wat winkeltjes gekeken, maar daarna ben ik ook weer in mijn bedje gedoken.

31-12-2015
Op deze oudjaarsdag zijn we met een long tale boat naar verschillende eilanden gevaren. We hadden een trip geboekt waarbij we met 35 mensen op 1 boot zaten. Ik voelde me nog steeds niet zo goed, maar ik hoopte dat de zee lucht me een beetje goed zou doen. Het was eerst nog een heel gedoe. We hadden die avond ervoor al tickets geregeld, maar bij aankomst moesten we ineens nog een extra fee betalen omdat we op nationaal grondgebied zouden komen. Hierdoor werd het uiteindelijk nog een duur grapje! We zaten met 35 personen op een boot dus veel ruimte om te zitten was er niet. Wij zorgden ervoor dat we voorop het dek konden zitten dus dat was wel leuk! Het was nog wel even varen voordat we bij het eerste eiland waren, maar dat hinderde niet. Ik vond het heerlijk op de boot en voelde me steeds een beetje beter worden! Toen we bij het eerste eiland aankwamen mochten we ook nog even uit de boot om te gaan zwemmen. De jongens twijfelden geen moment en sprongen het water in. Ik ben samen met Carmen ook nog even lekker het water in gegaan. Het was wel super ondiep dus zwemmen kon je niet echt. Het was een erg mooie baai dus er zijn ook weer genoeg mooie foto’s gemaakt. Na dit eiland gingen we verder naar het volgende eiland. Hier gingen we ook aan land. Op dit eiland kregen we ook een lunch. Ik hield het voor mijn eigen bestwil maar gewoon bij witte rijst en een banaan. Het ging immers zo goed met mijn buik! De lunch stelde voor het geld wat we hadden betaald niet heel veel voor. Nadat we hier een uurtje waren geweest gingen we naar het laatste eiland toe. Hier bleven we twee uur. Het was een prachtig eiland en het water was best wel helder. Toen we even in het water lagen zagen we ineens een hele grote faraan die te water ging. We wisten niet hoe snel we uit het water moesten komen haha. Zo’n grote faraan wil je natuurlijk ook niet tussen de benen hebben zwemmen :P. Iedereen pakte snel de camera erbij, want dit moest natuurlijk wel worden vastgelegd haha. Je ziet niet iedere dag zo’n grote faraan. Nadat we een tijdje op het strand hadden gechilld was het tijd om weer verder met de boot te gaan. We zouden eigenlijk nog naar 1 eiland gaan, maar dit ging niet door aangezien het water daar waarschijnlijk te laag zou staan. We gingen weer terug met de boot. Het was echt een ontzettend leuke dag.
’S Avonds was het oudjaars avond dus dat was reden voor een feestje. Ik voelde me nog steeds goed dus ik was helemaal gelukkig! We hadden bij ons hotel een heel leuk diner met verschillende optredens om naar te kijken. We hebben ons echt super goed vermaakt. De hele avond waren er verschillende optredens zoals dans performances, een goochel act en er was een zangeres ingehuurd. Deze zangeres was alleen niet zo heel goed en zong vrij vals. Gelukkig kon je zien dat ze er zelf van genoot dus dat maakte veel goed! Er waren ook prijs uitreikingen en zelfs wij zijn in de prijzen gevallen! Alle 3 onze kamers hebben een prijs gewonnen. Aangezien wij de volgende dag al naar huis gingen hadden we niks aan de prijs die we uitgereikt kregen dus we vroegen of we het voor iets tastbaars mochten ruilen. We hebben twee mooie olifanten knuffels en een t-shirt gekregen. Super leuk!
Toen het diner was afgelopen zijn we snel naar het strand gelopen. We hebben even wat drankjes gekocht om het jaar in te luiden. Overal zweefden mooie wensballonnen. We hebben zelf ook nog een wensballon de lucht in gelaten. Ik vond dit erg bijzonder om te doen. Toen het 12 uur was, bleef het heftige vuurwerk wat ik had verwacht uit. Zoveel vuurwerk was er naar mijn idee helemaal niet. Gelukkig maakte dat de avond niet minder mooi. We hebben lekker geknuffeld met elkaar en zijn naar de eerste de beste bar gelopen om daar verder te feesten. We hebben lekker gek gedaan met zijn allen en gedanst op nummers van ACDC. Haha heerlijk! Het was echt een avond om niet te vergeten!

1-01-2016
En toen was het ineens 2016. Wat hebben wij het nieuwe jaar geweldig ingeluid. Iedereen had het naar zijn zin. Ik was erg blij dat ik me weer goed voelde. Op deze laatste dag zijn we alleen nog even een paar uurtjes naar het strand geweest. We werden om 5 uur ’s middags alweer opgehaald om naar het vliegveld te gaan dus we hadden nog een paar uurtjes de tijd om wat leuks te doen. Ik probeerde er deze dag niet te veel aan te denken dat het afscheid dichterbij kwam, maar alsnog zat ik er natuurlijk wel mee in mijn hoofd. Deze vakantie was echt veels te snel gegaan, maar wat hebben we het ontzettend leuk gehad met elkaar! De laatste uurtjes op het strand waren heerlijk. De zon was erg fel dus ik kon het niet zo heel lang volhouden in de brandende zon. Nadat we van het strand af gingen zijn Carmen, mama en ik nog even langs wat winkeltjes geweest. Daar hebben we nog een heel mooi olifanten kussen voor mama gekocht, aangezien we het vervelend vonden dat mama geen olifanten kussen had. Ze was er echt super blij mee! De jongens hebben in tussen tijd nog een paar bommetjes gemaakt in het zwembad bij het hotel. Toen we waren uit geshopt hebben we ons nog even lekker gedoucht bij het hotel zodat we fris en fruitig het vliegtuig in konden. Het was nu echt voorbij. Bah wat haatte ik dat woord. Hoe erg ik had gehoopt dat de vlucht nog enigszins vertraging op zou lopen, het tegendeel was waar. De vlucht ging erg vloeiend en zonder enige belemmeringen. Binnen een uur kwamen we in Bangkok aan. Wesley en ik zaten tijdens deze vlucht naast elkaar. We hebben dit laatste uur nog even lekker van elkaar kunnen genieten. De tijd kon me op dat moment echt niet langzaam genoeg gaan. Toen we uit het vliegtuig stapten werden we begeleid naar de auto die de rest naar het Suvarnabhumi vliegveld zou brengen. Ik zou vanaf dit vliegveld (Don Mueang) met een taxi naar Sita Villa worden gebracht. Toen we bij het busje aankwamen waar mijn familie en Wesley mee gingen stond Nong ons ineens met een brede glimlach op te wachten! Hij wilde mij eerst naar huis brengen en daarna doorrijden naar het vliegveld Suvarnabhumi. Wat een schat! Nu konden mijn familie en Wesley me alsnog zelf naar huis brengen. We konden ons geluk niet op. Eenmaal bij Sita Villa aangekomen, mocht ik zelfs nog even mijn kamer laten zien. Ik vond het erg leuk dat ik ze nog even kon laten zien hoe ik hier leef. Het afscheid was erg moeilijk en ik heb heel wat tranen gelaten. Ik vond het verschrikkelijk om hier te worden achtergelaten. Het liefst was ik meegegaan, maar ik heb nog 3 weken te gaan in het mooie Thailand en dat is ook wel wat waard. Gelukkig was Lorien ook al in Sita Villa dus na het afscheid heb ik nog even lekker bij haar kunnen uithuilen.

We hebben een droom vakantie gehad om nooit meer te vergeten. Ik heb echt ontzettend genoten van mijn lieve familie en Wesley om me heen. Het zal de eerste dagen moeilijk worden om weer zonder ze te moeten, maar ook dat went wel weer. Over 3 weken kan ik ze weer knuffelen! Bedankt lieve allemaal voor de geweldige tijd die ik met jullie heb gehad. We hebben ontzettend veel mooie dingen gezien en meegemaakt en ik ben jullie daar heel erg dankbaar voor. Ik houd van jullie xx

"Travel. It leaves you speechless, then turns you into a storyteller".




  • 02 Januari 2016 - 18:26

    Gerrit En Anita:

    Hallo lieve Jessica, wat een avontuur samen dit is echt fantastisch, het is natuurlijk alleen jammer dat je ziek was wij hopen dat het nu beter gaat.
    Het is nu natuurlijk aftellen want over 3 weken ga je weer terug naar Nederland, het geeft altijd gemengde gevoelens nu afscheid nemen van je familie en Wesley en straks van Thailand wat ook wel een beetje thuis voelt natuurlijk. Op school/stage het laatste stukje afmaken en nog genieten van de laatste weken.
    Wij zien je graag weer in Schoonebeek dan kunnen wij weer even bij babbelen.
    Doe het kalmpjes aan en succes.

    Groetjes Gerrit&Anita

  • 02 Januari 2016 - 19:25

    Hannna:

    Hallo Jessica
    Het schoot mij opeens te binnen,even snel kijken of jij al een blog had geschreven
    Voordat jou fam en je vriend de nederlandse bodem had aangeraakt
    En waarempel er stond al iets op,geweldig wat jullie allemaal beleeft hebben,en kon ook duidelijk merken dat jullie enorm hebben genoten,klein dompertje was dat je ziek werd
    Maar je sloeg je er dapper door heen
    En afscheid nemen doet altijd zeer,maar geniet nog van de laatste drie weken,want ook die zijn zo om,en deze stage ervaring neem je je hele leven mee
    En nog de beste wensen voor komend jaar
    Hanna johan django en demi

  • 02 Januari 2016 - 22:06

    Greetje:

    Lieve Jessica,

    Wat een mooi verhaal heb je van jullie vakantie gemaakt! Ik heb er al veel mooie foto's van gezien via de app met Gerry. Heel veel herkende ik nog van mijn reis naar Thailand. Wat een geweldig land. En wat een aardige mensen. Heb net het verhaal van Gerry gehoord over chauffeur Nong. Wat mooi dat hij er voor heeft gezorgd dat iedereen nog heeft kunnen zien waar je daar woont.

  • 02 Januari 2016 - 22:12

    Greetje:

    Was nog niet klaar met mijn verhaal, maar er ging iets mis. Het is natuurlijk heel erg om je familie en Wesley weer een tijdje niet te zien, maar gelukkig duurt dat niet lang meer. Nog maar 3 weken. Het aftellen kan gaan beginnen. Geniet nog van die laatste weken daar. En wanneer je terug bent, kom ik snel een keer naar jullie toe om nog meer mooie verhalen te horen en mooie foto's te zien. Lieve Jessica, nog heel veel succes met het laatste stukje van je studie en tot gauw.

    Liefs,
    Greetje

  • 03 Januari 2016 - 11:49

    Mam:

    Lieve dappere Jessica! Wat een heerlijk verslag! En wat geweldig dat je dit zo mooi hebt verteld. Voor iedereen van ons een geweldig naslagwerk van een vakantie om nooit te vergeten en waar wij nog vaak aan zullen denken en nagenieten. Deze vakantie zijn wij er weer achter gekomen hoe gezellig wij het toch met elkaar hebben en hoeveel plezier we samen hebben. Zelfs onze lieve gids Lucky gaf er ons een compliment over. Dat is toch prachtig om te horen en bevestigd te krijgen! Het afscheid was inderdaad lastig maar toen ik Nong zag was hij voor mij op dat moment een geschenk uit de hemel. Wat een lieve man om jou eerst naar je huis te brengen. Dit was niet ingecalculeerd en toen hij ons naar de internationale luchthaven moest brengen heeft hij echt het gas helemaal ingetrapt. Links en rechts inhalen het kon allemaal. Gelukkig zijn wij heelhuids aangekomen en waren op tijd voor onze vlucht naar Nederland.
    Lieve schat ga deze laatste drie weken nog even knallen en ook genieten. Nog een diepe adem en dan kunnen we elkaar weer in de armen sluiten! Een hele dikke knuffel uit een koud Nederland.xxx

  • 03 Januari 2016 - 12:20

    Pap:

    Lieve Jessica,
    Wat een prachtig verslag heb je er weer aan gemaakt. Ik beleef het nogmaals , dus dubbel goed gevoel van deze voor ons allen super vakantie.
    Elke dag een nieuwe belevenis en blijvende herinnering. En wat hebben we genoten en super gezellig gehad met ons gezin. En ja lieve meid het afscheid was inderdaad moeilijk maar die laatste 3 weken zullen ook snel omvliegen, geniet nog maar lekker van het lekkere weer daar waar want hier in Nederland is het op dit moment erg koud: een gevoels temperatuur van min 10 ❄❄❄

    Lieve schat ga nog even lekker knallen daar in Thailand, en vergeet niet om de laatste dagen vooral nog te genieten van dit prachtige land.
    Een dikke kus van je pa.

  • 03 Januari 2016 - 21:56

    Oma Kerkdijk:

    Lieve Jessica,
    ik kon je verslag helemaal niet ineen keer lezen , wat heb je weer een geweldig vehaal geschreven , als ik dit lees ben ik weer heel dicht bij jou,het is zo echt.
    vanmiddag zijn je pa en ma er geweest , die hebben ook heel veel verteld, die vonden het ook fantastisch ze zijn om 4 uur weg gegaan , want ik moest nog naar de buren , nieuwjaarsborrel drinken., was ook heel gezellig, ik was pas om 8 uur weer thuis .
    En jullie hadden ook veel foto s en films gemaakt, dat zal zeker mooi worden. Ben heel benieuwd
    lieve jessica ik ga naar bed de elektrische deken staat al aan. Een lieve groet van mij je oma

  • 05 Januari 2016 - 15:51

    CARMEN:

    Lieve zus,
    Wat een heerlijk verslag! Ook ik heb de vakantie weer opnieuw beleefd!!!
    Schat, het was GEWELDIG.
    We hebben zo genoten met zn allen.
    Het is echt veel te snel gegaan :(.
    Ik hoop dat deze 3 weken ook heel snel voorbij gaan, mis je nu nog meer!
    Succes nog even met de laatste loodjes schat,
    Hou van je ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 25554

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: