De school field trip was weer zeer geslaagd! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu De school field trip was weer zeer geslaagd! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

De school field trip was weer zeer geslaagd!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 September 2015 | Indonesië, Denpasar

We werden vanmorgen weer vroeg wakker gemaakt door onze wekker. Kirsten en ik hadden erg veel moeite om uit ons bed te komen, maar we moesten wel aangezien er weer een druk programma gepland staat. We gaan vandaag op een school field trip naar het Bali Nusa Dua Convention center en naar een soort van Cultural park. Ik vertelde gisteren dat we naar de plek zouden gaan waar het Dreamfields festival is gehouden, maar dat is dus niet het geval haha. Nu blijkt maar weer dat ik niet alles moet geloven wat anderen mij vertellen. We gaan nu eerst even lekker ontbijten en dan met de school bus die kant op. We zijn waarschijnlijk iets langer dan een uurtje onderweg. Ik ben erg benieuwd! Gelukkig voelen de meiden zich alweer een stuk beter, dus ze gaan vandaag wel mee :)

We zijn er net weer van de school field trip! Pfoe we zijn er wel een beetje kapot van hoor, maar ik vond het een erg gezellige dag. Toen we bij het conferentie centrum aankwamen kregen we eerst een presentatie. Dit conferentie centrum was de allergrootste in Indonesië. Na de presentatie kregen we een rondleiding door het gebouw. Ze hadden echt niks gelogen: wat was het een groot gebouw en wat waren de zalen immens groot! Wel erg gaaf om een keer te zien en mee te maken. Na deze rondleiding kregen we een rondleiding in het hotel wat bij dit conferentie centrum hoorde. Het hotel was echt prachtig en de kamer waren super de luxe. We hebben zelfs de kamer mogen zien waar de president ook in heeft geslapen. Deze kamer was me toch fancy haha! Een nachtje in deze kamer kost zo’n 4 miljoen rupia dus dat is zo’n 400 euro per nacht. Pfoe dat is heel wat geld als je het mij vraagt! Na de rondleiding in het hotel gingen we met de bus naar het Cultural park. Hier kregen we eerst een lunch. De lunch bestond uit allerlei warme Indonesische gerechten. Ik merk wel dat ik al een beetje aan het warm eten ’s middags begin te wennen, aangezien ik dit keer gewoon een bord vol met rijst, kipkerrie enz. heb gepakt. Het fruit hier is trouwens ook heerlijk! De meloen is zo sappig. Zo krijg je ze in Nederland echt niet ghehe. Na de lunch kregen we een andere rondleiding door het Cultural park. We kregen allemaal grote beelden te zien waar weer een heel verhaal achter verborgen zat. Op een gegeven moment kwamen we ook bij een plek aan waar je officieel gezegend kon worden. Dit leek mij best een bijzondere ervaring dus ik twijfelde niet en ging voor de Balinese man op de grond zitten. Hij sprak een paar onverklaarbare woorden uit (ik denk dat het zegeningen waren) en haalde daarna wat water uit een erg diepe put. Ik moest een paar slokken van dat water nemen (ik hoop maar dat het schoon water is, aangezien ik anders waarschijnlijk de hele dag op de wc zit:P ). Na die paar slokken moest ik wat water over mijn haar gooien. Als laatste kreeg ik van de man een paar korrels rijst op mijn hoofd geplakt. Deze rijstkorrels zouden vanzelf weer van mijn hoofd afvallen. De rijstkorrels vielen na ongeveer een kwartiertje 1 voor 1 van mijn hoofd. Ik vond het eigenlijk wel een grappig gezicht ghehe.
Als laatste kregen we een grote voorstelling van Indonesische dansers. We kregen verschillende Indonesische dans stijlen te zien en er kwamen zelfs nog een paar karakters het podium op (ik vond het meer op wat monsters lijken) die ervoor zorgden dat de geesten werden verdreven. Erg leuk om dit te zien! Al die Balinese vrouwen kunnen ook erg goed dansen! Op het einde konden we nog even met verschillende performers op de foto. Hier maakten we toen ook gretig gebruik van!
Na deze leuke voorstelling was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. We stonden de terugweg vaak vast in het verkeer in verband met de drukte dus dat was wel even balen, aangezien we natuurlijk lekker zweterig waren geworden van zo’n hele dag! Toen we in de file stonden zagen we nog een paar piepjonge kinderen tussen de auto’s door lopen. Ze vroegen bij elke auto om geld. Ik vond dit best wel aangrijpend om te zien. Deze kinderen worden gewoon aan hun lot over gelaten hier en hebben geen toekomst. Onze taxi chauffeur vertelde ons dat dat waarschijnlijk wees kinderen waren die voor een organisatie geld verdienden. Zelf zouden die kinderen er waarschijnlijk niet veel aan over houden. Bah, echt heel naar om te zien hoe die kinderen moeten leven hier :( .
We gaan nu maar weer even bezig met school, want dat moet ook weer gebeuren. We hebben er allemaal niet zoveel zin in na zo’n lange dag, maar we gaan er maar weer even tegen aan!

We zijn maar gestopt met school. We vinden het wel weer goed geweest voor vandaag. Nu gaan we even snel wat eten. Ik ga samen met Nienke, Nikita en Larissa bij Amric wat eten. Wij zijn inmiddels vaste gasten geworden ghehe. Het eten is daar altijd goed en het is ook nog eens lekker goedkoop!

We zijn weer terug van het eten. Tijdens het eten werden we ineens allemaal een beetje misselijk en hadden we ook geen trek meer. We hebben wel wat eten laten staan. Ik heb nog wel even gezegd dat we ons niet lekker voelden en dat het dus niet aan het eten lag dat we ons bord niet leeg kregen. Gelukkig begrepen ze het volkomen! We wilden ze natuurlijk ook niet beledigen. Ze boden ons zelfs nog een lift naar het hotel aan! Dat sloegen we natuurlijk niet af, aangezien we ons niet helemaal fit voelden. Eenmaal bij het hotel aangekomen wilden we deze man nog even een kleine fooi geven voor het terugbrengen. Hij wilde de fooi met geen mogelijkheid aannemen. Wat zijn de mensen hier toch ontzettend aardig! Nu ga ik even lekker douchen. Hopelijk knap ik daar wat van op!

Ik heb even lekker gedoucht. Gelukkig ben ik daar van opgeknapt! Ik heb pap en mam een foto kaart gestuurd met foto’s van mij in Bali, omdat ze afgelopen zondag 30 jaar zijn getrouwd. Ik hoorde dat hij vandaag eindelijk is aangekomen! Super fijn om te horen, aangezien het de bedoeling was dat hij gisteren al aan zou komen. Ik ben blij dat ze de kaart leuk vinden! Nu ga ik maar lekker slapen, aangezien het inmiddels al lekker laat is geworden. Slaap lekker iedereen! xx

  • 15 September 2015 - 19:37

    Kerkdijk Oma:

    Lieve schat wat heb je het druk , en wat een groot verslag.
    vanmorgen ben ik naar Tinie geweest , die is vandaag 56 jaar geworden
    vanmiddag nog even naar bed, nog eepn paar kaarten geschrvenn en weggebracht naar de post, vanavond stampotorr wortelen gehad . Jij zult alweer op een o
    or liggen dikke kus oma tot de volgende keer doej

  • 15 September 2015 - 21:04

    Wesley:

    Lieve Jes,

    Wat maak jij toch ook weer veel mee daar!
    Het is weer eens een gigantisch verslag, ik moest even inzoomen want ik werd helemaal duizelig van al die lettertjes. Ga zo door schat en geniet ervan!

    XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 25566

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: