Verdorie toch nog opgelicht in Bali! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Verdorie toch nog opgelicht in Bali! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Verdorie toch nog opgelicht in Bali!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 September 2015 | Indonesië, Denpasar

Goodmorning people! Vandaag is het een leuke dag, want we zijn weer een lekker dagje vrij. Dat betekent dat we naar het strand gaan! We hebben besloten om voordat we naar het strand gaan nog even wat winkeltjes te bekijken. In Kuta is er een Beachwalk met allerlei verschillende winkels. Er zijn ook winkels die je in Nederland hebt. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit om naar die leuke Balinese winkeltjes te gaan dus dat gaan we ook doen. Ik moet nu eerst nog even iets afmaken voor school en dan gaan we die kant op!

We zijn weer terug van een heerlijk dagje in Kuta! We hebben eerst best lang in de taxi moeten zitten voordat we eindelijk in Kuta waren, omdat het hele verkeer weer eens vast zat. Gelukkig zijn we het inmiddels wel gewend dat het verkeer hier altijd vast staat haha. We hebben eerst op de Beachwalk gewinkeld. Dit viel voor mij persoonlijk wel een beetje tegen, aangezien de kleding gewoon net zo duur was als in Nederland. Ik vind het sowieso niet zo heel leuk om hier in Bali Nederlandse kleding te gaan shoppen haha. Nadat we de Beachwalk wel zo min of meer hadden gezien was het tijd om te gaan lunchen. We hebben bij een soort “Bakkerij Bart” een lekker pizza broodje gegeten. Mmm die ging er echt wel in! Het broodje was nog niet eens 1 euro dus dat was helemaal mooi meegenomen. Na de lunch zijn we even wat lokale Balinese winkeltjes in geweest. In deze winkels werden we natuurlijk al meteen benaderd door de verkopers die met ons over van alles wilden handelen. Ik wilde erg graag wat Balinese kaartjes kopen om naar het thuisfront te sturen dus ik twijfelde niet en koos er een paar uit, aangezien het lang duurt voordat ze eindelijk in Nederland arriveren. We hadden allemaal nog niet echt een idee hoe duur deze kaartjes in Bali zouden zijn, aangezien de postzegels waarschijnlijk vrij duur waren. Ik moest uiteindelijk 280 000 rupia betalen voor 9 kaartjes (omgerekend iets minder dan 20 euro)! Ik voelde eigenlijk al dat er hier iets niet klopte, omdat dit mij wel heel duur in de oren klonk. Ik probeerde er nog wat af te krijgen, maar deze verkoper werkte niet mee dus ik dacht toen dat het wel goed zou zitten. Ik heb ook nog twee leuke enkelbandjes gekocht. Deze beste man wilde mij deze twee verkopen voor 200 000 rupia (omgerekend 13 euro). Ik zei meteen dat dit veels te veel was en dat ik niet meer dan 20 000 rupia wilde betalen voor 2 bandjes (iets meer dan 1 euro). Ik bleef bij mijn bod en uiteindelijk hebben ze me de bandjes toch voor 20 000 rupia verkocht. Dit wil wel weer zeggen dat ze ons met alle mogelijke manieren willen bedonderen hier haha.
Toen we alweer nat van het zweet waren, hadden we wel zin om door naar het strand te gaan. We hebben daar heerlijk in de zon gelegen en genoten van alle hoge golven in de zee. De golven hier zijn echt super hoog en gaaf om doorheen te springen!
Op een gegeven moment was het alweer na vijven dus werd het weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Ik had ’s avonds nog even met mijn school groepje afgesproken om de laatste dingetjes nog af te maken voor onze pitch van morgen. We hebben snel een taxi aangehouden, maar volgens mij hadden we wel een beetje een sloompie als taxi chauffeur, want hij schoot totaal niet op. Het verkeer zat wel weer helemaal vast, dus daar kon hij niet zoveel aan doen, maar als hij door kon rijden deed hij dat niet echt haha. Naja, we maken ons er eerlijk gezegd ook niet zo druk meer om. We hebben hier in Bali eigenlijk alle tijd van de wereld. Aangezien het al een beetje laat was, hadden we gevraagd of de taxi chauffeur ons gelijk door kon brengen naar ons vaste eettentje: Amric. Dat wilde de beste man wel. In de Amric hebben we lekkere pasta besteld met groentes erin. Heerlijk! Het personeel daar is echt zo lief en zijn erg geïnteresseerd in ons. We hebben verteld wat we hebben gekocht en hoeveel geld het ons heeft gekost. De vrouw in de bediening zei dat we wel een beetje zijn belazerd met de kaarten. Het kon volgens haar vele malen goedkoper! Hea verdorie, het slechte gevoel wat ik er al over had was dus terecht. Ze opperde zelfs om een keer met ons mee te gaan naar de winkeltjes zodat we niet werden bedonderd. Wat een super lieve vrouw!
Nu gaan we ons maar eens eventjes lekker douchen, want we zijn net een stel zandgebakjes!

Ik heb een verfrissende koude douche gehad. Ons water werd met geen mogelijkheid warm en de druk was er ook van af, dus er kwam maar een heel klein pis straaltje uit de kraan. Ik dacht eerlijk gezegd dat het aan onze douche lag, maar toen ik op mijn mobiel keek zag ik dat het hele hotel zonder warm water zat. Er waren zelfs studenten bij wie er helemaal geen water meer uit de douchekop kwam! Oef dit is best wel even een groot probleem dus ik hoop dat de waterleidingen gauw weer worden gerepareerd. Nu gaan we maar even snel met school bezig voordat het straks weer zo laat wordt.

Zo, dat schoolwerk is ook weer gedaan voor vandaag! Ik ga me nu nog heel even voorbereiden voor morgen en dan ook maar weer lekker slapen. Ik moet er morgen weer vroeg uit voor een school dagje. We moeten morgen weer een pitch doen van 15 minuten over een evenement wat we hebben bedacht. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan! Slaap lekker lieve mensen xx

P.s. Jullie raden nooit wat mij net is gebeurd. Ik startte mijn laptop op en ineens was mijn hele foto map waar ik al mijn foto’s in heb staan compleet van de aardbodem verdwenen. Ik was helemaal in paniek en heb mijn broer Dennis geappt. Gelukkig heb ik alle foto’s van Bali al op mijn dropbox account gezet en heeft Dennis voordat ik naar Bali ging van al mijn foto’s een backup gemaakt. Pfieuw wat een ontzettende opluchting en wat ben ik toch blij met zo’n broer! Thanks Den, je bent een schat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1438
Totaal aantal bezoekers 25579

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: