Mijn eerste scooter ervaring! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste scooter ervaring! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste scooter ervaring!

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 September 2015 | Indonesië, Denpasar

En het is weer woensdag! Pfoe de dagen vliegen hier echt voorbij de laatste tijd. Ik heb vannacht beter geslapen dan gisteren. Ik heb dit keer niet op mijn gewone kussen geslapen, maar heb gewoon het dunne sierkussentje gepakt. Ik heb elke dag zo ontzettend last van mijn nek en rug dat ik begin te denken dat het aan het bed ligt. Nu ik vanmorgen voor het eerst ben opgestaan zonder al te erge nek en rugpijn, weet ik wel zeker dat het aan het bed ligt. Ik voel me gelukkig alweer stukken beter dan gisteren. Ik heb nog wel een beetje last van mijn maag, maar ik hoop dat dat vanzelf weer over gaat. Ik ben sinds gisteren ook begonnen om iedere ochtend een vitamine bruistablet naar binnen te werken dus ik kan wel zeggen dat ik er alles aan doe om me weer fresh and fruity te voelen! Ik ga me nu even lekker douchen en daarna gaan we naar school. We hebben vandaag ook een meeting waarin we feedback kunnen geven over het moduul. Zoals ik al eerder zei is het moduul event management dit jaar helemaal veranderd qua moeilijkheid etc. Vorig jaar hadden studenten het vele malen makkelijker dan dit jaar dus leerkrachten willen weten hoe wij over dit moduul denken. Ik ben blij dat we even kunnen vertellen, hoe we erover denken aangezien we hier ontzettend veel voor school moeten doen en we niet zo goed worden begeleid door de docenten. Niemand weet echt wat er van hem of haar wordt verwacht, dus dat is soms best een beetje frustrerend. Na deze feedback sessie hebben we nog een leuke les management skills voor de boeg. We krijgen deze les van een erg leuke en vlotte vrouw dus dan houd ik mijn aandacht er ook wel goed bij!

We zijn weer terug bij het hotel! Het was wel een leuke dag op school. De feedback les hebben we goed benut. We hebben ons zegje goed kunnen doen dus ik hoop dat ze er ook daadwerkelijk nog iets mee gaan doen! Nu gaan we nog eventjes goed met school bezig. Vanavond gaan Larissa, Thea en ik met de scooter naar Seminyak om daar verschillende enquêtes af te nemen met de lokale balinese bevolking en internationale toeristen. We moeten deze enquêtes afnemen voor ons onderzoeksverslag. Ik ben heel benieuwd of ze ons zullen begrijpen en of er mensen zijn die eraan mee willen werken. Wat scooters betreft: iedereen van onze groep heeft besloten om een scooter te gaan huren. Nienke en ik zijn de enige die hier absoluut geen scooter willen rijden. Desondanks is het natuurlijk lastig om nu niet overstag te gaan om voortaan bij iemand achterop te gaan, aangezien wij anders nooit meer mee kunnen als ze ergens naar toe gaan met de scooter. Daarom hebben Nienke en ik besloten dat we toch bij iemand achterop gaan. Ik mag bij Jordi achterop en Nienke gaat bij Lorien achterop. Spannend maar ik weet zeker dat het goed gaat komen, aangezien ze allebei rustig zijn in het scooter rijden.

We zijn weer terug na een leuke avond in Seminyak met de meiden. Toen ik voor het eerst bij Larissa achterop de scooter stapte, was ik wel een beetje bang. Ze had dat ook vaak genoeg door, aangezien ik haar telkens in de schouders kneep (waar ik mij natuurlijk zelf niet echt bewust van was :P ). Later werd ik wel wat rustiger en begon ik er wat meer van te genieten. Toen we in Seminyak waren, gingen we eerst naar het populaire Potato head. We hoopten dat we daar wat mensen konden aanspreken met wie we een enquête konden afnemen. Jammer genoeg wilde de manager van Potato Head niet hebben dat we daar enquêtes gingen afnemen dus gingen we verder. Op de straten van Seminyak hebben we verschillende internationale en lokale mensen aangesproken. De meeste mensen wilden wel met ons meewerken. Op een gegeven moment kregen we wel een beetje honger dus we hebben bij een restaurantje een lekkere pizza gegeten. Hij smaakte super goed. Er werkte daar een Nederlands meisje die ons ook wel even wilde helpen met het invullen van een enquête. Na het etentje hebben we nog een paar mensen gevraagd, maar uiteindelijk vonden we het wel weer goed geweest. Al met al was het ondanks dat we voor ons onderzoek bezig moesten een super leuke avond! Nu gaan we nog even lekker relaxen. Ik ga ook nog even gezellig met mama bellen. Ik heb wel weer zin om haar stem weer even te horen.

Het was heerlijk om met mam te bellen. We waren zo alweer 3 kwartier aan het bellen haha. Time flies when you’re having fun! Morgen zijn we lekker een dagje vrij dus dat betekent dat we weer een lekker dagje naar het strand gaan. We gaan morgen op de scooters naar het strand dus ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Ik heb wel weer zin in een gezellig vrij dagje, daar zijn we wel weer aan toe ;) . Ik ben echt blij dat ik me weer wat fitter voel vandaag. De laatste paar dagen was ik om half 10 al dood op en kon ik mijn ogen echt niet meer open houden, maar vanavond kan ik het prima volhouden! Desondanks duik ik zo toch lekker mijn bedje in. Slaap lekker lieve mensen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 25572

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: