Beach rules: Rest. Relax. Recharge - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu Beach rules: Rest. Relax. Recharge - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jessica Kerkdijk - WaarBenJij.nu

Beach rules: Rest. Relax. Recharge

Door: Jessica Kerkdijk

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 December 2015 | Thailand, Phuket

Hallo iedereen! Het is alweer december. Normaal gesproken zie ik de december maand voor me met dikke warme truien, warme chocolade melk met slagroom en veel lekkernijen! Ik ga de pepernoten en chocolade letters dit jaar wel missen hoor! Om dat mis-gevoel te voorkomen heb ik al even een verlanglijstje gemaakt voor mijn familie. Ze kunnen voor mij mooi wat pepernoten meenemen als ze me komen bezoeken! Nog maar 10 dagen en dan zie ik ze eindelijk allemaal weer! Ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat het moment nu echt bijna daar is. Desondanks geniet ik hier nog volop.
Vorige week hadden we zoals gewoonlijk weer een drukke week school met verschillende deadlines. Desondanks was deze drukte goed vol te houden, omdat we een leuk tripje in het vooruitzicht hadden. We zijn namelijk naar Phuket geweest dit weekend. We waren wel weer toe aan een beetje zon, zee en strand dus we hebben een heerlijk weekend Phuket geboekt. Na ons avontuur in Bali hadden we namelijk nog niet veel zon gezien, dus ik zag mezelf alweer een echte bleek-scheet worden. We hadden vanaf donderdag een lang weekend vrij in verband met de verjaardag van de Thaise koning dus we hebben van die extra vrije tijd goed gebruik gemaakt! We waren met een leuke meidengroep: Lotte, Marije, Esmee, Rebecca, Danielle, Lorien en ik!

Donderdag 3 december zijn we met de nachtbus richting Phuket gereden. De reden waarom we met de nachtbus naar Phuket gingen, was eigenlijk omdat de vliegtickets ontzettend duur waren. Het was vele malen goedkoper om met de bus te gaan, dus dat maakte de keuze erg gemakkelijk. Het zou een ongeveer 12 uur durende busreis worden, maar deze 12 uur kon natuurlijk nog uitlopen in verband met het verkeer. We hadden flink wat snoep en drinken ingeslagen, omdat het natuurlijk niet de bedoeling was dat we honger kregen in de bus. Om half 7 in de avond reden we weg van het busstation. Het was op zich een prima bus! We hadden genoeg beenruimte en de stoelen konden naar achteren dus ik was helemaal tevreden. Toen we een poosje onderweg waren begon het ineens keihard te regenen en te onweren. Dit was wel een beetje eng, aangezien er binnen no-time een dikke plas water lag op de weg. Het was zelfs zo erg dat het dak bij de plek waar Marije zat begon te lekken. Toen kreeg ik wel even mijn bedenkingen over de gesteldheid van deze bus haha. Gelukkig begon het na een tijdje op te houden met regenen. Ik zat naast Lorien en we hebben gezellig een serie gekeken onderweg: Ex on the Beach. Een heerlijk weg kijk programma waar je niet bij na hoeft te denken ghehe.
Ik moet zeggen dat ik de rijstijl van de buschauffeur niet echt op prijs kon stellen. Hij reed een beetje als een malloot en slingerde over de weg. Soms reed hij rakelings langs een auto heen dus dat zorgde bij ons wel even voor een schrik moment. Waar waren we beland?! We zaten helemaal voorin de bus (dubbeldekker) dus we konden de weg erg goed zien, dus dat maakte het nog een stukje enger.
Op een gegeven moment kregen we verschillende grens controles. Dit is toch altijd wel even een spannend moment. We hadden namelijk ons officiële paspoort niet meegenomen, aangezien we het land niet uitgingen. Er wordt ons namelijk afgeraden om je paspoort mee te nemen als je niet het land uit gaat dus ik had alleen een kopie van mijn paspoort mee. Desondanks vroeg hij waarom we ons officiële paspoort niet mee hadden. We vertelden dat we studenten waren en toen hij dat hoorde was het ook meteen goed gelukkig.
Op een gegeven moment gingen we de grens over bij MyanMar. MyanMar wordt gezien als een gevaarlijke plaats waar geregeld onregelmatigheden voorkomen. Het militaire bewind is hard en mensenrechten worden geschonden dus het was wel een beetje vreemd dat we juist deze weg namen met de bus, aangezien we ook een veilige weg hadden kunnen nemen. Gelukkig ging het allemaal goed tijdens de controle, maar we kregen wel een beetje een naar gevoel toen we hier doorheen reden.
Ik heb die nacht een beetje kunnen slapen, maar was ook veel wakker. Ik vind het toch altijd moeilijk om in een stoel te slapen. Uiteindelijk waren we na 15 uur eindelijk in Phuket aangekomen, maar doordat onze pick-up van het appartement verwachtte dat we er 12 uur over zouden doen, was deze pick-up alweer weg gegaan toen wij aankwamen. Dit was wel even vervelend, aangezien we deze vertraging niet hadden kunnen communiceren met de contact persoon aangezien deze in de USA zat. We moesten dus uiteindelijk zelf nog een taxi regelen. Deze taxi kon uiteraard het appartement eerst niet vinden (of hij deed net of hij hem niet kon vinden, aangezien de taxi meter toch wel doorliep).
Uiteindelijk waren we na een lange reis eindelijk bij het appartementen complex aangekomen. Dit maakte ALLE struggles van de morgen goed! Wat een gaaf appartement. We hadden een super luxe douche en badkamer en hadden zelfs een keuken met kook eiland. Als klap op de vuurpijl hadden we ook een mega TV en bank! We waren helemaal gelukkig. Het was inmiddels ook alweer 13.00 dus we hebben op het strand lekker wat gegeten en daarna zijn we nog even de zon in geweest.
Het was echt een heerlijk strand met weinig toeristen dus we konden echt helemaal tot rust komen. Die avond hebben we lekker pizza besteld en een film gekeken. Dit was echt het ultieme genieten!

Op zaterdag hebben we eerst heerlijk uitgeslapen. Dit hadden we wel even nodig na zo’n zware busreis. Ik vond het achteraf wel jammer dat ik tot half 12 had uitgeslapen aangezien ik zoveel mogelijk zonnestralen wilde pakken dit weekend haha. Toen we buiten kwamen, hebben we eerst heerlijk bij het zwembad gelegen. Ook het zwembad zag er prachtig uit! Later gingen we weer naar het strand. Daar hebben we eerst weer even lekker wat gegeten en gedronken. Er liepen best veel honden op het strand. Dit waren geen zwerfhonden, maar gewoon honden die van mensen waren. Ze waren super lief en liepen natuurlijk meteen alweer te schooien bij ons, want tja wij hadden natuurlijk genoeg te eten!
We hebben de rest van de dag weer heerlijk in de zon gelegen. De zee was ook lekker, alleen elke keer wanneer we in de zee gingen werden we lek geprikt door iets wat ons tot nu toe nog steeds onbekend is. Ik dacht aan kleine kwalletjes, maar ze vielen totaal niet op!
Die avond hebben we ons lekker opgetut, want we wilden erop uit! We begonnen alleen iets te laat met klaarmaken, doordat onze chill bank veel te lekker lag dus op een gegeven moment was het alweer 22.30 uur en we moesten nog eten. Alle keukens waren natuurlijk al gesloten. Als alternatief besloten we om dan maar iets te bestellen, maar ook dit ging niet zoals we hadden gehoopt. We hebben verschillende bedrijven gebeld, maar alle keukens waren gesloten en bij sommige bedrijven zaten we te ver weg om het te bezorgen. Uiteindelijk rammelden onze magen zo erg, dat ik de chips zak maar open trok. Natuurlijk stilde dit de honger ook niet echt. We besloten er maar even op uit te gaan om te kijken of er nog iets open was. Zoals we al hadden verwacht, was alles rondom ons appartement verlaten en de barretjes waren inmiddels al gesloten. Het was ook al kwart voor 2 ’s nachts. Op een gegeven moment zagen we een groot resort. We twijfelden niet en liepen naar binnen. We hebben trokken de stoute schoenen aan en vroegen aan de man van de receptie of we eventueel nog iets konden eten. We konden roomservice bestellen! Hij vroeg ons kamernummer en toen we vertelden dat we hier geen kamer hadden, moest hij hard lachen. Hij zal wel denken: wat een gekke Nederlanders. Deze man was de beroerdste niet en we konden in de lobby zitten. Uiteindelijk kregen we een paar heerlijke pizza’s voorgeschoteld. We hebben er rijkelijk voor betaald (voor Thaise begrippen een dure pizza), maar dat was het 100% waard!
Wat weer een komisch avontuur haha. Nadat we waren uitgegeten liepen we weer terug naar ons appartement en zijn we lekker gaan slapen. Wat een stapavondje zou worden, verliep uiteindelijk totaal anders. Desondanks hebben we het heel gezellig gehad en veel gelachen!

Op zondag zijn we vroeg ons bed uitgegaan om optimaal van het zonnetje te kunnen genieten. We hebben de hele dag als een stelletje bakvissen in de zon gelegen. Als gevolg zijn we allemaal lekker verkleurd! Wederom heb ik super genoten van dit “niks doe dagje”. Ik kan ook echt genieten van zulke dagen! Om half 5 begon het ineens keihard te waaien. We zagen een ontzettende donkere wolk aankomen dus we wisten niet hoe snel we onze spullen moesten pakken. Uiteraard hebben we het niet droog gehouden tot het appartement. We waren zeik, maar dan ook ZEIK nat haha. Aangezien we toch al drijfnat waren, besloot ik samen met Lorien, Rebecca en Danielle nog even gebruik te maken van het heerlijke zwembad. Zwemmen in de regen is zeker aan te raden! Haha het was heerlijk! Ik durf bijna niet te vertellen wat we ook die avond hebben gegeten… PIZZA! Ik kan jullie vertellen dat ik een echte pizza kenner ben geworden ghehe. We wilden die avond weer een leuke film kijken, maar uiteindelijk moest iedereen nog even een aantal dingen doen voor school dus van een film is het niet gekomen. Desondanks hebben we een heerlijk klets avondje gehad waardoor ik alsnog laat in mijn bedje lag. Ook heb ik nog even fijn met Wesley gebeld. Het deed me goed om zijn stem weer te horen. Nog maar 10 dagen aftellen en dan zie ik hem eindelijk weer!

Op maandag 7 december hebben we voor de laatse keer nog een aantal ochtend zonnestralen kunnen meepikken. We werden namelijk om 2 uur al opgehaald door een busje die ons naar het busstation zou brengen. Het heerlijke weekend zat er alweer op. Ik had best nog wel een paar dagen langer in Phuket willen blijven haha! Dit leventje beviel me wel. De terugreis naar huis verliep beter dan de heenweg. We reden met een andere busmaatschappij en deze buschauffeur in ieder geval niet als een malloot dus dat was wel weer positief ;) . De reis verliep goed. Ik was wel blij toen we na 7 uur rijden eindelijk een stop maakten, want we hadden ontzettend veel honger gekregen.
Ik vond het lastig om in slaap te komen, omdat er twee mannen ontzettend aan het snurken waren in de bus. Haha struggles in de bus :P. We kwamen na een lange reis van 15 uur aan in Sita Villa. Het was inmiddels alweer 6.15 in de morgen toen ik eindelijk in mijn bedje lag. Ik kon toen maar liefst 1 uur en 20 minuten slapen voordat ik er weer uit moest om naar school te gaan. Je zou je misschien kunnen voorstellen dat ik GESLOOPT was die morgen. Wat een avontuur, maar wat hebben we het ontzettend gezellig gehad met elkaar! Hier kunnen we weer een school week lang op teren haha.
Ik merk dat ik alweer veels te lang aan het babbelen ben dus ik brei er maar eens een eind aan. Ik laat snel weer wat van me horen :) ! xxx


  • 08 December 2015 - 15:31

    Mam:

    Lieve, lieve Jessica!
    Wat heb je weer een heerlijk lang verslag geschreven! Echt weer even een geniet moment voor mij! Maar wat ben ik blij dat ik alles van tevoren niet geweten heb!Vooral de rijstijl van de Thaise chauffeur! En dan ook nog voorin de bus! Maar gelukkig ben je veilig weer in je appartement aangekomen. Wel fijn dat jullie zulke weekenden plannen, je bent per slot van rekening niet voor niets in Thailand! Succes op school! En we kunnen nu echt aftellen hè! Ik kan je al bijna aanraken! Een hele dikke knuffel.

  • 08 December 2015 - 21:16

    Pap:

    Hè lieve Jessica
    Wat weer een geweldig mooi verhaal en avontuur
    Maar ben wel blij dat je de busreis hebt overleefd .
    Wat een gekken in dat verkeer! Geen gevaarlijke dingen meer doen hoor. Ik wensje nog veel succes op school deze week, en :
    binnenkort samen lekker genieten van een heerlijke vakantie
    Dikke kus van je pa

  • 09 December 2015 - 20:10

    Oma Kerkdijk:

    Lieve Jessica, bedankt voor het geweldige verslag wat een avontuur , als je toch alles weet wat daar gebeurd , had je je hier in de broek gescheten!!
    maar niet zeuren het is allemaal goed afgelopen , op naar het volgend avontuur.
    jij bent echt een avonturierster, maar dat mag ik wel, ik zou het net zo doen.
    Toen opa pas overleden was , wilde ik zendeling worden,.maar toen kwam mijn zwager en die zei , nou moet ik k eens een hartig woordje met jes spreken, dit gaat niet door jij blijft hier.dus dat was duidelijk
    lieve schat nog even en jij ziet je geliefden weer heerlijk zal dat wezen
    Een hele dikke knuffel van mij je oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 25555

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 01 Februari 2016

Bali

06 November 2015 - 24 Januari 2016

Thailand

Landen bezocht: